Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

X'ens nye nese - elsk eller hat? (Avstemming)

Startet av Zneip, onsdag 30. september 2015, klokken 13:18

« forrige - neste »

Zneip

Ser på mange forum (også amerikanske) at den nye nesa til Model X fremkaller enten elsk eller hat. Hvor står du?
Nord Trøndelag | X90D

ELTesla

Brukte en liten time til å slippe den inn. Nå er den grom!

cstromme

Veeeldig fornøyd med den. Det var det jeg spekulerte i og håpte på basert på bildene som var lekket. At de skulle fjerne alt utenom stripen over t-en.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Zneip

Samme her. Første tanke var "What the heck" (Som Bjørn ville sagt), men etter noen minutter med stirring så synes jeg den ble tøffere og tøffere. Jeg mener - en elbil trenger jo ingen grill, og dette er måten å vise det på - kanskje? Aerodynamisk og clean. Me like.
Nord Trøndelag | X90D

bakskj

Håper vi snart ser noe tilsvarende facelift på Model S  :D
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

tonl

Nå er det slik at skiltet vil henges sånn midt på "grillen" slik at det demper noe av den store flaten.

Hodetelefoner

Råtøff!
Men jeg finner en bentley front stygg!  Noe andre er totalt uenig :)

Naphoc


cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

ELTesla



Amoss

Sitat fra: Zneip på onsdag 30. september 2015, klokken 13:18
Ser på mange forum (også amerikanske) at den nye nesa til Model X fremkaller enten elsk eller hat. Hvor står du?

Model S er en lekker bil, men den minst heldige designede delen utseendemessig er og blir fronten med frontcone. Model X er også en lekker bil, men fortsatt er den minst heldige utseendemessig delen fronten - denne gang uten frontcone :p

Men, slik man har vennet seg til frontcone på Model S vil man også kunne venne seg til denne fronten, og som det har vært påpekt så vil fronten "brytes opp" av registreringsskiltet. På Model S er registreringsskiltet noe som ødelegger designet litt, men på Model X vil det antagelig tvert i mot hjelpe på utseende. Så gi det litt tid, så er jeg sikker på at det ikke lengre blir så mange klager på denne. Tipper også vi vil få mindre støy fra folk som klager på at politiet insisterer på at du må ha skilt også foran i enkelte stater i USA ;)
Model S 85D

mr_Utopia

Tror fronten kommer til å bli en anerkjent etterhvert. Tror det er trenden å ha mindre luftinntak og mindre griller etterhvert De monstrøse SUVene med mer luftinntak en front, toppet av Mitsibishi ASX uten front bare en stor grill, er et designmessig blindspor.

Jeg tror Tesla vil få anerkjennelnde nikk tilslutt, men hoderisting til å begynne med.

Litt av problemet er at det virker litt hastverk, og at på rendrede bilder ser det nesten ut som det er smoothet ut eller photoshoppet bort noe. Så jeg tpper på en facelift om et par år som lager litt mer linjer og definition e.l.

Jeg lo litt til å begynne med, men det vokser på en, må jeg si. 

Alt ialt en klar forbedring fra prototypen, som då ut som en Mini rip-off.

Det jeg heller er litt mer skuffet over er den lave linjen over fronten. Får litt MPV assosiasjoner, kanskje litt Prius. Ikke XC90 eller X5 tøffhet.

Terningkast 4, sterk sådann

slumberjack

Så litt tomt ut når de rullet inn den hvite bilen, men det går seg til og jeg liker den bedre og bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA