Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fra Moss til Gardermoen for å rekke et fly 09:20 på tirsdag

Startet av MeTesla, fredag 18. september 2015, klokken 15:44

« forrige - neste »

Digiman

Sitat fra: Meldola på fredag 18. september 2015, klokken 22:22
Hva med å kjøre RV 120 til Lillestrøm? Slipper man hele Oslo.

Kjører denne veien ofte fra Enebakk. Toppen 10-15min kø i Lillestrøm, så langt mere forutsigbar en gjennom Oslo på den tiden av døgnet.
Det er som regel litt kø fra Rælingen og ned til rundkjøringen før Lillestrøm. Kan også være litt kø ved Kjeller, men ingenting i forhold til Oslo.

MeTesla

Jeg tror jeg feiger ut og velger tog.

Det er det jeg alltid gjorde når jeg skulle til Gardermoen til denne flighten  i førteslatidene, mens fossilbilen rådde grunnen og man ikke hadde kollektivfeltet som et valg. Bra for miljøet og blodtrykket.

Men da er det jo artig at på denne dag, mao imorgen, har NSB sin storsatsning på å få alle som kjører E18 mellom Drammen og Oslo over på tog - da blir det vel forsinkelser i togtrafikken ;)

cairnz

Du blir neppe påvirket av det. Østfoldbanen som du tar fra Moss er stort sett innafor tidsmessig (+- par-tre minutter). Deretter tar du vel bare flytoget til Gardermoen?
Elbilist

MeTesla

Sitat fra: cairnz på mandag 21. september 2015, klokken 09:37
Du blir neppe påvirket av det. Østfoldbanen som du tar fra Moss er stort sett innafor tidsmessig (+- par-tre minutter). Deretter tar du vel bare flytoget til Gardermoen?

Joda, enten flytoget eller tog til Eidsvoll. Men om det er veldig mye mer trafikk og håndtering for NSB denne dagen så kan det forplante seg gjennom hele systemet tenkte jeg.

jkirkebo

Sitat fra: MeTesla på mandag 21. september 2015, klokken 09:41
Joda, enten flytoget eller tog til Eidsvoll. Men om det er veldig mye mer trafikk og håndtering for NSB denne dagen så kan det forplante seg gjennom hele systemet tenkte jeg.

Det er to tog i timen til Eidsvoll og ett til Lillehammer som stopper på Oslo Lufthavn, av NSBs tog. Prismessig blir dette lang billigere enn å benytte NSB+flytoget, men man har færre avganger å benytte seg av. NSBs OSL-avganger har avgangstid fra Oslo S kl. xx.24, xx.34 og xx.54. Dessverre ikke jevn 20-minuttersfrekvens.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MeTesla

Sitat fra: jkirkebo på mandag 21. september 2015, klokken 16:33
Sitat fra: MeTesla på mandag 21. september 2015, klokken 09:41
Joda, enten flytoget eller tog til Eidsvoll. Men om det er veldig mye mer trafikk og håndtering for NSB denne dagen så kan det forplante seg gjennom hele systemet tenkte jeg.

Det er to tog i timen til Eidsvoll og ett til Lillehammer som stopper på Oslo Lufthavn, av NSBs tog. Prismessig blir dette lang billigere enn å benytte NSB+flytoget, men man har færre avganger å benytte seg av. NSBs OSL-avganger har avgangstid fra Oslo S kl. xx.24, xx.34 og xx.54. Dessverre ikke jevn 20-minuttersfrekvens.

Ja jeg skjønner egentlig ikke at ikke flere velger NSB fremfor Flytoget. Lillehammertoget tenkte jeg ikke på, takk for tipset!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA