Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sagnomsuste Zaptec - spesifikasjoner (Er den på 10A eller 16A?)

Startet av kpinaas, fredag 11. september 2015, klokken 06:48

« forrige - neste »

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

zbk

Litt hendigere enn den ombygde gule bøtta mi den der  ;). Men er den priset med samme fantasillionprisene som ladekabelen? Jeg tipper at den har en forholdsvis frisk prislapp  ::)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

Sitat fra: Kenneth Sørum på lørdag 05. november 2016, klokken 21:20
Har du fått noe svar ?
Ja, Zapcharger skal visstnok levere portable i 16A utgave. Produksjon skal starte i løpet av året. Fikk ikke noe informasjon om pris, eller om det er mulig å bytte inn den gamle 10A utgaven.

Jeg venter på min Zapcharger ennå (skal bytte inn igjen prototypen), så venter nok litt til i håp om å få en 16A utgave.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

kjølholdt

Zapsafety låses denne på noen måte til bilen, lader man på offentlig sted kan man jo risikerer at folk rapper den!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

zapsafety leverer 16 amper og gjør akkurat samme jobben som zaptec mobil charger. Men de ønsker ikke å promotere den mot el bil markedet.Men man kan nok bare bestille den etterhvert. Skulle koste mindre enn zaptec charger men han sa ikke hvor mye mindre!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Griffel

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 26. november 2016, klokken 17:02
zapsafety leverer 16 amper og gjør akkurat samme jobben som zaptec mobil charger.
Ikke akkurat samme jobben, til denne må en i tillegg benytte ladekabel med kladd.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kjølholdt

Griffel det er korrekt men kan man bruke denne på destinasjons lading og den koster betraktelig mindre(det vet man ikke enda men ser neppe for meg at håndverks bedrifter gir 25 tusen ) kan det jo være et alternativ.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Malawi

Var litt usikker på om jeg skulle bumpe denne tråden eller starte en ny. Men er jo relevant da. 
 
Har forstått det slik at 16A Zapcharger portable skal være i produksjon, eller kanskje det er Zapsafety? 
Men finner ikke noe om folk som faktisk bruker denne, kun 10A ver.
 
Er det noen som har en slik? 
Er det noe problem å bruke den på 10A om nødvendig? 

Er snakk om å bestille en Zoe 400 en av dagene, og er ikke mulig med veggboks.
Bør kjøpet utsettes om de ikke kan levere med 16A zapcharger?

Hvordan sikrer folk Zapchargerene sine under lading på tur?
De koster jo skjorten, så er ikke umulig at noen ønsker å stjele den.

Barskog

Den er jo låst fast i bilen ved tilkobling. Hvis noen kutter kabelen anser jeg det som en politi og forsikringsak.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Malawi

Er jo greit å unngå tyveri selv om det ville bli dekket på forsikring.
Er vel også egenandel. Det er "klumpen" som er verdifull, så om noen ønsker å stjele den, kan de klippe av kontakten med en kraftig  isolert kabeltang og erstatte den med ny.

elektrolux

Portable er sporbar, så lite lur ting å stjele.

Blir omtrent som å invitere myndighetene på besøk. Tipper Politiet da ikke nøyer de seg med å bare be om denne kabelen i retur, men også alt annet lavpannen ikke kan gjøre rede for. :police:
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cbjornerud

Endelig skjer det noe! Nå har jeg fått epost fra Renault Norge om at de er klar til å sende ut de første 16A kapable versjonene av Zaptec portable neste uke. De kan bare levere den i utgave med CEE plugg eller schuko i første omgang, og med schuko leverer den bare 10A som før. Det positive er at det de kaller beskyttelsesenheten (klumpen med LED lamper for status) er utbyttbar, slik at man kan kjøpe utgaver med forskjellige kontakter. Versjonen med Type 2 kommer først til høsten. Det blir et interessant knippe med ladeutstyr om man skal være forberedt på alt, men de av oss som har CEE kan nå få ladet med samme hastighet som med Podpoint - 3,6 Kw.
2015 Zoe R240

Rav4_EV

Med Zaptecs historie er det neppe ufint å etterlyse "hvilken høst?" Som menes. ;D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

ZOE

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. mai 2017, klokken 12:49
Portable er sporbar, så lite lur ting å stjele.

Blir omtrent som å invitere myndighetene på besøk. Tipper Politiet da ikke nøyer de seg med å bare be om denne kabelen i retur, men også alt annet lavpannen ikke kan gjøre rede for. :police:

På hvilken måte er den sporbar?


bjaolsen

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA