Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken OBD2-dongle til Leafspy ?

Startet av Vegard Myrvang, onsdag 23. september 2015, klokken 10:43

« forrige - neste »

Vegard Myrvang

Nissan Leaf Nordic 6.6Kw 2015 hvit perlemor

Electrix

Det er mange v2.1 som feilaktig selges som v1.5 så det er ikke så lett lenger.

Jeg og flere andre på forumet har kjøpt denne og den virker fint:
http://www.ebay.com/itm/111708072698?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
¨
Anbefaler å klage på den du mottok.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Vegard Myrvang

Takk da prøver jeg den.  8)
Har en skoda superb, kan prøve om den andre virker der.
Nissan Leaf Nordic 6.6Kw 2015 hvit perlemor

jkirkebo

Sitat fra: Electrix på onsdag 23. september 2015, klokken 10:56
Det er mange v2.1 som feilaktig selges som v1.5 så det er ikke så lett lenger.

Jeg og flere andre på forumet har kjøpt denne og den virker fint:
http://www.ebay.com/itm/111708072698?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
¨

jeg kan også bekrefte at denne virker. Det var den 4. jeg kjøpte og den 1. som virket.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Yeyeye

Virker denne med bluetooth på iphone og leafspy eller må en ha en med wifi på iphone? Leste det en plass men finner det ikke igjen
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

BE

Du må ha Wifi på Iphone, Apple tillater ikke at du kobler til det du selv ønsker med bluetooth.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Yeyeye

Ahhhh >:(
da får jeg bestille en med wifi, har for bluetooth i bestilling. Den over med wifi skal ikke fungere med Iphone heller. Kom gjerne med en anbefaling på en som fungerer for Iphone også, null stress, da bilen kommer først i januar.

Arild
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Tellus

Sitat fra: Yeyeye på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:36
Ahhhh >:(
da får jeg bestille en med wifi, har for bluetooth i bestilling. Den over med wifi skal ikke fungere med Iphone heller. Kom gjerne med en anbefaling på en som fungerer for Iphone også, null stress, da bilen kommer først i januar.

Arild

Jeg kjøpte nettopp denne fra bilskanner.no
http://bilskanner.no/products/wifi-obd2-skanner

Bare å plugge inn og starte opp LeafSpy Pro på iphone. Den kobler også ned slik at man kan ha den stående i. Den er av den store varianten og jeg var litt bekymret for om jeg skulle komme bort i den med høyre benet på vei inn eller ut av bilen. Gått greit så langt for meg. Har du tenkt til å la din bli stående i bilen så bør du kanskje vurdere en mikro variant.

leafnor

#9
Sitat fra: nr1rayner på onsdag 23. september 2015, klokken 17:43

Begge fungerer fint til meg, både på Leafen og -05 Xtrail.
Ingen fungerte på en kompis sin -05 SsangYoung Rexton med Torque..
OT for Leaf, men tar denne for SsangYoung i og med nesten like sær som LEAF!
Vært umulig i finne noe billig. Inntill jeg kom over denne:
http://www.ebay.com/itm/181815724972?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
I tillegg laste ned en egen app, og så kjøpe et SsangYoung diagnose-tillegg i app'n til ca $32.
Skal få fikset -05 Rextonen i husstanden da, 4 av 5 glødeplugger defekt. Dvs, et "h" å få løs glødeplugger, og en knakk. Kjøpt meg et rep-sett på eBay jeg venter på for å få ut den knekte glødepluggen. I mellomtiden re-setter vi motorlampe med ODB-app når den kommer på. 4 av 5 sylindre har glødeplugg i drift, og jeg trøster meg med at LEAF'n veier opp for uslippet fra den 5-te sylinder uten glødeplugg under kaldstart.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA