Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think og Renault lader

Startet av PLUTO, søndag 31. januar 2010, klokken 18:06

« forrige - neste »

PLUTO

Think og Renault Clio bruker begge luftkjølt lader fra ACTIA. De ser helt like ut på utsiden, men det er ulike nr på styringskortet. Jeg tok allikevel sjansen i dag og satte en Think lader over i min Clio. Det ser ut som om det fungerer meget fint. Den kjørte lading på 10 og 16A uten problemer og gikk over til fase to som den originale laderen. Viftene starter og stopper som de skal og laderen stopper når syklusen er ferdig.

Jeg må teste litt til, men det ser ut som om eneste tapet er at jeg ikke får frem hvor lang ladetid det er igjen på displayet slik det gjør med den originale laderen. Originalt kan man ved å slå på tenningen under lading få bilen til å fortelle hvor lang tid det er igjen til den er helt ferdig med ladesyklusen. ;D
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

PLUTO

Er det mangel på dem?
Sist det var en som spurte etter det her på forumet husker jeg at det var flere som svarte at de hadde slike for salg. De fleste som bygger om til Li skifter lader og dermed kommer det fler og fler brukte ladere på markedet.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ronny

Hei, vet noen hvordan jeg kan skifte mellom 10 og 16 a lading på en Clio?
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA