Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Aksdal nede  (Lest 4960 ganger)

sølv-pilen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 454
    • Vis profil
Sv: Aksdal nede
« Svar #15 på: Lørdag 03. Oktober 2015, klokken 02:16 »
Fantastisk flott at det endelig kan tilbys combo lading på Haugalandet. Men hva konkret gjør Grønn kontakt med den økte ventetiden som dette nå medfører? To ladere innen utgangen av Oktober kan vel ikke være urealistisk? I løpet av en time torsdag kveld fyltes alle de 8 kommunale ladeplassene opp og flere måtte stille seg i kø på samme lokalisasjon - så behovet for to hurtigladere er i aller høyeste grad realistisk allerede i dag.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Petter Leaf

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: Aksdal nede
« Svar #16 på: Mandag 05. Oktober 2015, klokken 18:50 »
Er det mulig å lade med både ChaDeMo og CCS samtidig med denne laderen?

På bildet til reportasjen på elbil.no ser det ut til at begge kontaktene er i bruk. Men Golfen har vel inntaket på venstre side, og da er muligens kabelen for kort.

« Siste redigering: Mandag 05. Oktober 2015, klokken 18:53 av Petter Leaf »

sjokomelk

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2235
    • Vis profil
Sv: Aksdal nede
« Svar #17 på: Onsdag 07. Oktober 2015, klokken 21:15 »
Er det mulig å lade med både ChaDeMo og CCS samtidig med denne laderen?
Jeg testet laderen i går med CHAdeMO, og da kunne man starte AC samtidig. Trykket jeg på knappen for CCS kom det melding om at den ikke ville starte før CHAdeMO var ferdig.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual