Vurderer det seriøst, men ikke før garantien går ut til høsten og jeg finner noen til å ta jobben.
Ikke Elbil-hjelpen, noen nord for Dovre. Forslag?
Det endte på 3800 B-electric solgte totalt i Norge. Flere i elbil-verkstedmarkedet i Norge må da se på ettermontering av chademo på b-electric som en mulighet? Om kun 10% av eierne velger chademo ettermontering - så er det et marked på ~2-4 mill bare i arbeidspenger. Med mulighet for en standardisert jobb, og uten risiko for dem.
Jeg kommer til å ettermontere fordi jeg tror bilen da vil tåle vår bruk i 5 år til, som eneste bil og ikke som dagens matpakke-bil, shoppingbag og bompengebil ved siden av diesel-beistet. Ikke fordi jeg tror jeg får noe igjen for det på bruktmarkedet. Må du ha nye vinter -og sommerdekk etter 4-5 år- så er jo det 30' og. Hvorfor ikke legge på 30' for å få bilen brukandes til langtur? En ny elbil med CCS og >40KWh vil ha tilsvarende 30' i verdifall etter bare <6 måneder.
Mercedes B-electric er jo, på alle andre områder enn hurtiglading og en DU som bør byttes minst en gang, en knall bil med alle mulige Mercedes-kjennetegn i byggekvalitet. Det kan jeg si nå etter nesten 70K og 3 år med bilen. Det gjør at den kan leve lenger enn mye asiatisk og amerikansk plastikk.