Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren

Startet av elektrolux, lørdag 21. desember 2013, klokken 03:57

« forrige - neste »

Gordon Retriever

#45
På e-Golf synes jeg dette vises ganske klart, siden girindikatoren (som på bildet under viser "P") skifter mellom D, D1, D2, D3 og B, avhengig av i hvilken retning man skyver girvelgeren. :)


Elmo

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 15. juli 2014, klokken 21:48
På e-Golf synes jeg dette vises ganske klart, siden girindikatoren (som på bildet under viser "P") skifter mellom D, D1, D2, D3 og B, avhengig av i hvilken retning man skyver girvelgeren. :)

Men hva skjer når du girer ned igjen ??
På eUp (såvidt jeg husker) går den fra D3 til D2 og D1 men om du forsøker mere "venstre" så ser du ikke  bare D, men D1. Men (igjen såvidt jeg husker) så står det (bare) D en stund senere der det stoppet på D1 under nedgiringen.

Hvordan forklarer du det ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

iAnders


Gordon Retriever

Hvis jeg forstår spørsmålet riktig: Girvelgeren skyves mot høyre inntil den står i "D" igjen.

iAnders

Dette er jo en bagatell, men poenget er at man ikke kommer til D men D1. Det var dette som gjorde meg usikker på om jeg var i "seilemodus". Etter å ha valgt D1 med girspak så vil displayet vise D etter en liten stund. Så når du skriver at D1 betyr litt regen så tror jeg ikke dette stemmer. Det er heller: D=D1=seiling.

las^se

Sitat fra: iAnders på onsdag 16. juli 2014, klokken 08:55
Dette er jo en bagatell, men poenget er at man ikke kommer til D men D1. Det var dette som gjorde meg usikker på om jeg var i "seilemodus". Etter å ha valgt D1 med girspak så vil displayet vise D etter en liten stund. Så når du skriver at D1 betyr litt regen så tror jeg ikke dette stemmer. Det er heller: D=D1=seiling.

D1 har litt regen. Så ikke seiling særlig lenge i det moduset.
VW e-up! -14

Elmo

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 15. juli 2014, klokken 22:46
Hvis jeg forstår spørsmålet riktig: Girvelgeren skyves mot høyre inntil den står i "D" igjen.

Ja jeg vet det. Spørsmålet var om du virkelig ser at det står bare D. 
Stopper det ikke på D1 uansett hvor mange ganger du skyver til høyre ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Svg1974

For å få den til D skal den vel holdes til høyre i tre sekund om jeg ikke husker feil fra prøvekjøringen.

las^se

Sitat fra: Elmo på onsdag 16. juli 2014, klokken 23:09
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 15. juli 2014, klokken 22:46
Hvis jeg forstår spørsmålet riktig: Girvelgeren skyves mot høyre inntil den står i "D" igjen.

Ja jeg vet det. Spørsmålet var om du virkelig ser at det står bare D. 
Stopper det ikke på D1 uansett hvor mange ganger du skyver til høyre ??

På e-up'en står det i display på speedometeret D + regenereringsikon oppe til høyre. Det står enten:

- D
- D+regenereingsikon (1/3 fyllt)
- D+regenereingsikon (2/3 fyllt)
- D+regenereingsikon (3/3 fyllt)

Når en skifter mellom disse vises det tekst i hele displayet at en skifter til regenereringsmodus 1, 2 eller 3, men aldri at en slår det av. Dvs, dersom en står i 3 eller 2, og skifter mot høyre, så vil den siste teksten si at en flytter til regenereringsmodus 1. Ikonet opp til høyre vil derimot kunne fortelle at en har regenerering av dersom det bare står "D" der.

En trenger ikke holde til høyre i tre sekund heller, det er sikkert noe en gjør fordi teksten som midlertidig står der bare er der i ca. tre sekund.

Håper det er forståelig dette.
VW e-up! -14

Autowinder

Eco+ fra Eggedal til Kolbotn 27/07/15, fant en trailer å ligge i "suget" på opp Lierbakken og mot Oslo. Fra Liertoppen til Lysaker gikk det i 90-100km/t og måtte et par ganger over i normal modus for å holde følge siden det virker som om eco+ holder igjen på gassen, skjer liksom ikke mye over 90km/t ;-)

Brukte bare én sekstendel batterikapasitet på det strekket. Men helt tomt ble ikke batteriet; viste 9km rett inne på reservetanken i rødt felt, og burde kanskje kunnet tynt 15 km ut av batteriet. Er i allefall brukbart fornøyd. Bilen har "bare" gått 4300km på tre måneder :-)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ludobrikke

Fornøyd med 135 km og restrekkevidde på 17 km i går. Kjørte fra Søndre Land til Oslo Mortensrud i går ettermiddag. Ladekø på kiwi Roa gjorde at vi ikke giddet å stoppe der.

Holdt fartsgrensen hele veien og lagde ikke kø. Lang 70 sone gjennom Hakadal hjelper på.
To voksne og to barn i bilen og eco+ store deler av turen. Hadde det ikke vært for Skulleruddumpa hadde gjennomsnittet blitt under 10.
Blå E-up i Oslo

Terjer

22. august:

Kjørte tur-retur Løken-Lillestrøm, rv169 til Gan, deretter rv22 til Lillestrøm, samme vei tilbake.

Ett bilde ved ankomst Lillestrøm og ett når jeg var tilbake på Løken.
VW e-up!
MG4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA