Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fra Moss til Gardermoen for å rekke et fly 09:20 på tirsdag

Startet av MeTesla, fredag 18. september 2015, klokken 15:44

« forrige - neste »

MeTesla

Jeg kjører aldri i Oslo med min Tesla i rushtiden men på tirsdag skal jeg rekke et fly 09:20. Jeg kjører fra Moss.

Jeg vet at dette ikke er eksakt vitenskap men om jeg kjører gamle Mossevei - er det da sannsynlig at jeg sklir gjennom rushet i kollektivfeltet? Eller er det her det ikke lenger er lov å kjøre i kollektivfeltet?

Flybussen fra Moss kjører jo her.

Eller må jeg regne med mye trøbbel på den tiden av dagen selv om Tesla kan kjøre i kollektivfelt? Blir jo å kjøre gjennom Oslo rundt 08:00.

Svar fra erfarne Oslopendlere tas imot med takk :)

Line

Du må regne med trafikk. Kollektivfeltet går jo ikke hele veien, så mye ut og inn i kollektivfeltet med busser, taxi og el-biler.

Sjekk tiden på Google maps eller liknende på samme tid mandag. Da får du et visst inntrykk selv om det varierer fra dag til dag. Mandager er jo ofte litt verre.

automat

Gamle Mossevei er ingen vits å kjøre. Det er kollektivfelt helt fra Mastemyr på Nye Mossevei. Og uansett er det sjelden kø lenger ut enn Fiskvollbukta.

Det er kø i kollektivfeltet der det slutter ved Ulvøya, men jeg vil anslå at det sjelden er snakk om mer enn 5 min forsinkelse. På strekningen Ulvøya-Bekkelaget så sklir køen normalt ganske greit.  Etter siste veiomlegging ved Sjursøya er det normalt lite kø ut av kollektivfeltet der det slutter.
Jeg kjører normalt her rett etter 8 (ikke alle dager).

Opp mot E6 kjører jeg ikke, men jeg tipper at strekningen går relativt greit.

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

MikeLevy

Sitat fra: MeTesla på fredag 18. september 2015, klokken 15:44
Jeg kjører aldri i Oslo med min Tesla i rushtiden men på tirsdag skal jeg rekke et fly 09:20. Jeg kjører fra Moss.

Jeg vet at dette ikke er eksakt vitenskap men om jeg kjører gamle Mossevei - er det da sannsynlig at jeg sklir gjennom rushet i kollektivfeltet? Eller er det her det ikke lenger er lov å kjøre i kollektivfeltet?

Flybussen fra Moss kjører jo her.

Eller må jeg regne med mye trøbbel på den tiden av dagen selv om Tesla kan kjøre i kollektivfelt? Blir jo å kjøre gjennom Oslo rundt 08:00.

Svar fra erfarne Oslopendlere tas imot med takk :)

Dette er veldig væravhengig. Pøsregner det står trafikken lettere. Ved oppholdsvær ville jeg beregnet 2 1/2 time til reisen. Du kan fint kjøre kollektivfelt på Mosseveien, det er ingen begrensninger, men begynner å bli fullt. Ved Ryen pleier Ring 3 og gå fint så kom deg opp dit via Mosseveien evt over Nordstrand. Husk at P10 har masse fine gratis ladeplasser i tredje etasje på Gardermoen.
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

jazzwheel

Jeg pleier å stå på P4 og betale normalt. Regner med at plassene koster, men at ladingen er gratis?

pej

Jeg kjører alltid min kjære Tesla til Togstasjonen når jeg skal til Gardermoen. NSB+Flytog=Parkering...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

MeTesla

Takk for alle svar! Jeg ser det an og har NSB som et alternativ. P10 - er ikke det langt å gå?

wasted1980

TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

petersv


Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Arath

Kjør inn mosseveien. Bruker selv som regel ca 30 minutter inn til sentrum fra vinterbro. Derfra er det lite trafikk opp mot E6. Ingen vits å kjøre opp til ryen og ring 3.


Meldola

Hva med å kjøre RV 120 til Lillestrøm? Slipper man hele Oslo.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

MeTesla

Men da er det vel mye kø rundt Lillestrøm? Men det et absolutt en mulighet!

MikeLevy

Sitat fra: jazzwheel på fredag 18. september 2015, klokken 18:13
Jeg pleier å stå på P4 og betale normalt. Regner med at plassene koster, men at ladingen er gratis?

Riktig
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

N00b


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA