Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tåkelys?

Startet av lunitiks, torsdag 01. oktober 2015, klokken 09:09

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:36
Veldig dumt at de ikke lot den DRL-stripa være igjen, for den synes jeg bidrar til karakteren på bilen
Enig i dette. De kunne godt latt denne stripen være på.
Slik løsningen ble i praksis lar ikke stripen seg aktivere uten at man samtidig aktiverer tåkelys. Dermed må man fikle med innstillingene før hver kjøretur for å skru av nærlys og på tåkelys. Tror jeg må tilbake til 18-års alderen før det hadde vært så viktig :)

Men stripen fast på ved bruk av nærlys er en innstilling jeg kunne ønsket meg, og sikkert noe man lett får til ved å koble litt annerledes. Mine tåkelys foran var avslått i to år frem til bilen ble solgt....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:42
Tror jeg må tilbake til 18-års alderen før det hadde vært så viktig :)
Yep. Og det er lengre siden for meg enn for deg :)

Lurer forresten på om det går an å ettermontere den ledstripa i lykten. Det er jo et svart plastrør hvor stripa skal være, og selve lykta er ikke en 100% lukket konstruksjon. Får se om det blir et DIY-prosjekt på det en gang jeg kjeder meg og garantien er historie :)

BMW850

Har tåkelysa. Men det jeg gjerne ville hatt var sidemarkeringslysa foran og bak som US bilene. Det hadde gjort seg ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hodetelefoner

Sitat fra: BMW850 på torsdag 01. oktober 2015, klokken 15:51
Har tåkelysa. Men det jeg gjerne ville hatt var sidemarkeringslysa foran og bak som US bilene. Det hadde gjort seg ;)
gir et litt tøffere look. men dette bør vi vel klare å fikse? :)

HelectriC

Sitat fra: KristofferH på torsdag 01. oktober 2015, klokken 16:35
Sitat fra: BMW850 på torsdag 01. oktober 2015, klokken 15:51
Har tåkelysa. Men det jeg gjerne ville hatt var sidemarkeringslysa foran og bak som US bilene. Det hadde gjort seg ;)
gir et litt tøffere look. men dette bør vi vel klare å fikse? :)

Så en bil ved SC Kokstad som antageligvis har importert tåkelys fra USA
ioniq 5

frosken

Har tenkt på dette selv. Det må være mulig å koble om slik at lysstreken i tåkelyset (men ikke selve tåkelyset) skur seg av og på med DRL?

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:55
Lurer forresten på om det går an å ettermontere den ledstripa i lykten. Det er jo et svart plastrør hvor stripa skal være, og selve lykta er ikke en 100% lukket konstruksjon. Får se om det blir et DIY-prosjekt på det en gang jeg kjeder meg og garantien er historie :)


Keep us posted!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Tror LED-stripen i tåkelyset får lyset fra selve tåkelyset.
Eller kanskje noen har sett på baksiden og funnet at den har egen ledning og lyskilde?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Sitat fra: Lynet på torsdag 01. oktober 2015, klokken 20:29
Tror LED-stripen i tåkelyset får lyset fra selve tåkelyset.


Say what?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

Tror det samme. Når det gjelder sidemarkeringslys foran tror jeg det blir vanskelig å trikse til. Mener det bare er en "dummy" der...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på torsdag 01. oktober 2015, klokken 20:34
Sitat fra: Lynet på torsdag 01. oktober 2015, klokken 20:29
Tror LED-stripen i tåkelyset får lyset fra selve tåkelyset.


Say what?
Gjorde neppe det før ihvertfall?
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=5155&d=1332877229

Kan hende det er slik nå, men våre "gamle" biler fikk jo bare fjernet tåkelyset fordi det var for dårlig eller gjorde vondt verre. Lykta på bildet har jo lys i stripa selv om tåkelyset er slukket, og da trengte de kanskje ikke fjerne stripa på våre biler?

lunitiks

Mye gammel moro jeg åpenbart ikke har fått med meg...

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Det bildet er jo bevis på at ledstripa har egen lyskilde. Men rent optisk virket det logisk at lyset kom fra tåkelyset.
Men en annen sak da, hvilket lys er dette definert som? Det er ikke tillatt å ha lykter som ikke har en bestemt funksjon, E-merket og med egen kodebokstav for funksjon. 
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

HelectriC

Sitat fra: Lynet på torsdag 01. oktober 2015, klokken 21:41
Det bildet er jo bevis på at ledstripa har egen lyskilde. Men rent optisk virket det logisk at lyset kom fra tåkelyset.
Men en annen sak da, hvilket lys er dette definert som? Det er ikke tillatt å ha lykter som ikke har en bestemt funksjon, E-merket og med egen kodebokstav for funksjon.

DRL?
ioniq 5

Lynet

DRL betyr Daytime Running Light og er i hovedlysene.

Tåkelyset er "F3" og svinglyset er "K"
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA