Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tid for vinterdekk

Startet av Hej, tirsdag 29. september 2015, klokken 11:31

« forrige - neste »

Hej

Hvilke vinterdekk anbefales?
Hadde Nokian R2 19"på min første Tesla S85. De synes jeg var for myke og bilen "gynget" selv med 50 PSI.
Nå har jeg en S85D og skal sette nye piggfrie vinterdekk på Tesla standard sommerfelg 19". Noen tips?
S85D Grå Metallic, Sort,sort Next gen seter, matt abachi dekor, 19" hjul , pano,lyd, vinter og Center Consol, dobbeltlader,sikkerhetspakke.

krister461

Michelin xi3 er kjent for å være en vinner.

Selv har jeg Vredestein wintrac xtreme grunnet 20' vinterdekk. De virker bra, men har ikke fått kjørt de veldig mye enda.

Hej

Hvordan vurderer du støynivået på 20" vs 19"?
S85D Grå Metallic, Sort,sort Next gen seter, matt abachi dekor, 19" hjul , pano,lyd, vinter og Center Consol, dobbeltlader,sikkerhetspakke.

krister461

Sitat fra: Hej på tirsdag 29. september 2015, klokken 11:37
Hvordan vurderer du støynivået på 20" vs 19"?
Personlig har jeg ikke merket noe særlig forskjell i støy eller forbruk mellom 19'' og 20'' enten det har vært sommer eller vinterdekk.

Dog, har jeg merket noe økt støy når jeg har kjørt sommerdekk med 21'' og 22''. Sistnevnte kjører jeg med i dag og det gir også en god del økt forbruk, men det lever jeg fint med. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA