Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gode nyheter for Majorstuen/Marienlyst!

Startet av AmocoCadiz, onsdag 14. oktober 2015, klokken 01:30

« forrige - neste »

Kvikken


3irikur

Sitat fra: Kvikken på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 10:52
Suverent, bestiller en type2-type1 kabel asap.
Klarte ikke å se at noen hadde skrevet om det tidligere; Sørg for å kjøpe 32a-versjon av kabelen. Det finnes noen ladebokser rundt om kring (Ikke i Oslo, så vidt jeg vet) som nekter å ta i mot 16a-kablene!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

tutti

#32
Sitat fra: 3irikur på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 11:08
Sitat fra: Kvikken på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 10:52
Suverent, bestiller en type2-type1 kabel asap.
Klarte ikke å se at noen hadde skrevet om det tidligere; Sørg for å kjøpe 32a-versjon av kabelen. Det finnes noen ladebokser rundt om kring (Ikke i Oslo, så vidt jeg vet) som nekter å ta i mot 16a-kablene!
Har bare vært borti Mennekes ladebokser som sliter med dette.  Nærmeste jeg vet om er i Töckfors kjøpesenter! Selv har jeg begge typer ladekabler og 32A er tyngre/noe mer vanskelig å håndtere i det daglige. Kjøper du 32A og minst 5 m har du endel vekt du skal drasse på.

Kvikken

Da skal jeg undersøke dette ift. kabel, bra tips.

fredag

Sitat fra: tutti på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:07
Selv har jeg begge typer ladekabler og 32A er tyngre/noe mer vanskelig å håndtere i det daglige. Kjøper du 32A og minst 5 m har du endel vekt du skal drasse på.

For type1-type2 kabler er det bare enfas, og dermed er det ikke så stor forskjell på 16A-kabelen og 32A-kabelen. Det er mye større forskjell mellom 16A-kabler og 32A-kabler for trefas type2-type2 kabler.

Noen Leafer kan jo også lade på 32A, hvis brukeren har kjøpt 32A-kabel, og ladestolpen støtter mer enn 16A.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Kvikken

Siden min Leaf har 16A (ikke dobbel-lader) så går jeg da for en 16A 5m ledning.

3irikur

Sitat fra: tutti på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:07
Har bare vært borti Mennekes ladebokser som sliter med dette.  Nærmeste jeg vet om er i Töckfors kjøpesenter! Selv har jeg begge typer ladekabler og 32A er tyngre/noe mer vanskelig å håndtere i det daglige. Kjøper du 32A og minst 5 m har du endel vekt du skal drasse på.

Nå har jeg bare erfaring med type 1 til type 2, men der var det veldig liten forskjell på størrelsen (Jeg kjøpte først 16a, og byttet til 32a). Jeg ser ingen grunn til å kjøpe 16a med den lille størrelsesforskjellen jeg opplevde. Greit å ha en kabel som kan brukes av andre med større lader enn meg også :)

Det var for øvrig Töckfors kjøpesenter jeg også hadde problemer med, men nå drar jeg ofte dit også da...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Philip Marlowe

Var i Sørkedalsveien i dag. Mange elbiler, men få som ladet. Kan det skyldes at de ikke har anskaffet seg type 2-kabel tro? ???
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA