Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Slipper" golfen din alltid ladepistolen?

Startet av khovde, onsdag 23. september 2015, klokken 07:35

« forrige - neste »

khovde

Jeg opplever til stadighet at golfen min ikke slipper ladepistolen. Det ser spesielt ut til å opptre når bilen er ferdig ladet, den grønne dioden slukket og kladden står i hvilemodus. Når jeg så låser opp bilen så våkner både kladd og bil, den grønne dioden tennes og bilen ser tilsynelatende ut å begynne å lade og pistoen er fremdeles låst. Det er ofte jeg må låse opp og igjen et par ganger før pistolen frigjøres. Bilen har vært inne hos møller pga problemet, men de rapporterte at alt fungerte perfekt....

Er det noen andre som opplever dette?

zaltoz

Er det ikke helt normalt at man må låse opp to ganger for at låsemekanismen skal låses opp? Slik er det i alle fall på min 2016-modell, og har aldri opplevd å måtte trykke hverken mer eller mindre enn to ganger.
Tesla Model 3 LR m/AP

jonste

Mener å ha opplevd 1 gang at jeg måtte låse opp 2 ganger. Ladekabelen slipper etter 1 touch på dørhåndtaket. Eller 1 trykk på nøkkel. Samme gjelder både ved lading, ferdig lading+forvarming og ferdig lading.
Men laderen låser seg relativt kjapt om man ikke tar den ut med en gang.

np

Yes, skjer med meg også, usikker på hvor ofte. Må altså låse opp bilen to ganger, av og til. Om jeg ikke tar feil, skjer det som oftest når jeg bruker nøkkelen for å åpne. Når jeg bruker keyless, er det sjelden den ikke slipper.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

gamer73

min låser seg opp etter at jeg låser opp bilen. Jeg har vel kun trengt å låse bilen opp 2 ganger 1 gang.

Blouberg

Kun 1 gang her også, enten det er på nøkkel eller håndtak.

Kan det være forskjell på keyless vs vanlig?

DagRune

Selv om den er ferdigladet på avgangstid, så slår strømforsyningen (ladeboksen) inn når jeg låser opp. Da har problemet vært at ladeboksen har slått ut med feilsignal og må restartes. Så nå trykker jeg stoppknappen på ladeboksen før jeg trekker ut kabelen.

Men jeg har hatt store problemer med å få ut kabelen de få gangene jeg har brukt DC hurtiglading.

khovde

Til info så har jeg ikke keyless. Når bilen er ferdigladet og forvarmingen ikke er aktiv (les: at kladden og bilen har gått i dvale) så skjer dette nå veldig ofte.

Rart at oppførselen er så forskjellig på de ulike bilene. Kona har "ryddet" bort instruksjonsboken så jeg får ikke sjekket hvordan frakobling av ladepistol er beskrevet der.

Kjellsea

Venter på å få min bil tilbake, en av tingene de har utbedret er akkurat dette problemet. De måtte skifte en eller flere ledninger som styrer når den skal låse opp.

Ln-ebr

To ganger er reglen til meg mer enn unntaket. Det høres ganske godt på noen meters avstand om låsen slipper så jeg har gjort det til vane å trykke til jeg vet den er løs.
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

khovde

Kjellsea: hvilken forhandler er det du bruker? Møller Oslo vest hadde ikke noe kunnskap om dette....

Råde

Aldri opplevd å skulle låse opp mer enn en gang for å få ut ladepistolen. Unntaket er når jeg lar det gå for lang tid. Da låser den seg fast igjen.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: khovde på onsdag 23. september 2015, klokken 07:35
Jeg opplever til stadighet at golfen min ikke slipper ladepistolen. Det ser spesielt ut til å opptre når bilen er ferdig ladet, den grønne dioden slukket og kladden står i hvilemodus. Når jeg så låser opp bilen så våkner både kladd og bil, den grønne dioden tennes og bilen ser tilsynelatende ut å begynne å lade og pistoen er fremdeles låst. Det er ofte jeg må låse opp og igjen et par ganger før pistolen frigjøres.

Jeg har nøyaktig det samme problemet. Ladepistolen slipper greit hvis lading fortsatt pågår.  Er ladingen derimot avsluttet, låses ladepistolen nesten aldri opp før på andre eller tredje forsøk.
Problemet har vært diskutert litt med importørens tekniske support, som har konkludert med at noe er feil.  Men jeg har ennå ikke tatt det opp med det lokale verkstedet, siden jeg er i tvil om de vil forstå at dersom de skal forsøke å erfare feilen på egenhånd, må de avslutte lading, og deretter forsøke å låse opp bilen. ::)

Rio

Dette er det visst mange som har problemer med.

Min erfaring er vel heller at den slipper når den er ferdigladet, men jeg har ikke gjort noen vitenskapelig undersøkelse.

Jeg har keyless, og da er det ikke alltid den slipper. Den slipper alltid når jeg bruker fjernstyringen fra nøkkelen, eller "lås opp"-knappen inne på døren.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

oaarum

2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA