Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reparasjon av blokker

Startet av PLUTO, søndag 31. januar 2010, klokken 13:16

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg er litt på det svenseke elbilforumet (siden jeg har Clio og det er mest av dem der).

Det er åpenbart et problem der i øst, med celler som gir seg. Det er et kjent problem også her. Når en blokk går isttykker er det som rekgel kun en celle i en blokk som er brent eller ødelagt. Der i øst snakker de om å bruke også disse ødelagte blokkene. De kortslutter den ødelagte cellen og bruker blokken videre. se for eksempel:
http://www.elbil.forum24.se/elbil-about2027.html
Er det noen her i vest som har erfaring med slikt?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

I tyskland er der personer som bytter celler på slike blokker.

Med de prisene vi ser på gamle blokker kan dette kanskje forsvares, men jeg gidder ikke bruke tid på dette.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tom

Det dette du viser til:

http://elweb.info/dokuwiki/doku.php?id=nicd-saft_reparatur&s=saft

http://www.elbil.forum24.se/elbil-about1593.html

....................... Huhh skummelt,  lite bra for helsa å hanskes med cadmium, syre mm.  Jeg har ingen ambisjoner om å bli NICAD "kirurg" og anbefalt ingen å prøve dette.

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Ken

Om man få til det elektriske så ville det være like vanskelig å få vannfylling systemet i pålitelig drift.
Gjerne vask hendene etter slik arbeid, om man har hender igjen!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA