Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe dekktrykk sensor

Startet av Lillelolle, fredag 18. september 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Zoe2016

Renault har skjønt at dette må løses og tilbyr klonete sensorer på original vinterhjul nå. Leveres fra Renault så spør forhandleren din hvis han ikke vet det...

minibiti

I got an extra set of winter tires when I got my Zoe in August, and the salesman assured me that the sensors were properly cloned. So it should be ok.
We will see what happens when I put the winter tires on soon  ;D
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

StigH

Sitat fra: Zoe2016 på torsdag 06. oktober 2016, klokken 23:02
Renault har skjønt at dette må løses og tilbyr klonete sensorer på original vinterhjul nå. Leveres fra Renault så spør forhandleren din hvis han ikke vet det...

Merkelig. For i forbrukersaken jeg har mot de utviser de en arroganse uten like. Og godtar ingen krav fra meg om at dette må ordnes. Det er bare takket være at forhandleren min nå legger ut fra egen lomme at dette løser seg for meg nå.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

marnybak

#63
Sitat fra: StigH på torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:59
Da er time på Stensgaard bestilt. Var ikke store greiene sa han. Maks en time. Stort sett skifte av kupefilter og slikt.
Men klonede dekktrykksensorer fikset de ikke.

Dekkteam ved Strandtorget ordnet dette for meg i fjor, om du trenger noen som kan gjøre dette i nærheten.
Renault Zoe 240 Life

StigH

Sitat fra: Jævla Hippie på fredag 07. oktober 2016, klokken 09:37
Sitat fra: StigH på torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:59
Da er time på Stensgaard bestilt. Var ikke store greiene sa han. Maks en time. Stort sett skifte av kupefilter og slikt.
Men klonede dekktrykksensorer fikset de ikke.

Dekkteam ved Strandtorget ordnet dette for meg i fjor, om du trenger noen som kan gjøre dette i nærheten.

Måtte innom et dekkverksted pga punktering i går. Absolut Dekkservice i Brumunddal kunne ordne alt for meg. Fikk time på lørdag og da skulle de prøve å kode om de orginale som satt der først.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

StigH

Oppdatering ang dette: Da er det bare å konstatere at de orginale sensorene ikke lar seg gjøre å skrive over i flashminnet.

Gikk fint å lese de ut men fikk bare feilmelding når vi prøvde å sende det samme ID nummeret over til de andre. Da ble jeg sittende igjen med 4 orginale og måtte få inn 4 universale. Så at fabrikatet på de nye heter "Cub"
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

StigH

Sitat fra: StigH på lørdag 08. oktober 2016, klokken 19:22
Oppdatering ang dette: Da er det bare å konstatere at de orginale sensorene ikke lar seg gjøre å skrive over i flashminnet.

Gikk fint å lese de ut men fikk bare feilmelding når vi prøvde å sende det samme ID nummeret over til de andre. Da ble jeg sittende igjen med 4 orginale og måtte få inn 4 universale. Så at fabrikatet på de nye heter "Cub"

De som er avbildet er de orginale som ligger i eskene til de nye. De nye var faktisk en del mindre.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA