Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY - tråden

Startet av Muffinman, lørdag 19. september 2015, klokken 16:23

« forrige - neste »

Rasmus.B

Du får nye hos Tesla eller fra EBay.
Når du har nye kan du kappe de gamle

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thor2014

Sitat fra: Cato76 på fredag 10. mai 2019, klokken 10:40
Er det noen som har lakkert innsiden av hovedlyktene på en 2015 modell?
Lar det seg gjøre, eller er dette "umulig" for en vanlig hobby-mekaniker?

Det ser sååå mye bedre ut  8)
https://youtu.be/pYGD6ZUARjA

Muffinman

Ja, det skriker veldig fra lyktene spesielt på mørke biler så dette er en god mod. Men ikke helt sikker på at dette er første DIY-prosjektet på lista akkurat nå. Korrigering av lakk og ny chromedelete står nok høyere, og med min timeplan tar det dessverre lenge før det er unnagjort. Spesielt når det er to biler som skal gjennom mølla.

Thor2014

Tar du vekk chrome selv, hvordan gjør du event. det?

Muffinman

Blir vel rubberspray denne gangen også. Holdt 2-3 år nå og det er på tide å fornye da den gamle ikke er like fin lenger. Tenker å la den gamle bare være på når jeg polerer så den kan fungere som maskering, så flekker jeg av og legger nytt når det er unnagjort.

Stig O

Noen som har erfaring med bremseklosser fra Brakes.no?
kr.1070 bak og kr.1683 foran.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

alda

Om du vill ha bättre ljus i fotbrunn fram (och bak), kan man köpa ett set med led-lampor som är enkla att installera (plug and play). Priset för 4 st. är det samma som du betaler för en (1) i norsk nätbutik, så har man inte bråttom med leveransen kan detta rekommenderas.

Mycket enkelt att installera, största problemet är faktiskt att få ut existerande lampor, i mitt tillfälle satt de mycket hårt fast. Var tvungen att lirka ganska mycket med en flat skruvmejsel för att få ut dom (ligger videor på Youtube som visar hur man går fram).

https://www.ebay.com/itm/4X-Car-Door-Blue-LED-Trunk-Boot-Foot-Well-Glove-Box-Lights-For-TESLA-MODEL-X-S-3/283631054227?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649Du kan ikke vise dette vedlegget.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

rovervest

Tenkte jeg kunne svare på denne tråden selv om den er litt gammel.
Noen som har erfaring med bremseklosser fra Brakes.no?
kr.1070 bak og kr.1683 foran.

Jeg byttet både klosser og skiver foran til EBC sine standard bremser. Har brukt EBC tidligere på mine biler og må si at dette var meget bra greier. Bremsene har meget bra bitt og er perfekt progressiv, en oppgradering som kan anbefales.
Det som ikke anbefales er å bytte skiver selv med mindre man har alle fasiliteter for å få ut skårne bolter. På begge sider var nedre bolt på caliper som sveist fast, det gikk mange timer med w40 før de kom ut.


Powerflux

Sitat fra: rovervest på tirsdag 10. desember 2019, klokken 13:14
Det som ikke anbefales er å bytte skiver selv med mindre man har alle fasiliteter for å få ut skårne bolter. På begge sider var nedre bolt på caliper som sveist fast, det gikk mange timer med w40 før de kom ut.
Åpnebart stor forskjell fra bil til bil og hvor de kjøres! Bremseservice hver vår har ihvertfall gjort dette til et ikke-tema....overhode ikke noe problem med bolter som sitter som sveiset fast :+1:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

rovervest

Bremse service er viktig ja, men er vel ikke så vanlig å demontere bolter på caliper når man smører opp.

Powerflux

Sitat fra: rovervest på tirsdag 10. desember 2019, klokken 17:32
Bremse service er viktig ja, men er vel ikke så vanlig å demontere bolter på caliper når man smører opp.
Bremeseklossene sitter ofte så hard fast at de ikke lar seg trekke ut fra Caliper. Da er det lettere å bare ta av caliper og vippe ut klossene.
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

kodax

#177
En halv Litex-plate, filt og lim, og vips så er det mulig å komme til ekstrarommet i X-en uten å ta ut hundeburet.
(Men skulle jeg gjort det på nytt, så hadde jeg sikkert bare skåret i plata som allerede var der. Jeg tenkte det var dumt å ødelegge den ifm evt. salg senere, men den kan sikkert kjøpes ny til ikke så mye mer enn materialkostnadene.)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

BMW850

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 10. desember 2019, klokken 19:58
Sitat fra: rovervest på tirsdag 10. desember 2019, klokken 17:32
Bremse service er viktig ja, men er vel ikke så vanlig å demontere bolter på caliper når man smører opp.
Bremeseklossene sitter ofte så hard fast at de ikke lar seg trekke ut fra Caliper. Da er det lettere å bare ta av caliper og vippe ut klossene.

Har ett stempelverktøy fra tidligere bremsejobber som er ment for å presse stemplene i kaliperen tilbake. Presser litt på ørene slik at stemplet går noe inn. Da er det ingen problem å ta klossene ut :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Det hjelper ikke mye mot denne problemstillingen. Det er ikke trykk mellom skive/stempler som lager krøll når det er slik, men at kantene har kilt seg fast inne i kaliperen. Har overflatebehandlingen på klossene slippe og legge seg i doblinger slik at det blir svært krevende å trekke dem ut selv om det er god klaring på stemplene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA