Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye bilder 2. seteråd

Startet av twinpeaks, onsdag 16. september 2015, klokken 09:27

« forrige - neste »

sigurdi

Sitat fra: eltoro på onsdag 16. september 2015, klokken 23:03
Sitat fra: petersv på onsdag 16. september 2015, klokken 12:45
Kan nok deles.
Tja, hvis du ser på setene i andre seterad, så har de også separate rygger - og de kan ikke deles.
2 Seterad kan dels på den måten at de kan jo justeres indeviduelt, men de kan ikke legges ned pga ryggen er fast.
3. Seterad kan no helt sikkert legges ned et og et sete, noe annet blir merkelig.
Men skal aldri si aldri.
Horten
Model X90D (18.03.17)

satheesh.net

Ikke lett å tilfredstille alle. ;D

Det kommer hengerfeste folkens. Dette burde vel løse 99,9% av alle i-landsproblemene våre ifm frakt av gjenstander? Ellers er jo en varebil (Sprinter o.l.) et godt alternativ hvis man absolutt flytte saker inne i selve bilen. ;)

SigX

Ja, for å frakte varer har man varebil, men nå har jo Musk skrytt voldsomt av hvor unik bakseteløsningen er, og hvor praktisk bilen vil være. Så får håpe at han drar et ess ut av ermet den 29.  :)

satheesh.net

Sitat fra: SigX på torsdag 17. september 2015, klokken 17:51
Ja, for å frakte varer har man varebil, men nå har jo Musk skrytt voldsomt av hvor unik bakseteløsningen er, og hvor praktisk bilen vil være. Så får håpe at han drar et ess ut av ermet den 29.  :)

Det kan jo fortsatt være at 2. seterad er en "work of art" uansett mulighet for transport av varer. Men jeg er helt enig og lurer fælt på hva for noe revolusjonerende de kan ha funnet på (opp?). :)

Stikkkontakt

Å vippe frem baksetet innunder forsetene er utvilsomt komplisert og fancy. Det er også unikt. Men foreløpig er det ingenting som tyder på at det er særlig praktisk. Har Musk sagt at det skal være praktisk?

sigurdi

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. september 2015, klokken 21:13
Å vippe frem baksetet innunder forsetene er utvilsomt komplisert og fancy. Det er også unikt. Men foreløpig er det ingenting som tyder på at det er særlig praktisk. Har Musk sagt at det skal være praktisk?
Nei han har sakt "sculptural work of art", så er vel som annen kunst sikkert greit å se på for de som forstår det.
For oss andre virker det mest merkelig og dyrt. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Diravi

De nye bildene viser faktisk ikke at 2. seterad går under forsetene da, bare at de tiltes forover og at de da såvidt kommer innunder forsetet. Det er mulig Model X har en litt fetere mekanisme for det enn bare en vanlig vipp, men for kjøperen gir det ikke mer av praktisk verdi enn andre løsninger. På en 10 år gammel Opel Zafira slår du opp sitteputen og kjører den fortsatt stående seteryggen helt frem til ryggen på 1. seterad.

For kjøperen tror jeg også det er akkurat det samme om 2. seterad ser "extra gorgeous" ut. De fleste bilkjøpere er mest opptatt av setet de sitter i selv, dashbordet de ser foran seg, og hvor mye de får stappet inn bak seg. Hvor mye ekstra kjøreglede det gir å sitte der bak rattet og vite at basen på setene i rad 2 er ekstra elegant og at de tiltes forover på en litt mer elegant måte? Vel...

Når det er sagt, virker det som om seteløsningen i Model X tar mindre plass i høyden med nedslåtte seter. Se på Volvo XC 90, f.eks - hvor høyt er egentlig det lasterommet som blir igjen? Og å kunne slenge inn en sykkel i bagasjerommet mens seterad 2 fortsatt er i bruk, er jo også ganske greit. Blir også spennende å se hvor mye plass som er igjen bak rad 3 - kan man utnytte rommet under gulvet bak setene som del av bagasjerommet?

Men har nok Tesla uansett "musket" opp forventningene hos folk til noe mer enn det de kan levere. For hva kan du ikke forvente deg av seter som visstnok var mer vanskelig å få løst på en god måte enn falkevingedørene? Og kanskje til og med bidro til å forsinke bilen, fordi de MÅTTE bli bra?

Well, this better be good...  8)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

samotholt

Håper det er mulig å gjøre rad to til fotskammel for rad tre. Tesla er som (noen har) sagt luksusklasse...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Stikkkontakt

Model X skulle vel vises i produksjonsversjon på bilutstillingen i Frankfurt denne uken? Ingen som har vært der og tiltet frem baksetet og målt med meterstokk?

sigurdi

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 18. september 2015, klokken 08:54
Model X skulle vel vises i produksjonsversjon på bilutstillingen i Frankfurt denne uken? Ingen som har vært der og tiltet frem baksetet og målt med meterstokk?
Dette var det vel Autobuild som la ut og trakk tilbake.
Offesiellt er det ingen informasjon om at Model X skal vises i Frankfurt så tidligst vi kommer til å få noe offesiell informasjon er nok 29.09.
Horten
Model X90D (18.03.17)

satheesh.net

Elon har sagt følgende: TMX vil bli vist frem for første gang ved lansering. Lanseringen vet vi nå er 29. september.

De kommer garantert ikke til å vise den før dette. (Selv om jeg ønsker det selvsagt!) :)

SigX

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 17. september 2015, klokken 21:13
Å vippe frem baksetet innunder forsetene er utvilsomt komplisert og fancy. Det er også unikt. Men foreløpig er det ingenting som tyder på at det er særlig praktisk. Har Musk sagt at det skal være praktisk?

Nei, ikke at baksetene skulle være det, men at bilen skulle være det  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA