Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bye Bye Carwings!!! Nytt NissanConnectSM EV kommer 29/09/2015

Startet av leaf-newbe, tirsdag 29. september 2015, klokken 01:50

« forrige - neste »

olemorten76

2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

AppleKnocker

Sitat fra: leaf-newbe på onsdag 30. september 2015, klokken 22:15
du skal ikke registrere deg på nytt.

du logger inn med epost og passord på denne linken
https://owners.nissanconnect.eu/aqPortal/GB/en

følg instruks
Kommer ikke inn på denne. Gamle Carwings fungerer deriomot som vanlig.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ThomasEL

Leaf-newbe:
Du linker til to ulike steder. Den første linken fører meg til gammel Carwings - selv om jeg bruker e-postadressen i stedet for brukernavn..

Den andre linken går nok vitterlig til nissanconnect, men samme problem som de to innleggene over. Får bare beskjed om feil kombinasjon av e-post og passord...

Kanskje man må registrere seg på nytt inne på den nissanconnectsiden...?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Rep

Hei!
Eg registrerte meg på nytt å fekk opp denne beskjeden:
1.Start bilen.

2.Pare din kompatible Bluetooth-aktiverte telefon. Hvis du er i tvil, kan du sjekke brukermanualen.

3.Trykk INNSTILLINGER-knappen.

4.Berør Info på skjermen.

5.Berør "Registrering for infotjenester".

6.Trykk Fortsett og velg landskode for telefonnummer. Merk at dette systemet bruker den Bluetooth-parede telefonen til å ringe opp et nummer under tilkobling. Du blir belastet per minutt etter vanlige mobiloperatørsatser.

7.Angi NissanConnect-ID og trykk OK.

8.Angi passordet du bruker for eierportalen, og trykk OK.

Men eg finn ikkje punkt 5 Registrering av infotjenester under info??
Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019
Bestilt BMW M50 i4 24/6

Bekkenes

Jeg kjører forsatt gamle, fungerer fint,inkludert oppdateringen av lading.
Så regner med jeg ikke er flyttet over enda:)
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

ehaarberg

Er det noen som får Leaf Manager til å fungere?  Den ser ut til å oppdatere seg, men stopper med "gave up - no data recieved from server".  Flere som opplever det samme?
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

mo73ro

Sitat fra: ehaarberg på torsdag 01. oktober 2015, klokken 08:57
Er det noen som får Leaf Manager til å fungere?  Den ser ut til å oppdatere seg, men stopper med "gave up - no data recieved from server".  Flere som opplever det samme?

Jepp...
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

olemorten76

Sitat fra: Rep på onsdag 30. september 2015, klokken 23:28
Hei!
Eg registrerte meg på nytt å fekk opp denne beskjeden:
1.Start bilen.

2.Pare din kompatible Bluetooth-aktiverte telefon. Hvis du er i tvil, kan du sjekke brukermanualen.

3.Trykk INNSTILLINGER-knappen.

4.Berør Info på skjermen.

5.Berør "Registrering for infotjenester".

6.Trykk Fortsett og velg landskode for telefonnummer. Merk at dette systemet bruker den Bluetooth-parede telefonen til å ringe opp et nummer under tilkobling. Du blir belastet per minutt etter vanlige mobiloperatørsatser.

7.Angi NissanConnect-ID og trykk OK.

8.Angi passordet du bruker for eierportalen, og trykk OK.

Men eg finn ikkje punkt 5 Registrering av infotjenester under info??
Jeg har selv registert meg på NissanConnect som du viser til og fått den samme smørbrødlisten. Måtte oppgi biltype på VINnummer, og ble ikke nektet registrering selv om jeg har en Leaf. Like fullt får heller ikke jeg denne overnevnte smørbrødlisten til å stemme; det er ikke noe som heter infotjenester i Leaf, så dette er nok beregnet til andre biler med NissanConnect mistenker jeg. Litt overivrig for å få dette til å fungere, men det viser seg kanskje mer fornuftig å sitte på gjerdet og avvente det hele. Når det gjelder Eksisterende Carwings har oppdateringstiden gått opp fra ca. 20 til nærmere 40 sekunder, så raskere har det ikke blitt, men det fungerer i det minste. Leaflink fungerer kun delvis, men Carwings ios app oppfører seg ikke særlig annerledes enn tidlligere.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

Strømbil

Ser ut til at vi som har Japan-Leaf fortsatt må slite med det samme carwings-systemet som kun virker på dager med fullmåne.
Svart Nissan Leaf 2013.

ThomasEL

Har Nissan egentlig sagt noe..? Vil de at vi skal registrere oss på Nissan Connect nå, eller vil de vi skal bruke Carwings som før inntil videre..?

Jeg er vel av de heldige som stort sett har opplevd at Carwings virker. Bortsett fra disse to dagene i går og i forgårs mens oppdateringen foregikk..
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

seidl

Må vel gå ut i fra at Nissan kommer med offisiell informasjon til oss når oppdateringen er fullført å oppe å går  :)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Mazzbot

Snakket nettopp med nissan , det er primært en oppdatering internt og ikke så mye forandring . Men når 2016 modell kommer i januar så kommer det nye funksjoner på carwings :)
Tesla model 3 reservert 31/3 .

BE

Vet ikke om jeg skal le eller grine, dette går fra vondt til verre.

Så langt virker dette også amatørmessig gjennført av Nissan. Det eneste produktet som har fungert tilfredsstillende til fjernstyring av bilen er Leaf Manager, som Nissan selvsagt ikke står bak, og nå ser det ut til at de har klart å sperre dette ute.

Gjett om jeg er lei dette tullet, det skal ikke være mulig å være så inn i granskauen amatører! Fy skam!
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

frankols

Sitat fra: mo73ro på onsdag 30. september 2015, klokken 18:13
Wow. For en oppgradering...

Jeg har visst fått 24000 kWt batteri i bilen etter denne oppgraderingen. Med 14,5 i forbruk har jeg altså nå 165517 km rekkevidde. Ikke rart jeg måtte kjøre 190323 timer i September for å bruke opp den kapasiteten.

Gleder meg ikke til strømregninga....

Jeg har visstnok brukt 1460451,2 kWh så langt i år, og har kjørt 705 timer.....
Dette er jo bare svada !!!
Tar den med ladetimene også tro ?
Antall kjørte km. ser imidlertid ut til å stemme sånn noenlunde.

sølv-pilen

Får noen spennende tall jeg også. i snitt har bilen gått 258 timer om dagen siden den var ny. Hadde jeg bare kunne tatt betalt tilsvarende. Forøvrig får også jeg feil passord og brukernavn på Nissan Connect..
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA