Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf fra Nederland

Startet av pekki, mandag 28. september 2015, klokken 18:20

« forrige - neste »

pekki

Sikket noe relevant for meg inne på forumet her, men jeg har ikke klart å finne det. Prøver meg med et spørsmål, håper noen tar seg tid til å svare på dette.
Jeg har en 14 Leaf Acenta på handa, den er gått knappe 3000km i Nederland. Selger opplyste den ikke hadde varme i seter og ratt, men skulle ellers ha det en normal Acenta har.

Er det noe jeg bør være obs på her? F.eks varme rundt batteriet? Kan det tenkes den også mangler dette? Så langt jeg vet skal den ha varmepumpe. Får den for en meget rimelig penge virker det som, da kan man leve med noen skavanker tenker jeg.

AppleKnocker

Varmepakken rundt batteri har som hensikt å hindre at batteriet fryser i ekstremkulde, slik jeg har forstått det. Batterievarmen skal visstnok ikke ha noe å si på rekkevidde, og det virker som om dette ikke er noe man egentlig trenger, med mindre man bor et svært kaldt sted.

Det du bør tenke mest over er hvor lettsolgt bilen din blir hvis du skal kvitte deg med den en gang.

Sete/rattvarme har sin fanskare, men personlig er jeg mer avhengig av forvarming.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

pekki

Takk for svaret! Varmen har altså ikke noe og si for rekkevidden på bilen. Det er i grunnen det viktigste for meg. Regner med å ha denne bilen noen år, så får man bare se hva som skjer den dagen man skal selge igjen.
Med forvarming, da mener du og kjøre varmepumpen på App før bilen skal brukes?
Holder til på Vestlandet, det er veldig skjelden vi har mer en 5-6 kuldegrader, og bilen skal stå i garasje. Satser på at dette går fint:-)

lifern

Hei.

Jeg har Euroleaf Visia import.
Den er uten varmepumpe /varmeteppe og setevarmer.Jeg bor 4 mil fra Bergen. Har hatt den snart 2 år. Ingen problemer på vinteren.
Klarer fint 10-12 mil på vinteren.
SVART EUROLEAF 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA