Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kan leveres med 6 seter!

Startet av satheesh.net, fredag 25. september 2015, klokken 09:51

« forrige - neste »

SigX

Som forventet, men litt tungvint om alle seter må flyttes frem om det er behov for å lettere komme til bakerste seterad. En løsning som f.eks. Ford S-max med tre individuelle seter på andre rad hadde jo vært bedre, men kanskje dukker det opp en overraskende bra løsning den 29.  :)

SigX

Sitat fra: petersv på fredag 25. september 2015, klokken 11:57
Sitat fra: vlad.trotsenko på fredag 25. september 2015, klokken 11:52
6 seter interiør

Har du bildet med høyere oppløsning? Synes det ser ut som om det ikke er iso-fix på disse, da merkene ikke er der.

Iso-fix merkene ser ut for å være der for begge setealternativene.

Øyvind.h

Sitat fra: 0dB på fredag 25. september 2015, klokken 13:37
Sitat fra: Epleskreller på fredag 25. september 2015, klokken 13:02
Man må kanskje velge 6-seter om man vil ha ski inne i bilen ved å legge ned de bakerste:-)
Iflg Paul Carter på TMC, har han vært i dialog med Tesla angående sin Signature-reservasjon og fått informasjon om at de tre setene i 7-seter-versjonen ikke kan flyttes frem og tilbake individuelt. For å kunne ta med lange gjenstander (f.eks ski) og samtidig mer enn to passasjerer, ser det da ut til at 6-seters-versjonen er løsningen.

Hvorfor ikke bare legge skiene innunder 2. seterad? Såvidt jeg har sett står de stolene på ben slik at man lett kan stikke lange gjenstander innunder dem?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: 0dB på fredag 25. september 2015, klokken 13:37
Sitat fra: Epleskreller på fredag 25. september 2015, klokken 13:02
Man må kanskje velge 6-seter om man vil ha ski inne i bilen ved å legge ned de bakerste:-)
Iflg Paul Carter på TMC, har han vært i dialog med Tesla angående sin Signature-reservasjon og fått informasjon om at de tre setene i 7-seter-versjonen ikke kan flyttes frem og tilbake individuelt. For å kunne ta med lange gjenstander (f.eks ski) og samtidig mer enn to passasjerer, ser det da ut til at 6-seters-versjonen er løsningen.

Jøss - det virker rart ...

Stikkkontakt

Audi Q7 fåes også med 6 seter. Ikke sikker på om nyeste utgaven kommer i en slik konfigurasjon, men den gamle gjorde. Denne er i likhet med Volkswagen Sharan 6-seter meget  sjeldne biler. Det medfører stort sett bare ulemper med en slik løsning. Som at man MÅ bruke 3 rader for å plassere 5 personer.
Fordelen er at 4 sitter veldig bra.

petersv

Sitat fra: SigX på fredag 25. september 2015, klokken 13:52
Sitat fra: petersv på fredag 25. september 2015, klokken 11:57
Sitat fra: vlad.trotsenko på fredag 25. september 2015, klokken 11:52
6 seter interiør

Har du bildet med høyere oppløsning? Synes det ser ut som om det ikke er iso-fix på disse, da merkene ikke er der.

Iso-fix merkene ser ut for å være der for begge setealternativene.

Ok, jeg mener jeg ikke klarer å se de, men som du sier er de ikke spesielt synlige på 3 seterad heller.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

[quote author=Øyvind.h link=topic=23915.msg404123#msg404123
Hvorfor ikke bare legge skiene innunder 2. seterad? Såvidt jeg har sett står de stolene på ben slik at man lett kan stikke lange gjenstander innunder dem?
[/quote]
Enig, dette er jo "Caravelle" trikset; legg ned ett sete på tredje radd, legg skiene i en skipose og stikk dem under setene i rad 2.

Brede

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 25. september 2015, klokken 14:10
Sitat fra: 0dB på fredag 25. september 2015, klokken 13:37
Sitat fra: Epleskreller på fredag 25. september 2015, klokken 13:02
Man må kanskje velge 6-seter om man vil ha ski inne i bilen ved å legge ned de bakerste:-)
Iflg Paul Carter på TMC, har han vært i dialog med Tesla angående sin Signature-reservasjon og fått informasjon om at de tre setene i 7-seter-versjonen ikke kan flyttes frem og tilbake individuelt. For å kunne ta med lange gjenstander (f.eks ski) og samtidig mer enn to passasjerer, ser det da ut til at 6-seters-versjonen er løsningen.

Hvorfor ikke bare legge skiene innunder 2. seterad? Såvidt jeg har sett står de stolene på ben slik at man lett kan stikke lange gjenstander innunder dem?

Fordi du da må knekke skiene på minst ett punkt, og da blir de rimelige ubrukbare etterpå.  ;D

Understellet til seterad to ligger på et langt lavere nivå enn det flate bagasjerommet bak ser det ut for på bildene.

asbkar

i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Kiefer

Ser super godt ud med 6-sæder. Så er det også muligt at have hunden siddende i mellem de to sæder.

Så mangler der bare en krog i gulvet itl hundens sele

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016


Ludvig

Er det flere enn meg her som skulle ønske at 3 seterad var optional?
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

cstromme

Sitat fra: Ludvig på onsdag 30. september 2015, klokken 11:46
Er det flere enn meg her som skulle ønske at 3 seterad var optional?

Tenkte tanken jeg og, men det er jo bare å ha de setene liggende nede til vanlig. Så har man et "normalt" størrelse bagasjerom.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA