Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips på bruktpris - S60

Startet av Pecees, onsdag 16. september 2015, klokken 14:37

« forrige - neste »

Pecees

Ny Tesla på gang...  ;D

Må selge den gamle... 1. gangreg. 1.3.15. S60, 11.500 km. Null (!) barnesykdommer - bare kjøreglede!

Men er usikker, ettersom det er såpass få S60 til salgs, på pris - hva kan jeg be om/forvente?

60 kWt Model S 511.000
EKSTERIØR
Panoramatak i helglass 17.900
19" hjul Inkludert
Sølv metallic lakk 5.400
INTERIØR
Svarte skinnseter 10.800
Pianosvart innredning Inkludert
Tekstil taktrekk Inkludert
LADING
Aktivert for Supercharger 13.800
Dobbeltlader 10.800
ALTERNATIVER
Tech-pakke med autopilot 30.500
TILBEHØR
Blått ladeadapter Inkludert
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter 2.800
Vrakpant 2.400
KJØRETØY PRIS 605.400
I tillegg Center Consoll - dvs. "ny" pris ca. 610.000
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

Diravi

Moderat utstyrte Model S (både 60 og 85) ser ut til å ha tapt seg ca 8-9 % i snitt per år de første to årene. Det er i hvert fall tilbakemeldingene her på forumet.

Så spørs det om innføringen av Model S70D kan innvirke på bruktprisen på S60. For ca 650' får du vel fortsatt en ny S70D med samme utstyr som din, men med firehjulstrekk og oppdaterte motorer i tillegg.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Pecees

Takker... 550 var vel første tanke, med rom for litt pruting...

Har forøvrig hatt god bruk for dobbeltladeren. 100/km/t i lading funker helt strålende når man besøker en liten sørlandsby, besøker IKEA  (huff) eller er på kino... At ikke Tesla inkluderer dobbeltlader i alle biler, evt. selger den til 10 lapper eller mindre OG introduserer Destination Charging i Europa er uforståelig... Det ville tatt unna presset på SC.
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

RaBalder

Sitat fra: Pecees på onsdag 16. september 2015, klokken 15:10
:
:
introduserer Destination Charging i Europa er uforståelig... Det ville tatt unna presset på SC.
I USA, så er Tesla utstyrt med en egen ladeport som ikke følger noen som helst standard. Dermed må alt ladeutstyr leveres av Tesla. Alternativt at man har adaptere og/eller overganger.

I europa så er Tesla levert med en standard ladeport, type2, og alle leverandører kan levere ladere som følger type2-standarden.

Det betyr at det gir mening i USA at Tesla pusher ladeutstyr. Der er dem alene om å levere ladeutstyr som passer rett i en Tesla.

I europa, så kan hvem som helst sette opp en lader (nesten hvilken som helst lader) og Tesla kan bruke den direkte.

Jeg tror ikke det blir samme aktivitet på Tesla i europa med tanke på destination-charging. Det er allerede godt igang drevet av andre krefter.

tkjoerlaug

Sitat fra: Pecees på onsdag 16. september 2015, klokken 15:10
Har forøvrig hatt god bruk for dobbeltladeren. 100/km/t i lading funker helt strålende når man besøker en liten sørlandsby, besøker IKEA  (huff) eller er på kino... At ikke Tesla inkluderer dobbeltlader i alle biler, evt. selger den til 10 lapper eller mindre OG introduserer Destination Charging i Europa er uforståelig... Det ville tatt unna presset på SC.

Chademo gir deg i praksis dobbelt så mye (200km/t) for en tredjedel (3.500kr)

aness

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 16. september 2015, klokken 15:59
Sitat fra: Pecees på onsdag 16. september 2015, klokken 15:10
Har forøvrig hatt god bruk for dobbeltladeren. 100/km/t i lading funker helt strålende når man besøker en liten sørlandsby, besøker IKEA  (huff) eller er på kino... At ikke Tesla inkluderer dobbeltlader i alle biler, evt. selger den til 10 lapper eller mindre OG introduserer Destination Charging i Europa er uforståelig... Det ville tatt unna presset på SC.

Chademo gir deg i praksis dobbelt så mye (200km/t) for en tredjedel (3.500kr)

Etter å ha vært en runde på kontinentet med fullt ladesett så vil jeg påstå at "det kommer an på".

Helt konkret så ble chademo brukt nøyaktig null ganger mens dobbeltlader var i bruk 3-4 ganger, av disse igjen var det kun ett sted jeg måtte vente på ladingen uten mulighet til å rusle noe sted.

Jejl

Tror du skal slite med å få over 500.000 for den.
En kamerat av meg kjøpte akkurat en s85 2015 mod kjørt 3500km for 470.000,-

Dexter

Gikk akkurat en 70d her for 560K. Km 7000.

Mye av prisene på finn er vel litt vel ønskepriser og?

Kianus

Kjøpte nettopp en 70D til 531 000 med Cyclone-felger, next-gen skinn og premium interiørpakke..
KM-stand 10 000km.


Soala

Hvis man skal gå etter pris på finn er mitt inntrykk at prisene har gått noe opp etter hva som var tilfellet før sommeren. Følger særlig med på syvseterne da min s85 snart skal ut på finn. Av disse er det ikke mange ute så det er litt lite grunnlag, men samme trenden synes på femseterne. Hva de blir solgt for er jo en annen sak. Var det ikke noen som lagde statistikk på biler på finn?

Diravi

Sitat fra: Kianus på onsdag 16. september 2015, klokken 18:31
Kjøpte nettopp en 70D til 531 000 med Cyclone-felger, next-gen skinn og premium interiørpakke..
KM-stand 10 000km.

Det skulle tilsi et verditap på 11-12 %. Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen ville selge en 70D i det hele tatt (de kom da først på markedet tidligere i år?), men hvis noen først gjør det og har brukt den noen måneder så er det fort samme verditap som for ett år gammel bil.

Den S85en, derimot, får jeg ikke til å rime. Eier må ha hatt veldig travelt med å bli kvitt den dersom han godtok en så lav pris som 470'. Igjen, komplett umulig å forstå at noen er villig til å ta tapet med å selge en bare noen måneder gammel luksusbil.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Markman

Sitat fra: Jejl på onsdag 16. september 2015, klokken 17:52
Tror du skal slite med å få over 500.000 for den.
En kamerat av meg kjøpte akkurat en s85 2015 mod kjørt 3500km for 470.000,-

Oi! Den skulle jeg gerne have kjøpt!  :o
Var det hos en privat på finn?

Jejl

Sitat fra: Markman på onsdag 16. september 2015, klokken 20:21
Sitat fra: Jejl på onsdag 16. september 2015, klokken 17:52
Tror du skal slite med å få over 500.000 for den.
En kamerat av meg kjøpte akkurat en s85 2015 mod kjørt 3500km for 470.000,-

Oi! Den skulle jeg gerne have kjøpt!  :o
Var det hos en privat på finn?
Han kjøpte den hos Tesla.

Einstein

De to siste s60 som lå på finn var annonsert til ca 450 og 470. Nyere bil med kortere kjørelenge på din + autopilot burde tilsi bedre pris, men tror ikke du kommer over 500.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Kianus

Ble solgt en 60KW 2015 med autopilot til 420 000 fra Tesla Motors for ca 1 mnd siden.
Bilen hadde ikke noe ekstrautstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA