Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Veggmontert ladestasjon fra Kina

Startet av Johnny, torsdag 01. oktober 2015, klokken 16:32

« forrige - neste »

Johnny

Jeg kjøpte en ladestasjon av denne typen,

http://www.besen-group.com/32a-wall-mounted-ev-charging-station_p60.html

Med heller nedslående resultat dessverre.

Med en gang jeg satte i stikket, gikk jordfeilbryteren og AC inngangen på kontrollkortet "brant av".
De har sendt meg et nytt og modifisert kontrollkort, som ga nøyaktig samme resultat.

Hva er det med kinesisk, eller amerikansk nett som denne saken sikkert er laget for, som gjør at dette ikke fungerer her? Det er åpenbart overslag til jord i kontrollkortet, og det burde i mine øyne ikke ta seg noe bedre ut andre steder enn her!
TMS og eGolf.

Rav4_EV

Hva er riktig med det norske nettet?
Har du koblet boksen til norsk IT nett?

Denne veggboksen kan kun brukes på TN nett.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Johnny

Den virker ikke, eller riktigere sagt, den ryker på TN nett.

Hvordan vet du forresten at den ikke ikke virker på IT nett?
TMS og eGolf.

Rav4_EV

SitatDen virker ikke, eller riktigere sagt, den ryker på TN nett.

Har du koblet nøytral leder riktig da?

SitatHvordan vet du forresten at den ikke ikke virker på IT nett?
Fordi jeg har en slik boks her til vurdering. Min vurdering er at den ikke er salgbar i Norge slik den er laget.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Johnny

Med begge kortene var jeg på TN med nøytral leder riktig koblet mener jeg.

Forøvrig er jeg enig i at den ikke er salgbar slik de har valgt å lage den av flere grunner. At man må  ta den ned av veggen, for så å åpne den for å få tilgang til jordfeilbryteren virker veldig upraktisk. Litt trist egentlig, for designet i utgangspunktet er "tiltalende".

Regner med at jeg ender opp med et lite selvbyggerprosjekt med Mainpine innmat i kabinettet!

TMS og eGolf.

bjaolsen

Type 2 er vel i Kina spesifisert for 1fase og maks 32A...
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Johnny

Dette er enfase 32A.

Uten erfaring med noe elektrisk utstyr produsert kun for TN nett, så virker dette rart for meg. Jeg gjorde to forsøk der jeg trodde jeg hadde kontroll med L og N, og likevel må jeg ha rotet det til.

Er det normalt med utstyr som dette som ikke er beskyttet mot feilkobling i "utlandet"?
TMS og eGolf.

Griffel

Sitat fra: Johnny på lørdag 03. oktober 2015, klokken 10:01
Er det normalt med utstyr som dette som ikke er beskyttet mot feilkobling i "utlandet"?
Det vil jeg tro er helt normalt. Det er viktig å holde styr på N og jord.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bjaolsen

Tror ikke en uten videre skal sette likhetstegn mellom utlandet og Kina.....

Det å kjøpe seg slikt utstyr fra Kina (uten at det er fra produksjon som har internasjonalt oversyn) er i utgangspunktet hasardspill. Jeg har tidligere kjøpt diverse utstyr direkte både fra og i Kina og det er veldig variabel og uforutsigbar kvalitet på det meste. Verste så langt var GU10 Led pære der ene fasen var i kontakt med kjøleskjoldet...
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

ludo

Flere norske selgere av dette produktet....

nofuelno

Anbefaling: hold deg til ladeutstyr produsert i Europa (tysktalende) , så er du relativt trygg !
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA