Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV i vaskehall?

Startet av Baxrus, søndag 27. september 2015, klokken 21:06

« forrige - neste »

Baxrus

Muligens dette er spurt om før, men hvordan er det med elbiler og Kia Soul Ev spesielt og vaskehaller?

Var noen som snakka om at ikke alle typer tåler underspyling.. Noen som vet noe mer om dette?

Ona IX

Siste jeg har hørt er "det burde gå fint, men ikke anbefalt" Pga. underspyling etc.
Beste er høyttrykkspyler på utsiden og hageslange/svamp i motorrom.

ponniekspressen

Eg vaskar alltid i vaskehall, med underspyling.
Bilen skal vera bygd for vanleg bruk, køyring i slaps, saltlake, søle, gjennom dammar m.m.
Reknar med at batteripakka er godt beskytta.

Svein Evensen

Dersom det viser seg at bilen ikke tåler å vaskes i automat, så vil jeg levere bilen tilbake. Men dette tror jeg du kan ta helt med ro. KIA EV tåler dette.

madsskon

Ja herregud hadde ikke bilen tålt vaskehall så er det jo som at et gulv ikke tåler vaskefilla!

Kommer til å vaske i vaskehall tusenvis av ganger. Og ryker det noe pga det før det har gått 7 år så er det en garantisak. Basta.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Kianus

Så får dere også sikkert en kjempefin lakk etterhvert ;)

Svein Evensen

Det beste er utvilsomt å vaske for hånd. Men dette gjaldt underspyling, og det er jo litt vanskelig for hånd.

K S

Sitat fra: madsskon på mandag 28. september 2015, klokken 18:09
Ja herregud hadde ikke bilen tålt vaskehall så er det jo som at et gulv ikke tåler vaskefilla!

Kommer til å vaske i vaskehall tusenvis av ganger. Og ryker det noe pga det før det har gått 7 år så er det en garantisak. Basta.

Blir dyrt da. Å vaske tusenvis av ganger i vaskehall. Hver dag? :-)

Svein Evensen

Vasker du bilen 2-3 ganger i uka, blir det 1000 ganger i løpet av 7 år.:-)

K S

Sitat fra: Svein Evensen på onsdag 30. september 2015, klokken 20:43
Vasker du bilen 2-3 ganger i uka, blir det 1000 ganger i løpet av 7 år.:-)

Ja, det blir bare 1000 ganger, og feks 200 per vask så blir det da 200.000 kr, tusenvis av ganger? 3000? 600.000 kr? Over 21 år?

Svein Evensen

Prisen var vel ikke utgangspunktet. 1000 vis av ganger var vel bare en metafor... Utgangspunktet var om Soul EV tåler maskinvask.:-)

madsskon

TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA