Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Optimal ladekabel til trilling (Peugeot iON 2011)?

Startet av franvalseca, mandag 14. september 2015, klokken 11:00

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

jeg har fått en ladekabel som vises ikke å være optimal for å lade med forskjellige stikontakter (6A/10A/16A). Min kabel er en Dostar DSS-EV-P som så vidt jeg vet bare lader på 16A. Derfor onsker jeg å skaffe meg en optimal ladekabel ift. stikontaktene, men også til bra kvalitet og isolering (med tanke på vintertiden). Har sett at det finnes mange marker til forskjellige priser, men hvilken synes dere er "the cable"?


TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

SUNPWRD

Jeg har og bruker flittig en Dostar. Den slipper gjennom 16a om jeg bare plugger den i, men om jeg holder inne knappen kan jeg endre trinnløst fra 6 til 16. Dette mener jeg er optimalt da du kan lade så "fort"/sakte som det passer..
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

franvalseca

Sitat fra: Argi på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:09
Jeg har og bruker flittig en Dostar. Den slipper gjennom 16a om jeg bare plugger den i, men om jeg holder inne knappen kan jeg endre trinnløst fra 6 til 16. Dette mener jeg er optimalt da du kan lade så "fort"/sakte som det passer..

Hei Argi, den jeg har er også en "Dostar DSS-EV-P" Har hørt at den er regulerbar men har ikke prøvd det selv. ER det slik, det er bare å holde knappen inne og teller antall lys blink = antall A. den er alltid på 16A om man ikke gjør noe. Det høres nesten litt ukomfortabel. Hvordan funker det for deg?

SUNPWRD

Min funker slik:

Jeg setter stikkontakten i støpselet i veggen.

Så holder jeg inne knappen på håndtaket (den en må trykke inn for å trekke ut håndtaket fra bilen)

Etter noen sekunder begynner den grønne lysdioden å blinke veldig raskt.

Etter enda noen sekunder begynner den å blinke sakte, ca 1 blink/sek.

Nå må en telle antall sakte blink og slippe knappen på det ønsket tallet som også er Amperetallet. Så om en slipper etter 9 (sakte)blink lar kabelen bilen trekker 9 A gjennom kabel(håndtak).

Deretter kan håndtaket plugges i bilen.

OK? Gå ut og test nå!  :D
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

Egentlig litt rart at det er slik, for en skulle tro at kontakten en stikker i veggen ville vært stikkontakten, og den som er mottaker støpselet, men det er som Mr Zero påpeker motsatt. ???
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

SUNPWRD

Hvor er rødme fjes når en trenger det!?  :D
Da lærte jeg noe nytt i dag og.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA