Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2016 Leaf lansert

Startet av kaiat, torsdag 10. september 2015, klokken 13:17

« forrige - neste »

kaiat

Da er 2016-modellen av Leaf lansert i USA. http://insideevs.com/2016-nissan-leaf-107-miles/

30kWh batteri på SV og SL, noen nye farger og det ser ut til at dagens Carwings-system er byttet ut(?).

emil

Da kan vi vel regne med noe rundt 250km på NEDC rekkevidden her i landet.

Smasher

Blir mere spennende og se hva det eventuelt vill koste og oppgradere dagens LEAF med nytt batteri.

Homecast

Det stilige er denne delen av teksten:
Existing Battery Pack Housing Will Contain Both 24 kWh Modules And The New 30 kWh Modules

med andre ord burde det være mulig å oppgradere! (forhåpentligvis da)
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

MortenRA

Ja ser ut til at man kan oppgradere utfra det lille man vet. Men spørsmålet vil jo være til hvilken pris?  ::)
Tesla Model S 75D - Soon to come

tutti

norsk side:

http://www.side3.no/motor/nissan-leaf-far-mye-strre-rekkevidde/3423134059.html

Hvis ikke noe annet spennende skjer i høst så spørs det ikke om egolfen min snart blir solgt for denne..

Silkefot

Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Sele


ironduke

Spennende! Mon tro når vi kan forvente at det åpnes for bestilling og når bilen leveres i Norge  ;D
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

MortenRA

Sitat fra: Sele på torsdag 10. september 2015, klokken 14:47
Sitat fra: Silkefot på torsdag 10. september 2015, klokken 14:40
Men DAB ser jeg ikke noe om?

DAB er noe norsk svada hvem bryr seg om det?
Jeg skulle gjerne hatt DAB, og mener at det burde være en selvfølge på nye biler i Norge i 2015.
Tesla Model S 75D - Soon to come

kaiat

Sitat fra: Silkefot på torsdag 10. september 2015, klokken 14:40
Men DAB ser jeg ikke noe om?

Dette er den amerikanske versjonen, der borte har de ikke DAB. Men jeg ser at NissanConnect-systemet i Qashqai har DAB+, så det er jo lov å håpe på at det kommer i 2016 Leaf også når den kommer her.

nr1rayner

Sitat fra: Homecast på torsdag 10. september 2015, klokken 14:11
Det stilige er denne delen av teksten:
Existing Battery Pack Housing Will Contain Both 24 kWh Modules And The New 30 kWh Modules

Vel, når det står both, altså begge, burde det jo bety 24+30kwh. Og da er det virkelig interessant med nye Leaf ;)
Men 54kwh +/- på Leaf er vel fortsatt noen år unna..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

TorC

Æsj. Dette var noe dritt. Nå må jeg kjøpe meg ny bil... Og jeg må vente nesten ett år før jeg kan bestille siden jeg ikke har råd til spell ny bil...

Men det er jo en "gamechanger" hvis Nissan faktisk har gjort det mulig å oppgradere gamle biler (noe som ikke nevnes). Nissan gjør klokt å tilby dette, for det tar jo livet av 3.partsløsninger.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

1000kwh

Noen som tør gjette på norske priser i forhold til hva som tilbys med dagens kampanjer?

emil

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 10. september 2015, klokken 21:04
Noen som tør gjette på norske priser i forhold til hva som tilbys med dagens kampanjer?

Jeg har tidligere gjettet at prisene blir mer eller mindre uendret fra før kamapnje tid. Selv med 30kW batteri kan ikke Leaf bare leve på ryktet sitt når den snart er en 5 år gammel bil, de er avhenig av at prisen er god samt at leveringstiden er kort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA