Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reparasjon av skade på en Model S

Startet av Cobos, tirsdag 15. september 2015, klokken 08:42

« forrige - neste »

Cobos

Jeg var dessverre nylig litt sløv under rygging og klarte å treffe en vegg. Fikk dermed en liten bulk øverst på bakre hjulbue og skrapet opp rundt hjulbuen og støtfangeren.
Min feil og såpass liten skade at det ikke lønner seg å ta det på forsikringen. Har dermed innhentet en del tilbud. Det er en multi-coat red farge som er vrien å matche etter hva jeg har forstått.
Har nå fått 3 tilbud fra Drammen Karosseri: 20 000,- Karosserispesialisten (som driver med Mikropaint) Ensjø: 18 300,- og Mikrolakk Ensjø: 12500,-
Er det noen god grunn til å ikke bruke Mikrolakk, de påstår de vet hva de driver med og er bekjent med at den rødfargen er vrang og platen er i Al.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Cobos

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

tonl

#2
Sitat fra: Cobos på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:44
Legger ved et bilde av skaden.

Cobos

Du kan høre med Jørn Thomstad på Bekkestua bilskade AS / Bekkestua autolakk AS Furuveien 4, 1356 Bekkestua tlf 67124060. Hyggelig kar. Flere andre Tesla eier inkludert meg (multicoat red) har hatt bilen innom for fix av skader. Han er selv Tesla eier. De er bmw verksted. Hør hva han kan fix skadet ditt for.

KalleKalif

fikk fikset en skade som ser veldig lik ut på det bildet på min 85D for et par uker siden (dog ingen bulk, kun riper). Bilkosmetikk på Hvalstad tok 3400 kroner for jobben, og resultatet ble meget bra, så de anbefales.

---
2015 85D

Cobos

Da har jeg hentet litt mer tilbud og jeg er virkelig i tvil.
Sjekket noen flere og faktisk vist bilen fram til Drammen Karosseri i Drammen og da kom de med et nytt "tilbud" på 23 800 men med fastpristilbud på 20 000.

Snakket med Jørn Thomstad på Bekkestua bilskade AS og han fremstår dyktig og hyggelig, men prisen er 15 375,-
Snakket med Bilkosmetikk på Hvalstad og de ville ikke ta jobben pga bulk i Aluminiumen. Jeg fikk også klart en følelse av at han jeg snakket med ikke helt likte å jobbe med røde Tesla'er.

Snakket også med Skadevekk på Alna etter anbefaling fra en annen tråd her på forumet. De skal ta 7250,- for jobben, men på tross av at de påstår at de kjenner til både karosseriskader i aluminium og den røde fargen er ikke følelsen jeg sitter med god. Mistenker at de har gitt et veldig billig tilbud som enten gjør at prisen øker eller sluttresultatet blir litt tja.

Så jeg vet virkelig ikke :( Bekkestua og Drammen føler jeg meg trygg på gjør en god jobb, men de er blant de dyreste. Mikrolakk virket også relativt kompetent, men de snakket aldri om å ta døra og da lurer jeg på hvorfor de andre insisterer på at den må tas...  Jeg bor 500m unna Mikrolakk som naturligvis gjør den mer praktisk.

Ideer eller forslag?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Havebigfun

Hvorfor må døren tas- den ser uskadet ut på bildet?

Cobos

De påstar at siden hele det panelet som utgjør hjulbuen må tas opp til vinduet (som vel alle er enige om) så vil det bli fargeforskjell mot døra, slik at ihvertfall en tredjedel av døra må tas. Høres jo logisk nok ut for meg, men jeg er definitivt ikke en lakkerer så vet ikke.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

tonl

I mitt tilfelle lakkerte Bekkestuen hele hjulbue panelet. Jeg har ikke ennå ikke sett noe farge forskjell mellom dør og de hjulbue panelet. OGså multi red.

Tai

Etter å ha hatt bilen min innom verksted 7 (!!) ganger før det ble skikkelig vi ljeg absolutt anbefale å gå for en løsning som du vet blir bra, selv om de er dyr. Det er så frustrerende å få igjen bilen bare for å måtte sende den vekk igjen pga slett arbeid.

Gå for den beste løsningen, bilen er verd det.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Cobos

Tai: Ja kommentarene over bekrefter mitt inntrykk av at Skadevekk ikke er seriøse, eller er veldig ujevne. Når det fort blir dyrere i praksis og de muligens ikke klarer å håndtere en Multi-Coat Tesla så strykes de fra listen.
Da er det Bekkestua, Mikrolakk og Drammen igjen. Hos Drammen blir det gjennom Tesla så da kan jeg antagelig få lånebil av Tesla. Mens Mikrolakk var i nærheten så det burde funke rent praktisk.
Tonl: Da er jeg litt nysgjerrig på hvorfor de mente at døra måtte tas hos meg. Kan jeg få vite omtrent hvor mye det kostet for deg tonl? Er mitt tilbud veldig dårlig, eller bare min skade litt værre?

Andre som har gode innspill? Tenker det er greit at denne diskusjonen er åpen for folk med priser så de som har valgt Multi-Coat Red vet omtrent hva det koster med en egentlig helt ufarlig og idiotisk feil.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Sponzo

Noen som vet om Multicoat Perlehvit er like vanskelig å lakere?

Har fått en ripe på støtfangeren foran høyre side som må fikses

Roma

Jeg er så glad jeg har helt ren sort :):):):)

Den er så simpel at jeg kan lakke selv når bilen begynner å bli en del år en plettfri bil ikke er så viktig lenger  8)

alegri

Hei folkens! Noen som har peiling på hvor mye dette kan koste å reparere i Oslo? Noen steder som er bedre enn andre når det gjelder Tesla? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cobos

Uten at jeg skal utale meg veldig skråsikkert for min røde koster det nok 5k-10k og nærmere 10k enn 5 tror jeg.
Jeg har selv god erfaring med Bulk skadeservice på Ensjø og Bekkestua bilskade AS. Jeg bor i gåavstand fra Bulk som er veldig praktisk, mens Bekkestua ikke er veldig praktisk for meg når jeg da ikke har bil. Men opplever at begge har gjort godt arbeid og vært ryddige underveis. Bekkestua har vel vært hakket raskere med beskjeder men er også hakket dyrere.

Hvis det er noen trøst viser skaden i begynnelsen av tråden at jeg vet hvordan det føles :(

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

alegri

Takk for svaret! Skal høre med de for å sjekke prisen.
Det er kjipt fordi jeg synes parkeringsplassen har en del skyld her. Litt offtopic, har jeg noen sjanse for å bevise at utkjøring fra parkeringen skulle vært forbedret? :/


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA