Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er du mest fornøyd med?

Startet av nr1rayner, onsdag 23. september 2015, klokken 17:41

« forrige - neste »

shaukaas

Det jeg er mest fornøyd med er nettopp det at dette er en El-bil, og alle fordelene dette gir mht avgifter, vedlikehold og tekniske løsninger på drivlinje. Den er ukomplisert og funksjonell.

Bilen oppfyller vårt daglige transportbehov, og tar ikke skade av å bli småkjørt, bykjørt, køkjørt, rykkjørt, kaldkjørt - i det hele tatt: Hva vi godt kan kvalifisere som "God gammeldags rævkjøring av en dieselbil."


AppleKnocker

God komfort, lite feil, lavt støynivå og bra kvalitet på telefon over bluetooth.
I tillegg er jeg en av de få (?) som liker designet på bilen. Synes det er kult med høye baklys og halvmeter lange lykter foran. Formene på karosseriet er spesielle, men ikke så kjedelige som de fleste konkurrentene. På vei inn mot Oslo er Leaf den bilen jeg ser flest av i trafikken. Likevel skiller den seg ut!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

kodalse

Når man leser "Feil og mangler med min XXXXXX" fra andre produsenter må vel Leaf være den best sammenskrudde bilen.
Så til tross for noen ulemper i rekkevidde kanskje bilen med færrest feil ever :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

RuneW

#18
Sitat fra: Limbeck på torsdag 24. september 2015, klokken 01:56
Pluss at alle glaner på meg. Vet ikke om jeg egentlig liker det da men.

Hehe, det kan umulig ha noe med bilen å gjøre? Det er no mange år siden Leaf var noe spesielt...

---

Ellers er jeg mest fornøyd med at alt bare virker. Nå til og med Carwings-systemet. Det var en del småpirk i starten, men nå er den dønn stabil og velfungerende.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Bjoris

Mest fornøyd med prisen på den nye foreløpig, den gml er jeg som flere nevner fornøyd med at den bare virker og er veldig lettkjørt og oversiktlig!

Burger

Jeg er veldig fornøyd med at den ene nøkkelen har overlevd vaskemaskin 2 ganger nå og fungerer fortsatt :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

kavorland

#21
Er særs nøgd med alt, har hatt bilen sidan 30 sept 2015, og rundar straks 8000 km.

Er ein drøm å kjøra, ikkje funne noko feil, bortsett frå at den trillar bakover om du set den i D for raskt etter oppstart ! Litt spooky når du står parkert i luke med ein annan bil tett i hekken eller tett til ein betongvegg.

Leafén har gjort tilveret som dagpendlar til ein drøm, særskild med tanke på at eg gjekk frå dette, til siste.....

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

Gliderman

Mest fornøyd med de første 50.000km siden jan. 2014  uten plunder.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Balrog

Leaf er den mest lettkjørte bil jeg har kjørt, både på sommer- og vinterføre. Lett å parkere, solid sammenskrudd og en gjennomført superfornuftig bil. Bilkostnadene inkl. verditap er også svært små.

Men det beste er den gode samvittigheten ved å kjøre utslippsfritt og samtidig praktisk og komfortabelt. Det nest beste bilkjøpet jeg har gjort (nr 1 er Tesla P85).
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

tomrh

Setter stor pris på at klima virker helt til siste elektron uansett så lenge Leafen er kjørbar. Misliker sterkt når trillingen vår skal tvinge meg til å spare strøm ved å stenge av varmen når siste batteristrek forsvinner. Blir dugg på frontruta som fryser til i sprengkulda uten mulighet til å få den vekk.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

51365

Hei

Fikk levert vår 30 kwh Nordic i september 2016. Har kjørt i overkant av 14000 km til nå. Bilen blir brukt til 12 mil jobbpendling i nord Gudbrandsdalen i tillegg til vanlig fritidskjøring . Lengste dagstur hittil er Otta- Halden-Otta, ca 80 mil .

Det vi er mest imponert over er vinteregenskapene.  Rekevidden er bedre enn  forventet i kaldt vær og den "henger godt på" selv på isete vei med piggfrie dekk.  Vi har ikke hatt kaldere enn  - 20 hittil men den ble raskt god og varm . 

Den er også komfortabel og lettkjørt. Vi tenker egentlig ikke over at vi har elbil, med litt planlegging mht lading fungerer den som en god og praktisk bruksbil.

Trekkoppbil

Det jeg er mest fornøyd med, er at Leaf gir bevegelsesfrihet og tidsbesparende transport på korte distanser. Jeg forstår ikke hvordan dagene skulle ha gått rundt uten. Med Leaf kommer jeg nok 30-60 minutter raskere fram til jobb, enn med bensinbil, og jeg kommer nok ca 1,5 timer tidligere på jobb, enn om jeg skulla ha tatt tog eller sykkel. Strekningen er 25 km.

Kjøregleden kommer fra rask respons og grei akselerasjon som er lydløs og skånsom.

Hakkapelitta R2 er jeg også fonøyd med.

På biler med 4 kameras rundsyn, er jeg fornøyd med det.

Sitat fra: tomrh på torsdag 24. september 2015, klokken 17:36
Må legge til at jeg er storfornøyd med at plassering av bremsecaliperne også tillater 15"-felger =》utrolig myk kjøring og strømbesparende.
Ja, jeg setter også pris på det samme. Men det er viktig å gjøre oppmerksom på at det ikke gjelder alle Leaf. Jeg har opplevd at det går bra med 2012,  mens noen har meldt at det kan krasje med kallipperen på nyere Leaf.

DBR

Det med 15" felg kan ha veldig mye å si på hvilke felger. Noen bygger mer innover enn andre. På a6'n jeg har så går bare orginal felg på 17" på. Alle andre jeg har prøvd må minimum ha 18"

Eneste jeg er fornøyd med på leaf er pengesparingen og tiden jeg bruker hjem fra jobb. Syns ikke den er så god som andre biler jeg har eid, men nå har jeg bare eid premium biler..

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA