Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeutstyr - veggbokser

Startet av LMOR, torsdag 10. september 2015, klokken 07:35

« forrige - neste »

Marlove08

Lurer egentlig på hvor mange på disse forumene som selger disse løsningene som det linkes til. Jeg valgte Schneider, litt dyrere, ikke mye. Det viktigste var designet og det faktum at det er de som lager BMW sin wallbox. Antar da rett og slett at de vet hva de gjør.

elektrolux

Vi er vel rundt 7-8 leverandører som er aktive på forumet.

Med forbehold om feil har jeg forsøkt å sette leverandørene opp i rekkefølgen vi har dukket opp i.


Elbilshop.no  AS
Elbilhjelpen.no  AS
Jkirkebo  ?
No-fuel enkeltmannsforetak
Grønne mil  ?
EVInstitute  ?
Elbilgrossisten  ?
++
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Da var ladeboksen fra Elbilhjelpen på plass i garasjen. Kvaliteten virker å være utmerket med solid og tung kabel og støpte støpsler. Bilen er klar for henting på fredag - trenger jeg si at jeg gleder meg  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Eaglemann

Hva er prisen på den ladestasjon, vurderer om jeg skal sette opp en stasjon eller om jeg skal gå for ladekabel med CEE støpsel. Venter ny i3  uke 46
BMW i3 fra 28.10 2015
BMW i3 2019
BMW iX1 09.06.2023

Ingeniøren

#19
Sitat fra: Eaglemann på onsdag 07. oktober 2015, klokken 21:50
Hva er prisen på den ladestasjon, vurderer om jeg skal sette opp en stasjon eller om jeg skal gå for ladekabel med CEE støpsel. Venter ny i3  uke 46

Du finner det her. Resten vet Robort hos Elbilhjelpen.no
http://elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html

Sjekk gjerne produsentens sider i Nederland. Der er det flere detaljer. Produktet som selges i Norge er en fornorsket versjon med litt annen innmat.

http://www.ratio.nl/en

Har søkt rundt en stund nå og endte på denne da den har sikring og jordfeilvern i boksen og prisen er grei hvis du har en CEE kontakt tilgjengelig. Kan lett reguleres for lade strøm med egen bryter, gjerne mens du lader, slik jeg forstår det. Veldig grei med spiralkabel hvis du har kontakten på det rette stedet for bilen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Demented_Genius

Vurdera en slik en.http://www.nofuel.no/Produkt/schneider-electric-evlink-wallbox-#product  Noen som har erfaring? Er der kanskje noen bedre alternativ? Kan man sette på CEE støpsel på den?
BMW X5 2011
BMW I3 2016

elektrolux

Setter du på et Cee støpsel bygger du den i praksis om fra mode 3 til mode 2. Da trer krav om jordsensing inn, noe som ikke er nødvendig og antakelig ikke implementert i en mode 3 stasjon.

Ved mode 3 kreves derimot B type jordvern et sted på kursen, så obs på om dette er inkludert eller kommer i tillegg.

Alle våre 32A ladestasjoner kommer fra nå av med B type jordvern mot et prishopp på 500 kr. Vi har valgt dette selv om det ikke er et krav på mode 2 utstyr.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. oktober 2015, klokken 10:44
Setter du på et Cee støpsel bygger du den i praksis om fra mode 3 til mode 2. Da trer krav om jordsensing inn, noe som ikke er nødvendig og antakelig ikke implementert i en mode 3 stasjon.

Nja, Mainpine-kontrolleren jeg bruker i mine bokser har ihvertfall jordsensing. Ingen jord = ingen lading. Antar den sjekker spenning fase-jord og vil ha god spenning mellom minst 1 av fasene og jord.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Demented_Genius

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 29. oktober 2015, klokken 14:30
Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. oktober 2015, klokken 10:44
Setter du på et Cee støpsel bygger du den i praksis om fra mode 3 til mode 2. Da trer krav om jordsensing inn, noe som ikke er nødvendig og antakelig ikke implementert i en mode 3 stasjon.

Nja, Mainpine-kontrolleren jeg bruker i mine bokser har ihvertfall jordsensing. Ingen jord = ingen lading. Antar den sjekker spenning fase-jord og vil ha god spenning mellom minst 1 av fasene og jord.

Hei jkirkebo. Hvor finner jeg dei du selger?
BMW X5 2011
BMW I3 2016

nofuelno

Sitat fra: Demented_Genius på torsdag 29. oktober 2015, klokken 09:59
Vurdera en slik en.http://www.nofuel.no/Produkt/schneider-electric-evlink-wallbox-#product  Noen som har erfaring? Er der kanskje noen bedre alternativ? Kan man sette på CEE støpsel på den?
Ja, man kan koble til en kabel med CEE støpsel på denne.
Produktet har jordsensing. Det er Schneider som produserer BMW sine ladebokser.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

TorS

iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

lillemarius

Skal installere vegboks fastmontert 32A. Vurderer type. Har hovedskiringer i huset 50A. Ser at BMWs Wallboks Pro kan settes opp slik at den reduserer automatisk effekten dersom maks effekt for hovedskiringer er i ferd med å overskrides. Den er også tilpasset lokal energi som solceller (evt med batteribank) og lignende. Men den er trolig dyr i innkjøp. Noen som har installert eller vurdert denne boksen? Noen som har tips til andre bokser med effektregulering i forhold til hovedskiringer? Lenke til manual:
http://www.bmwgroup.com/360electric/assets/downloads/BA_WBPRO_version_3_15.09.14_en-uk.pdf


Demented_Genius

#27
Sitat fra: lillemarius på torsdag 03. desember 2015, klokken 14:37
Skal installere vegboks fastmontert 32A. Vurderer type. Har hovedskiringer i huset 50A. Ser at BMWs Wallboks Pro kan settes opp slik at den reduserer automatisk effekten dersom maks effekt for hovedskiringer er i ferd med å overskrides. Den er også tilpasset lokal energi som solceller (evt med batteribank) og lignende. Men den er trolig dyr i innkjøp. Noen som har installert eller vurdert denne boksen? Noen som har tips til andre bokser med effektregulering i forhold til hovedskiringer? Lenke til manual:
http://www.bmwgroup.com/360electric/assets/downloads/BA_WBPRO_version_3_15.09.14_en-uk.pdf

BMW sine bokser er bare 16A så du er klar over det.

Ser no at der står 7,4kW og det er vel 32A.....
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Leica

Til Lillemarius:
i3 har kun enfaselading, så du bør sjekke om ditt lokale e-verk tillater 32A på en fase. Mange steder har e-verkene satt begrensing på 20A på en-fase til el-billading for å hindre skejvlast i nettet. Den praktiske forskjellen mellon 20A og 32A er ikke så stor (4,6kw mot 7,4 kW) siden dette fortsatt blir sakteladning. Med 32A lader du fullt i løpet av kanskje 3 timer, men 20A tar det trolig 5. Det vil derfor kun være lading om kveld natt som vil gi deg fullading. Det hadde vært noe annet hvis batterikapasiteten til bilen hadde vært større, men da hadde trolig bilen hatt 3-fase lading (vel, for mange i Norge ville da neste problem komme: 3-fase ladere er 3x400V, meste parten av lavspent nettet i Norge (og Albania...) er 3x230V.

TorS

Sitat fra: Leica på torsdag 03. desember 2015, klokken 23:09
meste parten av lavspent nettet i Norge (og Albania...) er 3x230V.
Dette med Albania tror jeg er en seiglivet myte, som har blitt gjentatt i det uendelige til alle tror på det. Se http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=13434.0.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA