Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Bulket bil  (Lest 3015 ganger)

tkjoerlaug

• Sr. Member
    • Vis profil
Bulket bil
« på: Lørdag 26. ſeptember 2015, klokken 19:45 »
Jepp, da har jeg prestert kunststykket å miste en drill ned på bilen fra garasjeloftet...!

Da bilen er bare 2 måneder gammel er dette et forholdsvis stort skår i gleden. Det viktigste for meg akkurat nå er å få fikset det raskest mulig og at bilen blir 100% som ny igjen, at det vil koste flesk jeg mentalt forberedt på. Er dette noe Tesla gjør på sitt verksted (...og som man må vente 6 måneder på å få fikset), eller bruker man andre bilopprettingsfirma/lakkeringsverksted for å utbedre slike skader? Evt. noen tips til hvilke firma i Trondheim?

RonnyØ

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Bulket bil
« Svar #1 på: Lørdag 26. ſeptember 2015, klokken 20:04 »
Jepp, da har jeg prestert kunststykket å miste en drill ned på bilen fra garasjeloftet...!

Da bilen er bare 2 måneder gammel er dette et forholdsvis stort skår i gleden. Det viktigste for meg akkurat nå er å få fikset det raskest mulig og at bilen blir 100% som ny igjen, at det vil koste flesk jeg mentalt forberedt på. Er dette noe Tesla gjør på sitt verksted (...og som man må vente 6 måneder på å få fikset), eller bruker man andre bilopprettingsfirma/lakkeringsverksted for å utbedre slike skader? Evt. noen tips til hvilke firma i Trondheim?

Feller noen tårer for deg... Hjelper deg ikke mye, men en del verksteder er ikke glad i aluminium.

snappy

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Lørdag 26. ſeptember 2015, klokken 20:07 »
Og akkurat der bilen er lekrest
2014 e-UP
2015 85D

Lynet

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Lørdag 26. ſeptember 2015, klokken 20:13 »
Uff, dette hørtes utrolig trist ut, føler med deg.
Det er Hell bil (Toyota) som har oppretting og lakkering av Tesla i Trondheim.
Min var der før jeg fikk den, og kan ikke se at den er lakkert :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

tkjoerlaug

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Lørdag 26. ſeptember 2015, klokken 20:16 »
Shit happens, og jeg er ved godt mot :-)

Får jeg fikset dette kjapt er det bare å legge det bak seg, men jeg ser litt mørkt på å gå lang tid med å irritere meg over bulken. At det er Toyota Hell Bil gir vel mer normal ventetid enn det man leser om på forumet her.

ksandal

• Sr. Member
  • Drive Eletric, have fun, save the world :-)
    • Vis profil
« Svar #5 på: Mandag 28. ſeptember 2015, klokken 07:13 »
micropaint? vet ikke om de har avd i trondheim, men de er topp klasse til og fikse sånt.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

hgs

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: Mandag 28. ſeptember 2015, klokken 08:21 »
Bare å kondolere, og flott at du tar det med så sporty. Felles skjebne er jo som kjent også felles trøst, så bare å kose seg med denne for de som ikke har sett den:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10349.240.html

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

tkjoerlaug

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: Mandag 28. ſeptember 2015, klokken 10:48 »
Da ser det ut som det forhåpentligvis blir happy ending på denne. Fått time hos Toyota om to uker og kostand på 13500kr.

N00b

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Mandag 28. ſeptember 2015, klokken 11:07 »
13.500? 

Det var mistenkelig billig!   Skaden er akkurat i en knekklinje, krevende å få rettet det bra.