Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Høyde på falcondører

Startet av Lynet, onsdag 30. september 2015, klokken 19:37

« forrige - neste »

ovev

Er en del mål her som virker troverdige.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/59639-Model-X-FAQ-(wiki)

Max høyde falcondører 2286 og trenger 457mm fri plass på siden
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

peik

Høres ut som om de snarest mulig må lansere en utgave med vanlige dører. Så kan falkedørene forbeholdes de som ikke trenger å åpne dører i garasjer eller parkeringshus og som ikke trenger å laste noe på taket. Hvis de skal lykkes i markedet må de levere en SUV med de egenskapene SUV-kunder etterspør. SUV-kunder i Norge bor i byer der man stadig i er i parkeringshus med takhøyde 2,1 m og stadig vekk drar til fjells med skiboks på taket, men det kan jo hende det norske markedet er så lite at det ikke er nødvendig å ta hensyn til.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

sigurdi

Sitat fra: peik på lørdag 06. februar 2016, klokken 11:06
Høres ut som om de snarest mulig må lansere en utgave med vanlige dører. Så kan falkedørene forbeholdes de som ikke trenger å åpne dører i garasjer eller parkeringshus og som ikke trenger å laste noe på taket. Hvis de skal lykkes i markedet må de levere en SUV med de egenskapene SUV-kunder etterspør. SUV-kunder i Norge bor i byer der man stadig i er i parkeringshus med takhøyde 2,1 m og stadig vekk drar til fjells med skiboks på taket, men det kan jo hende det norske markedet er så lite at det ikke er nødvendig å ta hensyn til.
På bestillingene så ser det ut som de lykkes helt fint med falcon dører, de mister noen kunder og får noen nye.
Som skrevet svært mange ganger før Tesla har ikke utviklings resurser til å utvikle et karosseri til med vanlige dører, siden alle beregninger, krasj tester osv osv må gjøres på nytt.

Fra nå og i de neste to tre årene blir fokus på Model 3 og model 3 only.

Dersom salget på Model S og Model X stuper, må de skifte taktikk, men så lenge de er produksjons begrenset og ikke salgs begrenset blir det kun små feilrettninger utover.

Kanskje en facelift på Model S.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA