Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

lading på Geilo rett ved T-krysset/rundkjøringen

Startet av HelectriC, mandag 28. september 2015, klokken 10:25

« forrige - neste »

HelectriC

lurer på om noen kan svare meg på hva ladestolper de er på parkeringen rett ved det store T-krysset/rundkjøringen på Geilo? Kjørte forbi i sommer og så noe som så ut som ladestolper? Skal tilbake i vinter og hotellet har ikke lademulighet (Ustedalen) og prøver å finne ut måte å lade bilen på (har ikke Chademo). Er disse reservert til noe spesielt eller er de åpne for alle?
ioniq 5

HelectriC

#1
De stolpene jeg ref til har jeg sett at de allerede står der og spørsmålet er om noen vet noe mer om disse?
det er ikke aktuelt å bytte hotell eller be hotellet om å sette opp egne stolper. Jeg har fått beskjed fra hotellet om at de ikke kan tilby lading og da får jeg leve med det og finne noe alternativ.

Sitat
Diverse off-topic i tråden er slettet/flyttet. Dette innlegget er redigert av forum admin, for å ta bort det som ikke lenger er relevant. Mvh Forum Admin
ioniq 5

Øyvind.h

Sitat fra: HelectriC på mandag 28. september 2015, klokken 10:25
lurer på om noen kan svare meg på hva ladestolper de er på parkeringen rett ved det store T-krysset/rundkjøringen på Geilo? Kjørte forbi i sommer og så noe som så ut som ladestolper? Skal tilbake i vinter og hotellet har ikke lademulighet (Ustedalen) og prøver å finne ut måte å lade bilen på (har ikke Chademo). Er disse reservert til noe spesielt eller er de åpne for alle?
Eneste hurtigladeren på Geilo er i følge ladestasjoner.no en CHAdeMO lader. Men det kan Tesla lade med, så kjøp eller lån adapter. Kjekt å ha :)

Derimot virker det som du har sett type motorvarmer-stolper? I så fall burde det jo være mulig å kjøpe tilgang til en av disse en natt eller to under oppholdet.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OlavEmil

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. september 2015, klokken 12:07


Er dette biletet frå Geilo? Det er ikkje den ladaren eg lada på då eg var austover i somar. Er det fleire hurtigladarar på Geilo?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Sølve

Stolpene som trådstarter referer til på sørsiden av RV7 vest for rundkjøringen er vanlige stikkontakter.  De er satt opp for flere år siden med tanke på motorvarmere.  Sannsynligvis fungerer de også helt greit for vanlig saktelading.  Jeg vet ikke noe om stolpene ellers.  Jeg vet ikke om de låst og kreve spesiell tillatelse eller om de er åpne for allmenn bruk.
Bergen

HelectriC

Sitat fra: Sølve på mandag 28. september 2015, klokken 12:23
Stolpene som trådstarter referer til på sørsiden av RV7 vest for rundkjøringen er vanlige stikkontakter.  De er satt opp for flere år siden med tanke på motorvarmere.  Sannsynligvis fungerer de også helt greit for vanlig saktelading.  Jeg vet ikke noe om stolpene ellers.  Jeg vet ikke om de låst og kreve spesiell tillatelse eller om de er åpne for allmenn bruk.

kan tenke meg de er tenkt for motorvarmer. Ser lit sånn ut. Men det går fint for meg, skal stå der 1 uke og da kan jeg lade med få ampere over lang tid. Da gjenstår bare noen som vet om man trenger spesiell nøkkel eller hvem som er ansvarlig for stolpene så kan jeg ta kontakt med vedkommende.

Chademoadapteret synes jeg blir for dyrt for 1 reise. Koster vel 3-4000?
ioniq 5

MEM76

Sitat fra: OlavEmil på mandag 28. september 2015, klokken 12:10
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. september 2015, klokken 12:07


Er dette biletet frå Geilo? Det er ikkje den ladaren eg lada på då eg var austover i somar. Er det fleire hurtigladarar på Geilo?

De har flyttet den til vest siden av senteret.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

Øyvind.h

Sitat fra: OlavEmil på mandag 28. september 2015, klokken 12:10
Er dette biletet frå Geilo? Det er ikkje den ladaren eg lada på då eg var austover i somar. Er det fleire hurtigladarar på Geilo?
Det er bilde fra Ladestasjoner.no fra Geilo.

Sitat fra: HelectriC på mandag 28. september 2015, klokken 12:47
Chademoadapteret synes jeg blir for dyrt for 1 reise. Koster vel 3-4000?
Adapteret koster 3600,- inkl. mva. Men det er ikke avskrevet etter en enkelt tur, så jeg ville ikke fordelt hele kostnaden ved kjøp på en reise.
Men et annet alternativ er å låne, selv om det beste er at saktelading løser seg problemfritt. Bedre at bilen lades mens den uansett står parkert, enn å bruke tid på hurtiglading :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

boxer72

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor


PokerFjes

Jeg spurte en bekjent hos lovens lange arm på Geilo, og han mener plassene er kommunale. Hvis du vil være helt sikker, så kontakter du kommunen, hvis ikke låser du bare opp motorvarmerboksen med den vanlige nøkkelen.
Jeg lurer på om området eller plassen kalles "trekanten".
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

HelectriC

Sitat fra: PokerFjes på mandag 28. september 2015, klokken 20:42
Jeg spurte en bekjent hos lovens lange arm på Geilo, og han mener plassene er kommunale. Hvis du vil være helt sikker, så kontakter du kommunen, hvis ikke låser du bare opp motorvarmerboksen med den vanlige nøkkelen.
Jeg lurer på om området eller plassen kalles "trekanten".

OK, da kan jeg slå på tråden til kommunen. Takker!
ioniq 5

cs erlend

Geilo virker å ligge litt etter på lade-siden.
Jeg fant ingen sakteplasser på fredag sist helg når Dr Holms hadde lånt ut sine fire parkeringsplasser med stikkontakter til en Leaf og 3 fossiler på tross av telefon på forhånd og forsikringer om at dette ikke var noe problem. Fikk heldigvis plass utpå lørdagen.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

Tesla75

Snakket med en utrolig hyggelig resepsjonist på Geilo hotell, og fikk koble meg til på kontakt på nedsiden av hotellet ved søppelcontaineren. Betaler 50 kroner ettersom jeg ikke bor der, det synes jeg er helt ok.

SveinJ

Sitat fra: HelectriC på mandag 28. september 2015, klokken 10:25
lurer på om noen kan svare meg på hva ladestolper de er på parkeringen rett ved det store T-krysset/rundkjøringen på Geilo? Kjørte forbi i sommer og så noe som så ut som ladestolper? Skal tilbake i vinter og hotellet har ikke lademulighet (Ustedalen) og prøver å finne ut måte å lade bilen på (har ikke Chademo). Er disse reservert til noe spesielt eller er de åpne for alle?

Det er kommunale ladeplasser, sjekket i våres.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA