Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Droppe service på Leaf?

Startet av AppleKnocker, lørdag 26. september 2015, klokken 19:11

« forrige - neste »

AppleKnocker

Har en MY2015 Leaf (reg Q4 2014) som er importert fra EU (3 års garanti).
Slik jeg forstår koster service ca 4000 pr år. Det eneste som faktisk gjøres utover en masse sjekkpunkter, er å skifte bremsevæske og pollenfilter. Pollenfilter anser jeg som en "gjør det selv" jobb, mens bremsevæskeskift koster kr 1000,- på Snapdrive. Batteriet har jeg god oversikt over på LeafSpy.

Jeg forstår at jeg risikerer litt krangling hvis garantien må brukes to årene den gjelder.

Er det noen som har erfaring med å droppe service på denne måten og gå for et minimumsvedlikehold?
Hva gjør dere som har biler uten garanti?

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

fredsjo

Vet ikke hvor du bor men jeg betalte rundt 1500 for første års service.. Og da gidder jeg ikke droppe det for å risikere garantien :)

Dette var på Flesland auto i Bergen.
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

nr1rayner

Jeg har ingen planer om å ta service. Har skrudd nok på fossilbil til å ta dette selv. Tenkte i starten på å holde service mtp batteri og annenhåndsverdi. Men det kommer jo ganske klart frem at den batteritesten knapt er verdt papiret den er trykt på..
Ville dog tatt den inn på førstegangs hvis jeg hadde kjøpt ny, endel som "går seg til" etter litt bruk. Men din har kanskje trillet noen mil alerede?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

lifern

Jeg har hatt min i snart 2 år og rullet 71000 km.
Tror det er import.Euroleaf.Kjøpt ny.
Aldri hatt service.Forbruksdeler bytter jeg selv.Batteri status får en ikke gjort så mye med.
SVART EUROLEAF 2013

AppleKnocker

Bilen har gått 11-12 000 på noen måneder. Regner med at det blir ca 35 000/år.

Bor i Osloområdet, og har ennå ikke sett at noen kan matche Flesland Auto. Kanskje de kan åpne filial på Østlandet  8)

Betryggende å høre at flere tenker i de samme baner mht service.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

kodalse

Tenkte å ta service selv, har aldri gjort det før, men bilen er jo feilfri!
Så lenge bremsene er i orden og det ikke lukter #X&%#Z av klimaanlegget er det jo ingenting som blir feil på denne bilen.

For å si det slik; Jeg kvitter meg ikke med den!
Selv etter at "langrekkevideelbiler" kommer funker denne som fjell i lokalkjøringen.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

leafnor

Jeg tenker å ta service selv (Alltid gjort det på biler)
Det er jo ikke mye som skal gjøres.
Bytte pollenfilter, og aller viktigst, holde bremser i ship-shape.
Sjekk av frostvæske og bytte av bremsevæske er jo ikke hokus pokus heller om man er litt mekanisk kyndig.er jo enkelt å bytte også.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA