Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zaptec sin Portable er med og konkurrerer om Norwegian tech awards

Startet av elektrolux, fredag 25. september 2015, klokken 21:10

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

K S

Argumentene for Zaptec:

"Har utviklet den første ladekabelen i verden, «Zapcharger portable», som inneholder en elektronisk trafo. Ladekabelen løser blant annet elbilers ladeproblemer i det norske strømnettet (IT), som skiller seg fra resten av Europas strømnett (TN). Ladekabelen fjerner ulempen med 230 volts-nettet i Norge, ved at den også kan lade de bilene som krever strøm fra 400 volts-nettet. "

Er vel bare er elbilmerke som sliter med lading på IT nett, for alle andre finnes det vel mer kompakte ladekabler som kan benyttes overalt?

Kent

Sitat fra: K S på fredag 25. september 2015, klokken 22:01
Er vel bare er elbilmerke som sliter med lading på IT nett, for alle andre finnes det vel mer kompakte ladekabler som kan benyttes overalt?

Uten at jeg har satt meg så nøye inn i problematikken til Zoe, så har jeg i allefall oppfattet at det er løst på den nyere modellen, så den problematikken som er løst er kun for en bil som ikke engang er i salg lengere?
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

overter

Sitat fra: elektrolux på fredag 25. september 2015, klokken 21:10
Her bør alle sette seg inn i tema og stemme på det de føler er rett:

http://www.tu.no/petroleum/2015/09/25/en-av-disse-blir-arets-teknologibragd
Bragden er vel egentlig ikke denne ladekladden, men at de har utviklet en elektronisk trafo. Trafoen kan løse denne utfordringen ZOE har med med at Norge er omtrent eneste land i Europa som bruker IT-nett til vanlige forbrukere.
Hvis de blir nominert for å ha løst et problem en type elbil har og som ingen andre elbiler ser ut til å ha, så er vi på feil spor...
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

elektrolux

Portable løser ladeproblemet til begge versjoner av Zoe, og også nye Smart.

Men som dere hentyder er det transformatorteknikken som er det geniale her. 1/100 så mye bruk av kopper og uante bruksområder. Renault sine ladeproblemer er bare et lite kapittel over bruksområdene til denne teknikken.

TU sin presentasjon skuffer i så henseende.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

mo73ro

Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

ludo

Hva er det som er så veldig fantastisk med denne transformatoren? Finnes det noe linker til noe teknisk om denne transformatoren?

Ja, den er liten, men en transformator blir liten når man øker switch frekvensen.

Et det bare det at de har tatt jobben å laget et produkt, som er fantastisk?

Jeg mener ikke å være negativ, men jeg vil gjerne forstå hva ingeniør bragd som er gjort her.

Ferry

Jeg lurer også det samme som ludo. Å bruke små "elektroniske trafoer" er ikke noe nytt. Er det ikke en helt vanlig svitsjet strømforsyning det er snakk om? Eller har de funnet opp noe revolusjonerende nytt? Jeg liker forøvrig idéen om å konvertere ymse AC til noe bilen kan bruke. Men det er ikke meningen å kritisere Zaptec, det er mer at jeg er nysgjerrig på det tekniske.

v-i-c

Sitat fra: Sven-E på søndag 27. september 2015, klokken 16:12
Sitat fra: mo73ro på lørdag 26. september 2015, klokken 07:24
Sitat fra: Sven-E på fredag 25. september 2015, klokken 22:43

INSEP fikk min stemme.


Morsom....   ;D
Hehe.
Det var ikke meningen å være morsom.

"...stor tro på at teknologien kan brukes til å rense eksos fra dieselmotorer."
var det utslagsgivende for at jeg valgte å stemme på INSEP.

Dette er meget aktuel teknologi
Vi vet jo at bilindustrien bevist driver svindel med utslipstallene fra dieselmotorer
Håper at den økonomiske straffen blir så hard at VW og andre forstår at man ikke skal drive slik svindel.
Det kan også presse frem elektrisk driv-linje i alle biler om så med en medbringende generator.
En motor som driver en generator er betydelig enklere å å rense, en en motor som driver en bil.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

v-i-c

Sitat fra: Hansi på søndag 18. oktober 2015, klokken 22:10
Forhåpentligvis kommer de snart med noen produkter også :)

Dette er vel det nærmeste vi kommer en bekreftelse på at produktet "eksiterer"
Når tror dere at de tekniske spesifikasjonene på "Zaptec sin Portable" blir tilgjennelige, før eller etter at vi kunder får den levert?

Zaptech har etter sigende to andre produkter som skal komme som vil appelere til en større mengde elbilbrukere enn kun oss med Renault ZOE.

-- En langt rimeligere metode for installereing av mange type2 "ladehull" som enkelt kan lastbalangsere og fasebalangsere tilgjennelig strøm, spesilet egnet for parkeringshus / sameier / boretslag / flyplasser / offentlige ladestasjoner etc

-- En "liten'" og hendig portabel skilletrafo for å lage trefase TN-strøm for rask levering av AC-ladning på trefaser i områder med IT eller TT strøm i sikrimngsskapet. (ingen tekniske data bekreftet, men ryktet sier minimum ut til ladestasjon 400V TN 16A trefase, innput blir da f.eks 230V IT 32A trefase).

AV to siste produktene er det antydet en pris på "Smart" mellom 10.000 og 12.000 pr type2 ladehull ferdig montert, men om dette ryktet er riktig vet vi ikke før noen har instalert et stort anlegg med mange type2 ladehull og dermed får prisen pr ladepunkt ferdig montert. Det skal være gitt anbud basert på Zaptech Smart ladestasjon og anbudet skulle etter sigende være vesentlig lavere en konkurentene.
Har noen nå lov til å gå ut med flere opplysninger om dette?
Når kan en forvente at disse anleggene med Zaptech smart står ferdig?

Har noen mer info om den nye kompakte trefase skilletrafoen som skal komme fra Zaptech?
I hvilke størelser kommer den ?
-- Fysiske mål og vekt?
-- Hvilke effekter vil den håndtere?
-- Hva blir prisen på de enklete enhetene?

Har hørt/lest mange ubekreftede rykter om produkter fra Zaptech, vet noen grunnen til at de ikke publiserer:
-- Pris
-- Teknisk info
-- Når kan ting bestilles?
-- Når kan ting leveres?

Når ting er ferdig utviklet og ferdig testet og sendt til produksjon, burde det være mulig å gi ut noe informasjon.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Griffel

Sitat fra: Sven-E på mandag 19. oktober 2015, klokken 23:32
Sitat fra: v-i-c på mandag 19. oktober 2015, klokken 06:16
Når kan en forvente at disse anleggene med Zaptech smart står ferdig?

Har hørt/lest mange ubekreftede rykter om produkter fra Zaptech, vet noen grunnen til at de ikke publiserer:
-- Når kan ting leveres?
Sommeren 2014

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11675.msg166332.html#msg166332
Nei Sommeren 2014 var Zap-booster, den er nå utsatt til etter Zap-portabel som denne tråden handler om.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Bjørn Tore Vibeto

#13
Send en mail til Brage Johansen, han svarer på mail. Så får dere kanskje mere og ny informasjon om de kommende produktene. contact@zaptec.com
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA