Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan introduserer 7-seters e-NV200

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 03. mars 2015, klokken 14:11

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Nissan benytter bilutstillingen i Geneve til å lansere e-NV200 med 7-seter. To utstyrsvarianter blir tilgjengelig, Combi og Evalia. Salgsstart blir i april.


Deler av pressemeldingen her.

Rom til sju, og alle er veldig blide:



Plass til 443 liter bagasje under bagasjeromsgardinen, eller 807 liter hvis man stabler til taket:



Bakerste seterekke kan foldes til siden, for å gi plass til lange gjenstander:



odahle

Flere folk, mer tyngde og mindre rekkevidde altså. Det hadde vært veldig spennende om denne ble levert med endel større batteri, slik at den kunne vært på nivå med de andre elbilene i kompaktklassen. Først da kunne dette blitt en interessant bil tror jeg.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Blir veldig bra for de som har behov for mye plass & seter og kan klare seg med en praktisk rekkevidde 50-110km.

nordvik

Hadde Nissan klart å brukt toppen av kroppen (hodet), og fått slengt inn et 80kw batteri i den her, så har jeg allerede startet å løpe for å kjøpe!
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: nordvik på torsdag 05. mars 2015, klokken 19:44
Hadde Nissan klart å brukt toppen av kroppen (hodet), og fått slengt inn et 80kw batteri i den her, så har jeg allerede startet å løpe for å kjøpe!
I så fall måtte de gjort noen dramatiske endringer med konstruksjon, teknologi og tilgang til rimeligere batterier.
Hvem ville betalt 600.000kr for en eNV200 med 2 seter og ingen mulighet for nyttelast...

Er vel en grunn til at Tesla Model S er den billigste elbilen med batteripakke over 60kWh, innpakningen er litt annerledes enn en eNV200 ;)

nordvik

Sitat fra: Finnøy på torsdag 05. mars 2015, klokken 22:46
Sitat fra: nordvik på torsdag 05. mars 2015, klokken 19:44
Hadde Nissan klart å brukt toppen av kroppen (hodet), og fått slengt inn et 80kw batteri i den her, så har jeg allerede startet å løpe for å kjøpe!
I så fall måtte de gjort noen dramatiske endringer med konstruksjon, teknologi og tilgang til rimeligere batterier.
Hvem ville betalt 600.000kr for en eNV200 med 2 seter og ingen mulighet for nyttelast...

Er vel en grunn til at Tesla Model S er den billigste elbilen med batteripakke over 60kWh, innpakningen er litt annerledes enn en eNV200 ;)
Jeg tenker på 7-seteren. Hadde Nissan klart å smellt inn et batteri sånn at en hadde fått (minst) 30 mil rekkevidde, hadde jeg fort kunnet betale 500 000 for den, sånn som den ser ut i dag.
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: nordvik på fredag 06. mars 2015, klokken 23:35
Jeg tenker på 7-seteren. Hadde Nissan klart å smellt inn et batteri sånn at en hadde fått (minst) 30 mil rekkevidde, hadde jeg fort kunnet betale 500 000 for den, sånn som den ser ut i dag.
Minst 30 mil EKTE rekkevidde (ikke NEDC sludder) også om vinteren vil kreve minimum et 60kWh batteri. Ikke realistisk på verken denne eller neste generasjon av Evalia. Nissan sier at neste redesign av Leaf med nytt karosseri også vil kunne få større batteri og dobbelt rekkevidde; dette indikerer 48-50kWh batteripakke som sannsynligvis kan finne plass i en fremtidig Evalia utgave. Men reell rekkevidde er mer max 25 mil enn 30.

Kjelli

Nå er jo april her. Er det noen som har bestilt 7 seter?

Kjell

Blip

Denne bilen har tre feil som gjør den uaktuell for meg:
* For lite batteri (siden dette typsik vil erstatte familienpålangdistanseturbilen).
* Mangler hengerfeste
* Dårlig på Euro NCAP (3 stjerner)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Kjelli

Bilen er ikke enda lansert, og det var kanskje like greit for oss da vi har ombestemt oss.
Med såpass begrenset rekkevidde blir denne ikke aktuell som familiefrakter.

På en annen side så har vi prøvekjørt både el og diesel versjonen av denne. Diesel versjonen grunnet rekkevidden. El-utgaven er kjekk å kjøre. Diesel utgaven var som å gå 10 år tilbake i tid (mao helt uaktuelt).
med 30 mils rekkevidde hadde denne bilen vært perfekt for oss :)

Simen1

Sitat fra: Blip på mandag 18. mai 2015, klokken 12:30Denne bilen har tre feil som gjør den uaktuell for meg:
* For lite batteri (siden dette typsik vil erstatte familienpålangdistanseturbilen).
* Mangler hengerfeste
* Dårlig på Euro NCAP (3 stjerner)
- Det er ikke alle familier som velger bilferie. Til daglig småkjøring, inkludert til nærmete havn/flyplass synes jeg rekkevidden helt ok.
- Enig i det med hengerfeste. Dieselutgaven har liten hengerkapasitet og det vil nok krympe ytterligere om Nissan kommer med hengerfeste på neste års e-NV200. Men litt er bedre enn ingenting.
- Dårlig Euro NCAP skyldtes i stor grad manglende setebeltevarsel på 2. og 3. seterad og manglende isofix. Det er ting som er forholdsvis lett å fikse, men det tar vel sin tid før NCAP får testet og oppgradert scoren til 4 eller 5.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA