Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CHAdeMO lading til Mercedes Benz Elctric

Startet av torjen6, mandag 14. september 2015, klokken 16:10

« forrige - neste »

gal

Leverandøren har bekrefta levering av CHAdeMO hurtiglading for Mercedes B-serie i slutten av året;
--------------------------------------------------
Yes, we should have a workin copy in the next few weeks.
Assuming all goes according to plan, we will ship these by the end of the year.
Thanks,
Tony Williams
Founder/ CEO / Product Architect

-------------------------------------------------

Nå...å bruke ~30' NOK (inkl moms + installasjon) på ChaDeMO hurtiglading på en bil som er verdt et sted mellom 200' og 300' (se Finn.no for +90 B-serie biler til salgs) - er det verdt det når du kan kjøpe f.eks en ny Kona til 350' med både hurtiglading og ekstra rekkevidde?
Når du i samme slengen kanskje mister garantien på batteri/lading?
Men om bilen er mer enn 3 år og har gått +60-70'km da er garantien på vei ut?

Eller du bare er desperat og ser ingen annen framtid enn hurtiglading på B-serie bilen din?


RickI

Investere 30tusen (chademo lader) eller 350tusen (kia kona)er stor forskjell for meg. Eneste som hindrer meg er bortfall av garanti...Flexilading på langturer er bare bortkastet tid for meg.

PaulusA

Personlig ser jeg ikke helt parallellen mellom en Kona og en B
Hvorfor er det plutselig slik at bil = bil kun for elbiler?
For andre biler faller jo aldri en Huyindai og Mercedes i samme kategori
Heller IKKE nå

I tillegg, vente to år? Takker heller ja til noe man kan ha i dag
Synes fortsatt synd på Model 3 "kjøperne"

30 tusen er ikke slikt verdt for oss, har all den rekkevidde og lading vi trenger
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

Bil for meg er bare en gjenstand uansett merke :D
Mercedesen kjøpte vi grunnet størrelse og bagasjeplass, tesla batteri og drive unit. Bilen har levert over forventninger - å kjøre rundt byen. Desverre daimler solgte seg ut fra tesla og kom ingen forbedret mercedes, tvert imot, de har avlivet b klasse. For de som vil ta ut bilen for lengre turer - Chademo blir en mulighet for oppgradering etter garanti løper ut.

Softblue

Jeg tror dessverre at Quickchargepower har ventet så lenge med å lansere løsningen, at det er mer aktuelt for de fleste å kjøpe en ny bil med CCS, enn å ettermontere chademo.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

RickI

Helt enig med deg, Softblue. Dessverre visste jeg ikke at MB Electric var en DOA elbil (dead on arrival) :D

Lepet65

Slutten av året er blitt til Januar 2019.
https://shop.quickchargepower.com/JdeMO-for-the-Mercedes-B-Class-ED-and-B250e-JdeMObclassED.htm
I tillegg går dessverre Dollar'n feil vei for oss i Norge.
Ang. diskusjon B250e og Kona;
Om 25 år finner vi flere B250e på veien enn Kona'er....mine 50 øre.

Pavel Kolotilov

Hvis noen er interestert, fikk en mailen fra Quick charge power med $500 avslag på jdemo:

"If you purchase now, you are entitled to a $500 discount! Just use the following code in the discount coupon box on the last page of your online purchase during checkout:

"FastChargeMercedes"

Hurry, because this is ONLY for a limited time in December 2018. Shipments begin in January 2019. NOTE: The website will show "backordered" until about March 2018, due to demand; it's OK to order!!!"
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

RickI

 ;D er her noen som vurderer dette for garanti går ut?

gal

Vurderer det seriøst, men ikke før garantien går ut til høsten og jeg finner noen til å ta jobben.
Ikke Elbil-hjelpen, noen nord for Dovre. Forslag?

Det endte på 3800 B-electric solgte totalt i Norge. Flere i elbil-verkstedmarkedet i Norge må da se på ettermontering av chademo på b-electric som en mulighet? Om kun 10% av eierne velger chademo ettermontering - så er det et marked på ~2-4 mill bare i arbeidspenger. Med mulighet for en standardisert jobb, og uten risiko for dem.

Jeg kommer til å ettermontere fordi jeg tror bilen da vil tåle vår bruk i 5 år til, som eneste bil og ikke som dagens matpakke-bil, shoppingbag og bompengebil ved siden av diesel-beistet. Ikke fordi jeg tror jeg får noe igjen for det på bruktmarkedet. Må du ha nye vinter -og sommerdekk etter 4-5 år- så er jo det 30' og. Hvorfor ikke legge på 30' for å få bilen brukandes til langtur? En ny elbil med CCS og >40KWh vil ha tilsvarende 30' i verdifall etter bare <6 måneder.

Mercedes B-electric er jo, på alle andre områder enn hurtiglading og en DU som bør byttes minst en gang, en knall bil med alle mulige Mercedes-kjennetegn i byggekvalitet. Det kan jeg si nå etter nesten 70K og 3 år med bilen. Det gjør at den kan leve lenger enn mye asiatisk og amerikansk plastikk.   


hma

Sitat fra: gal på tirsdag 08. januar 2019, klokken 14:47
Vurderer det seriøst, men ikke før garantien går ut til høsten og jeg finner noen til å ta jobben.
Ikke Elbil-hjelpen, noen nord for Dovre. Forslag?
Auto Sportiva i Trondheim (på Dora) bygger opp kompetanse på elbil. Kan hende de påtar seg et slikt oppdrag.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Marecat

Står en B Electric  på Finn fra Sørimport som selges med Chademo hurtiglader - noen som kjenner til den?

Truls

Elbilmek i Asker monterer Quickpower Chademoløsning på RAV4EV og Roadster, kan sikkert gjøre det på MB B også. Men de ligger sør for Dovre da :)

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA