Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan dele ladestasjoner på arbeidsplassen?

Startet av Guybrush, mandag 14. september 2015, klokken 21:52

« forrige - neste »

Guybrush

Noen har har funnet et lurt system for å kunne dele ladestasjoner på arbeidsplassen?
Vi har for få ladestasjoner og det vil ikke bli flere med det første.
Vil tro det finnes flere som har samme utfordring. Derfor lurer jeg på om noen har funnet en lurt system for for eksempel å dele opp hver ladestasjon i før kl 12 og etter kl 12, slik at flest mulig får strøm nok til å komme seg hjem?

Whiteboard? Nettside? Noe annet?

jkirkebo

Sitat fra: Guybrush på mandag 14. september 2015, klokken 21:52
Noen har har funnet et lurt system for å kunne dele ladestasjoner på arbeidsplassen?
Vi har for få ladestasjoner og det vil ikke bli flere med det første.
Vil tro det finnes flere som har samme utfordring. Derfor lurer jeg på om noen har funnet en lurt system for for eksempel å dele opp hver ladestasjon i før kl 12 og etter kl 12, slik at flest mulig får strøm nok til å komme seg hjem?

Whiteboard? Nettside? Noe annet?

Skilt med maks P-tid 4 timer og krav om urskive?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hgs

Hvor mange er dere?

Hos oss har vi 3 plasser på 6 biler, men de fleste har ikke behov for dem hver dag. Kontoret har ca 80 ansatte, og det er ikke fler enn at det fungerer greit å snakke sammen. Om dere er så mange at dette er umulig er et regneark på Google Docs en bra løsning. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

zbk

Hos oss ligger en enkel liste i resepsjonen der man fører seg opp med tidspunkt om man kobler seg til et av de to! ladepunktene som er tilgjengelig på deling for 3-400 ansatte. Heldigvis er geografien slik at det ikke er all verdens rift om lading på dagtid, så det virker til å fungere greit. På denne måten er det enkelt mulig å få tak i den som okkuperer ladepunktet dersom det er krise.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

elektrolux

Zapcharger Smart vil over nyttår løse slike problemer.

Leverer inntil 22 kW så lenge det er kapasitet på kursen, og kan programeres slik at biler som har fått på nok strøm til å komme hjem nedprioriteres når kapasiteten er makset ut.

Siden hvert ladepunkt har så høy kapasitet, vil bilene bli raskere oppladet, og dermer frigi kapasitet til neste bil.

Følg Zapcharger serien her:  http://zaptec.com/home/zapcharger/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elektrolux

Ferdig montert blir den betydelig rimeligere enn alternativene grunnet at monteringen er så enkel. Omtrent som å montere en serie 400V 32A stikk.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

v-i-c

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 15. september 2015, klokken 06:49
Zapcharger Smart vil over nyttår løse slike problemer.

Leverer inntil 22 kW så lenge det er kapasitet på kursen, og kan programeres slik at biler som har fått på nok strøm til å komme hjem nedprioriteres når kapasiteten er makset ut.

Siden hvert ladepunkt har så høy kapasitet, vil bilene bli raskere oppladet, og dermer frigi kapasitet til neste bil.

Følg Zapcharger serien her:  http://zaptec.com/home/zapcharger/

Hei dersom du har kontakt med "zaptech" miljøet kan du få dem til å la hvert punkt levere 43kw om det er nok efekt (ja jeg må kjøpe egen kabel på 64A), men prisen på hovedkabel blir ikke høyere kun noen få "ledningsstumper" må skiftes ut inne i laderen. All standard elektronikk som styrer strømmen er vel dimensjonert opp til 80A etter som jeg har forstått.

Ekstra kostnaden med å gi mulighetn til 43kw vil bli minimal, snakk med dem om du har kontakt.

mvh
v-i-c
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

elektrolux

Ekstrakostnaden med å redusere ladetiden på en Zoe med opp til 15 minutter er astronomisk.

Alt er dimensjonert for 22 kW som er nok for omtrent alle brukerene. Det er jo ikke meningen at dette skal være en hurtiglader.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA