Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortsette som medlem av elbilforeningen?

Startet av hstad, torsdag 17. september 2015, klokken 14:49

« forrige - neste »

sylwester

#45
RFID er en enkel passiv greie som oppgir et nummer. For at det skal virke med Fortum og GK så må du oppgi dette nummeret til de og da har de deg reistrert. Den eneste måten elbilforeningen kan få den til å ikke virke er hvis de har en avtale med Fortum/GK å sende de "gyldige" nøkler. Jeg tviler sterkt på at de vil bruke tid og penger på å miste kunder så det tror jeg ikke skjer. Dvs. ladebrikken vil fortsette å virke selv om du melder deg ut, by design.


Å ja. Jeg skrev dette innlegget med mitt MadCatz-tastatur på Ubuntuboksen min hjemme. Jeg brukte Firefox. Mange som sikkert lurer på hvordan akkurat jeg får det til :-p (ironisk referanse til alle som ikke har fjernet den Tapatalk-meldignen)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Chivas

Sitat fra: sylwester på lørdag 15. april 2017, klokken 14:37
RFID er en enkel passiv greie som oppgir et nummer. For at det skal virke med Fortum og GK så må du oppgi dette nummeret til de og da har de deg reistrert. Den eneste måten elbilforeningen kan få den til å ikke virke er hvis de har en avtale med Fortum/GK å sende de "gyldige" nøkler. Jeg tviler sterkt på at de vil bruke tid og penger på å miste kunder så det tror jeg ikke skjer. Dvs. ladebrikken vil fortsette å virke selv om du melder deg ut, by design.
Noen som kan bekrefte at dette stemmer? F.eks. på Oslo Kommune sine ladestolper? De opplyser jo om at man kan bruke elbilforeningens brikker (står ikke at man kan bruke andre).

Orbit

På Oslo kommune sine stolper kan du bruke det meste. Jeg har lagt inn Ruter-kort, adgangskort på jobb, div nøkkelbrikker etc, ladebrikke fra GK/Fortum etc - og Elbilforeningsens brikke.

Det er du selv som legger til/sletter RFID'er på kontoen din. Tror ikke kommunen en gang vet hvilken som er ID fra Elbilforeningens brikke (dersom du har flere), og hva som er annet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elmo

Sitat fra: Orbit på tirsdag 24. april 2018, klokken 10:47
Det er du selv som legger til/sletter RFID'er på kontoen din.

Konto ?? hvor ??
På Oslo kommune sine stolper kan du da bruke det meste, uten noen som helst form for registrering.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Orbit

#49
Du ender opp i ladeinorge.no sin backend. De RFID'er som du knytter opp mot din profil der, kan også brukes til lading på kjøpesenter etc som er i samme betalingsløsning. De kommunale stolpene er i samme system, men gratis.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Chivas

ladeinorge ja...hadde behov for å lade på en stasjon hvor de tok seg av betalingen. Tror de hadde satt prisen til 3 kr/min. Sikkert ikke så galt tenker mange, men dette var på en 16A stasjon!!  :o :laugh:

Ikke ville den starte heller, og det var nok like greit ;)


Chivas

Foreningen har nå begynt å sende meg purring på ubetalt faktura for kontingent.

Har man bundet seg til noe ved f.eks ikke aktivt si opp abbonnementet, eller kan jeg ignorere purringen og la medlemskapet dø ut av seg selv?

Elmo

Sitat fra: Chivas på lørdag 07. juli 2018, klokken 19:20
Foreningen har nå begynt å sende meg purring på ubetalt faktura for kontingent.
Har man bundet seg til noe ved f.eks ikke aktivt si opp abbonnementet, eller kan jeg ignorere purringen og la medlemskapet dø ut av seg selv?
Står ikke noe helt konkret om oppsigelse i medlemsvilkårene, men det står:
"2.2. Medlemskapet er løpende og fornyes hvert år på innmeldingsdato."

Så de er vel iallefall i sin rett til å sende purring inntil du melder ifra at du ikke ønsker å være medlem lenger (sånn jeg tolker det).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Toalmar

Jeg sendte bare en e-post når fakturaen kom om at jeg ønsket å si opp abonnementet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA