Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Universitets studerende søger hjælp!

Startet av Jonathan, onsdag 07. oktober 2015, klokken 15:51

« forrige - neste »

Jonathan

Hej Elbilforum,

Vi er en gruppe studerende fra Danmarks Tekniske Universitet, og vi er i gang med at udvikle en mobilapplikation til Elbiler. Formålet med denne applikation er give bilisten råd til optimering af kørslen for at spare på strømmen og i sidste ende forøge rækkevidden på bilen.
Til dette formål har vi udarbejdet et spørgeskema som vi håber, at mange af jer vil bruge 5 minutter på at besvare: https://da.surveymonkey.com/r/FV56RHS

På forhånd tak for hjælpen.

Klykken

Under nest siste spørsmål synes jeg det er for få valg. Betaling fra 0-100kr mangler.

Ellers stiller jeg meg kritisk til en mobilapp hvis formål er å ta fokus fra veien mens man kjører, hvis tanken er at man aktivt må se på mobilen eller trykke på den under kjøringa. I Norge er dette forøvrig ulovlig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bno

#2
Jeg oppfattet at en slik app om den realiseres skulle være automatisert heller enn manuell. Ga i et hvert fall uttrykk for det i kommentarfeltet at en talende app var å foretrekke. Da gjelder det å utvikle parametere hhv for ulike behov x. lading i relasjon til tilgjengelighet ladestasjon (er) sett opp mot gjeldende batt.lade status osv. da basert på egne settings i app. Sikkert ikke vanskelig om man da gjør bruk av ODBII interphaset og bilens data.

stefse

Sitat fra: Jonathan på onsdag 07. oktober 2015, klokken 15:51
Hej Elbilforum,

Vi er en gruppe studerende fra Danmarks Tekniske Universitet, og vi er i gang med at udvikle en mobilapplikation til Elbiler. Formålet med denne applikation er give bilisten råd til optimering af kørslen for at spare på strømmen og i sidste ende forøge rækkevidden på bilen.
Til dette formål har vi udarbejdet et spørgeskema som vi håber, at mange af jer vil bruge 5 minutter på at besvare: https://da.surveymonkey.com/r/FV56RHS

På forhånd tak for hjælpen.

Bare av nysgjerrighet, hva studerer dere?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Bjølseth1


[/quote]

Bare av nysgjerrighet, hva studerer dere?
[/quote]
Om du er villig til å bruke minst 100kr på en app som skal fortelle deg hvordan å kjøre elbilen din... Ultra komisk
Jo hei å det går

acenta

Jonathan

Sitat fra: stefse på torsdag 08. oktober 2015, klokken 19:53
Sitat fra: Jonathan på onsdag 07. oktober 2015, klokken 15:51
Hej Elbilforum,

Vi er en gruppe studerende fra Danmarks Tekniske Universitet, og vi er i gang med at udvikle en mobilapplikation til Elbiler. Formålet med denne applikation er give bilisten råd til optimering af kørslen for at spare på strømmen og i sidste ende forøge rækkevidden på bilen.
Til dette formål har vi udarbejdet et spørgeskema som vi håber, at mange af jer vil bruge 5 minutter på at besvare: https://da.surveymonkey.com/r/FV56RHS

På forhånd tak for hjælpen.

Bare av nysgjerrighet, hva studerer dere?

Vi er en blandet gruppe indenfor retningerne IT, Elektronik og Global Business.

Sitat fra: Bjølseth1 på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:46


Bare av nysgjerrighet, hva studerer dere?
[/quote]
Om du er villig til å bruke minst 100kr på en app som skal fortelle deg hvordan å kjøre elbilen din... Ultra komisk

Klykken

Aha, litt rusten i dansken min ser jeg. Følger med BT-dongle ja. Det forklarer prisen. :)

Uansett, i alle fall BMW i3 har egne apper for dette inad i bilen og på telefonen. Får feedback fra bilen hvis dette er påslått. Blir litt overflødig med noe tillegg da, synes jeg..
Mulig flere biler har samme?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Bolfus

Min drømme-app er en kombinasjon av Google maps, Jurrasictest og LadeNå med realtime kommunikasjon med bilen (canbus).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA