Skrevet av Emne: CHAdeMO lading til Mercedes Benz Elctric  (Lest 21457 ganger)

gal

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: CHAdeMO lading til Mercedes Benz Elctric
« Svar #45 på: Onsdag 22. August 2018, klokken 15:17 »
Leverandøren har bekrefta levering av CHAdeMO hurtiglading for Mercedes B-serie i slutten av året;
--------------------------------------------------
Yes, we should have a workin copy in the next few weeks.
Assuming all goes according to plan, we will ship these by the end of the year.
Thanks,
Tony Williams
Founder/ CEO / Product Architect

-------------------------------------------------

Nå...å bruke ~30' NOK (inkl moms + installasjon) på ChaDeMO hurtiglading på en bil som er verdt et sted mellom 200' og 300' (se Finn.no for +90 B-serie biler til salgs) - er det verdt det når du kan kjøpe f.eks en ny Kona til 350' med både hurtiglading og ekstra rekkevidde?
Når du i samme slengen kanskje mister garantien på batteri/lading?
Men om bilen er mer enn 3 år og har gått +60-70'km da er garantien på vei ut?

Eller du bare er desperat og ser ingen annen framtid enn hurtiglading på B-serie bilen din?

RickI

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #46 på: Onsdag 22. August 2018, klokken 17:51 »
Investere 30tusen (chademo lader) eller 350tusen (kia kona)er stor forskjell for meg. Eneste som hindrer meg er bortfall av garanti...Flexilading på langturer er bare bortkastet tid for meg.

PaulusA

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: Onsdag 29. August 2018, klokken 22:37 »
Personlig ser jeg ikke helt parallellen mellom en Kona og en B
Hvorfor er det plutselig slik at bil = bil kun for elbiler?
For andre biler faller jo aldri en Huyindai og Mercedes i samme kategori
Heller IKKE nå

I tillegg, vente to år? Takker heller ja til noe man kan ha i dag
Synes fortsatt synd på Model 3 "kjøperne"

30 tusen er ikke slikt verdt for oss, har all den rekkevidde og lading vi trenger
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #48 på: Fredag 31. August 2018, klokken 17:31 »
Bil for meg er bare en gjenstand uansett merke :D
Mercedesen kjøpte vi grunnet størrelse og bagasjeplass, tesla batteri og drive unit. Bilen har levert over forventninger - å kjøre rundt byen. Desverre daimler solgte seg ut fra tesla og kom ingen forbedret mercedes, tvert imot, de har avlivet b klasse. For de som vil ta ut bilen for lengre turer - Chademo blir en mulighet for oppgradering etter garanti løper ut.

Softblue

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #49 på: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 11:30 »
Jeg tror dessverre at Quickchargepower har ventet så lenge med å lansere løsningen, at det er mer aktuelt for de fleste å kjøpe en ny bil med CCS, enn å ettermontere chademo.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.

RickI

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #50 på: Tirsdag 16. Oktober 2018, klokken 10:30 »
Helt enig med deg, Softblue. Dessverre visste jeg ikke at MB Electric var en DOA elbil (dead on arrival) :D

Lepet65

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #51 på: Tirsdag 27. November 2018, klokken 09:19 »
Slutten av året er blitt til Januar 2019.
https://shop.quickchargepower.com/JdeMO-for-the-Mercedes-B-Class-ED-and-B250e-JdeMObclassED.htm
I tillegg går dessverre Dollar'n feil vei for oss i Norge.
Ang. diskusjon B250e og Kona;
Om 25 år finner vi flere B250e på veien enn Kona'er....mine 50 øre.
BMW X3
Venter på X3i, iX3, X35edrive, i5 eller noe lignende

Pavel Kolotilov

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #52 på: Mandag 17. Desember 2018, klokken 10:32 »
Hvis noen er interestert, fikk en mailen fra Quick charge power med $500 avslag på jdemo:

"If you purchase now, you are entitled to a $500 discount! Just use the following code in the discount coupon box on the last page of your online purchase during checkout:

"FastChargeMercedes"

Hurry, because this is ONLY for a limited time in December 2018. Shipments begin in January 2019. NOTE: The website will show "backordered" until about March 2018, due to demand; it's OK to order!!!"
2017 Mercedes-Benz Electric Edition

RickI

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #53 på: Tirsdag 18. Desember 2018, klokken 18:53 »
 ;D er her noen som vurderer dette for garanti går ut?

gal

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #54 på: Tirsdag 08. Januar 2019, klokken 14:47 »
Vurderer det seriøst, men ikke før garantien går ut til høsten og jeg finner noen til å ta jobben.
Ikke Elbil-hjelpen, noen nord for Dovre. Forslag?

Det endte på 3800 B-electric solgte totalt i Norge. Flere i elbil-verkstedmarkedet i Norge må da se på ettermontering av chademo på b-electric som en mulighet? Om kun 10% av eierne velger chademo ettermontering - så er det et marked på ~2-4 mill bare i arbeidspenger. Med mulighet for en standardisert jobb, og uten risiko for dem.

Jeg kommer til å ettermontere fordi jeg tror bilen da vil tåle vår bruk i 5 år til, som eneste bil og ikke som dagens matpakke-bil, shoppingbag og bompengebil ved siden av diesel-beistet. Ikke fordi jeg tror jeg får noe igjen for det på bruktmarkedet. Må du ha nye vinter -og sommerdekk etter 4-5 år- så er jo det 30' og. Hvorfor ikke legge på 30' for å få bilen brukandes til langtur? En ny elbil med CCS og >40KWh vil ha tilsvarende 30' i verdifall etter bare <6 måneder.

Mercedes B-electric er jo, på alle andre områder enn hurtiglading og en DU som bør byttes minst en gang, en knall bil med alle mulige Mercedes-kjennetegn i byggekvalitet. Det kan jeg si nå etter nesten 70K og 3 år med bilen. Det gjør at den kan leve lenger enn mye asiatisk og amerikansk plastikk.   

hma

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #55 på: Tirsdag 08. Januar 2019, klokken 14:56 »
Vurderer det seriøst, men ikke før garantien går ut til høsten og jeg finner noen til å ta jobben.
Ikke Elbil-hjelpen, noen nord for Dovre. Forslag?
Auto Sportiva i Trondheim (på Dora) bygger opp kompetanse på elbil. Kan hende de påtar seg et slikt oppdrag.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
 - Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser AGM bly 48V 30Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipper (06/2011) - Bosch AHS 54-20 LI 36V hekksaks (05/2012)

Marecat

• Jr. Member
  • **
  • If it work- don`t fix it. I-Miev 2013
    • Vis profil
« Svar #56 på: Lørdag 26. Januar 2019, klokken 16:17 »
Står en B Electric  på Finn fra Sørimport som selges med Chademo hurtiglader - noen som kjenner til den?

Truls

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Ford Ranger blog
« Svar #57 på: Lørdag 26. Januar 2019, klokken 16:56 »
Elbilmek i Asker monterer Quickpower Chademoløsning på RAV4EV og Roadster, kan sikkert gjøre det på MB B også. Men de ligger sør for Dovre da :)

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2011