Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

wifi hotspot

Startet av atrus, lørdag 26. september 2015, klokken 18:52

« forrige - neste »

atrus

Har en 2016-modell med wifi hotspot. Har aktivert denne og koblet til telefonen. Ser på telefonen at jeg er koblet til nettverket som golfen lager. Men hva i all verden kan den brukes til?

pere

Du kan f.eks. bruke den til å få markering av aktuell køsituasjonen i navi og få opp symboler med hendelser (veiarbeid). Du kan trykke på disse symbolene for å få opp detaljer i tekst.
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2021

jensjacob

Eller man kan vel også bruge Ipad og andet computerudstyr der behøver WiFi og gå på nettet i bilen ligesom hvis man sad hjemme i dagligstuen eller på kontoret.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

e-curious

Pere: Får man ikke trafikkmeldinger via radio/NRK?
jensjakob:  Man kan bruke telefonen som hotspot uten å koble til bilen?

Sutcivni

Er ikke dette for dem som monterer et SIM kort i bilen, og ønsker å dele internett videre til mobiltelefonene til ungene med iPad i baksetet? (Dermed trenger man ikke 3 stk mobilabonement med data, men bare ett).

pere

e-curious: Det er korrekt at du får opp noen trafikkmeldinger via TMC, det har vært ustabilt og det virker som  om Car-Net er mer oppdatert og du får også posisjonen visualisert i kartet.
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2021

e-curious

Koblet bilen til telefonen sitt nett, men det så ikke ut som at det kom noen veimeldinger.  Det sto en strek over TMC, så jeg regner med at det var nede.  Sjekket på vegvesen.no, og fant at det var opptil flere veimeldinger som hadde vært relevante.

e-curious

Forsøkte å bruke Gofen som hotspot forleden.  Bilen var koplet til hjemmenettet, og telefonen til bilen. Likevel så det ikke ut som jeg fikk noen internett-forbindelse på telefonen. Noe jeg har oversett?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA