Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

Pauli

2014
Kilometerstand 146 000
Soh 89,57
Ahr 58,58
Hx 86,84
V 384
Gid 247
Soc 99 %
KWh gjenstående 19.1
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

Jossemosse

2011 norsk
Fulladet:
Soc 92,3
17,9 kwh
Gids 231
Soh 85,19 (opp fra ca 81 i sommer, da jeg også mistet første batteristrek. Litt surt nå som jeg er tilbake over grensa..)
Odo 120500
Qc 81
L1/l2 4460
Leaf 2011, 120.000 km, kjøpt desember 2018
Leaf 2018, 110.000 km, kjøpt januar 2020

plataris

2017 30 kWh Norsk
Nesten fulladet:
SOC 97,8
GIDS 345
SOH 94,83
Hx 82,58
Odo 66 400
Qc 45
L1/L2 2487
Volkswagen ID.4 1st - bestilt
Nissan e-NV200 40 kWh 2018 varebil
Nissan Leaf 30 kWh 2017 - 75.000 km - 95 % SOH

elnissan

2016
SOC 60,0%
AHr 64,67
SOH 81,36 :-\
HX 77,11%
odo 34 866 km
QC 52
L1/L2 1197

Mateusz

Ser ut som du har 30kwh modell. Ta soft oppdatering hos Nissan. 30kwh har problem med underraportering av batterihelsa
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

elnissan

30kwh ja. Skal inn på pkk og service nå straks, er dette noe jeg må be om ekstra?

Mateusz

Du kan godt spørre om det. Men Nissan bør vite sette selv
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

leafnor

Sitat fra: leafnor på lørdag 04. mai 2019, klokken 00:31
Sitat fra: leafnor på lørdag 04. november 2017, klokken 19:31
Byttet til vinterhjul på Jobb-Leaf i ettermiddag, ACENTA 2014, og koblet opp min private LeafSpy.

Ble følgende data:

Spenning:392,79V
GIDS: 261
SOC: 93,9%
SOH: 95
Hx 95,95
Ahr 62.33
QC 34, 409 L1/L2
11.867 km

Den kjøres ikke stort, står mye fulladet.
Så skivene ruster fra inn over bremseflaten. Har ikke vært "utsatt" for mitt sinksprayregime. Skal på EU-kontroll til våren med den, og håper ikke saltvinteren tar siste % av skivene så vi må bytte. For slitt er de ikke!
Godt over ett år siden jeg leste av status for Leaf på jobb. Den er som nevnt en 2014, og nå snart 5 år gammel.
Står så og si fulladet konstant. Her er kveldens resultat:
Spenning:395,79V
GIDS: 265
SOC: 97,2%
SOH: 93
Hx 93,65
Ahr 60.92
QC 34, 537 L1/L2
14.903 km

I gjennomsnitt gått 26 km for hver lading.
Tapt seg 7% på 5 år. Min private 2 år eldre har gått 10 ganger mer har 23% tap i SOH. Levd i samme klima.
Tror vi kan ha denne firmabilen i minst 10 år til uten annet enn å bruke noen kroner på nye dekk (Mye mønster igjen ennå), spylervæske og mest sannsynlig bremskiver. De ruster mer enn de slites.
Blir ikke akkurat kjørt fordærva denne Leaf på jobb. Sjekket i dag 30/12-2019, etter 5,5 års levetid, og her er data:
Spenning:394,85V
GIDS: 255
SOC: 93,8%
SOH: 93
Hx 94,11
Ahr 61,16
QC 34, 595 L1/L2
16.303 km
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

ELNymann

Tekna 2015 nettopp kjøpt
håper dette ser bra ut..

Spenning:387.84
GIDS: 214 (76.2%)
SOC: 79.2
SOH: 94.98
Hx 93.44
Ahr 62.12
QC 33, 1508 L1/L2s
40172 km

sylwester

@ELNymann veldig bra. Kun 5% kapasitetstap. Du skulle ha målt når batteriet er fullada for å se hvor mye du har i forhold til nybilkapasitet. F.eks .sier 214 76,2% kun at det er så mye i forhold til en fullada ny bil 281, men denne er jo ikke fullada så ikke sammenliknbart. Forrige eier har nok passa på å batteriet med tanke på hvor lite hen har kjørt hvert år.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Myrvang

Har ikke målingen forran meg, men har SOH på ca 85%. 2014 e-NV200 Evalia 85.000 km. Er det bra eller dårlig?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Mateusz

Dett er enten bra eller dårlig. 2,5% tap årlig som du har er som forventet.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

elnissan

Sitat fra: elnissan på søndag 29. desember 2019, klokken 14:05
2016
SOC 60,0%
AHr 64,67
SOH 81,36 :-\
HX 77,11%
odo 34 866 km
QC 52
L1/L2 1197

Oppdatering etter service:
SOC 49,2%
AHr 73.01
SOH 91,86
HX 77,11%
odo 36 900 km
QC 54
L1/L2 1252

Gikk opp 10% og fikk tilbake alle strekene i displayet   :D

leafnor

30 kWh 2017. Kjøpt i går av første eier. Pendlerbil ca 16km en veg til jobb. Aldri vært på langtur, kun 1 hurtiglading (Det har vell alle som minimum?), og fulgt alle servicer. Kjøpt i Norge.

SOC 91,3%
AHr 75.61
SOH 95
HX 85,28%
odo 48 068 km
QC 1
L1/L2 1064
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

andersks

Ok, jeg er litt i tvil her nå om hva som skjer.. virker jo for godt til å være sant dette... (Helt fersk elbileier)

Kjøpte en brukt 2013/2014 Leaf som hadde gått 104 500 her for et par uker siden. 12/12 streker og relativt fin bil.

Kobler på Leafspy, og leser ut Ahr=64.06 og SOH 97,95... lar det gå to uker og leser nå ut AHr=64.27 og 98.27% SOH... Kan dette batteriet ha vært skiftet? Ville jo forventet at det lå og vaket rundt 90% på en bil som har gått så langt?  Legger ved screenshots fra Leafspy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA