Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluker i P-Hus

Startet av Trond.Strom, mandag 07. september 2015, klokken 11:03

« forrige - neste »

Trond.Strom

Når jeg bruker min delvis ustabile åpne ladeluke knapp på min UMC i P-Huset jeg står parkert på jobb åpner det seg ofte en eller to andre ladluker i nærheten. Etter jeg har plugget inn UMC i min bil går jeg så å lukker andres ladeluker. Er det noe kotyme på dette? Jeg liker egentlig ikke å røre andres biler, men føler at jeg må ordne opp i rotet jeg har laget med min UMC.

elbilertilalle

Har opplevd det samme. Synes det er en bug som Tesla må orde opp i: kun åpne ladeporten når nøkkelen er i nærheten.

Jeg går ikke rund å lukke alle ladeporten akkurat pga jeg ikke liker å røre andre sine ting.

Muffinman

Åpne luka fra skjermen = problem løst.

Jeg er heller ikke så veldig fornøyd med dette siden det snart blir to Model S i oppkjørselen. Har tredjepartsåpner som sannsynligvis blir ubrukelig hvis lukene på begge biler spretter opp ved bruk.

mogu

Min UMC kan såvidt åpne luken om den er veldig nære bilen. Har inntrykket av at dette er noe mange sliter med. Er det noen som vet om dette er på grunn av dårlig mottaker eller lav sendereffekt? Virker jo rart at den skal klare å åpne andre biler i nærheten, men ikke den bilen som er 20cm unna.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

elbilertilalle

Sitat fra: mogu på mandag 07. september 2015, klokken 11:16
Min UMC kan såvidt åpne luken om den er veldig nære bilen. Har inntrykket av at dette er noe mange sliter med. Er det noen som vet om dette er på grunn av dårlig mottaker eller lav sendereffekt? Virker jo rart at den skal klare å åpne andre biler i nærheten, men ikke den bilen som er 20cm unna.

Antenne problem i bilen din? Prøv din UMC i P-hus med andre Model S så vet du om det er UMC-en eller bilen.

Trustno1

Er vel ett kjent problem med åpner knappene på UMC
På min første P85 så fungerte denne knappen i 1-2 uker, og deretter var det ummulig å åpne luka med UMC knappen. Jeg kjøpte en 3. parts sender for å åpne luka og denne fungerte feilfritt.

Med min nye P85D så har UMC åpneknappen fungert fint i snart ett halvt år, så mulig de nye UMC'ne er bedre.
Men jeg bruker UMC'n lite nå siden jeg har type2 i garasjen der jeg har limt fast 3.parts åpneren på boksen.

mogu

Sitat fra: elbilertilalle på mandag 07. september 2015, klokken 11:18
Sitat fra: mogu på mandag 07. september 2015, klokken 11:16
Min UMC kan såvidt åpne luken om den er veldig nære bilen. Har inntrykket av at dette er noe mange sliter med. Er det noen som vet om dette er på grunn av dårlig mottaker eller lav sendereffekt? Virker jo rart at den skal klare å åpne andre biler i nærheten, men ikke den bilen som er 20cm unna.

Antenne problem i bilen din? Prøv din UMC i P-hus med andre Model S så vet du om det er UMC-en eller bilen.

Akkurat fått ny UMC, og den fungerer sånn halvveis, men det kunne jo vært ganske mye mer elegant. Jeg får putte det på den økende lista med "ting å ta opp når bilen skal på service".
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cairnz

Hvis noen får spader fordi du lukker ladeluka hvis din UMC åpner den så tror jeg det er de som har problemer. Jeg lukker ladeporter som er åpne om jeg ser de. Ikke blir det merker, og ikke har det noe å si for eieren. Det motsatte kan man si hvis det kommer en luring forbi som "tilfeldigvis" skal utøve litt hat. De er vel ikke vanskelige å rive av, hvis jeg har forstått MuffinMan korrekt.
Elbilist

HelectriC

ja, man må da kunne lukke andre sine luker dersom man har åpnet de? jeg hadde ihvert fall blitt glad om noen lukker den. Hvem som helst faktisk, ikke bare den som årsaket "problemet". Vil nok ha en lukket luke når en av de idiotene som liker å ødelegge Tesla kommer forbi.
ioniq 5

elbilertilalle

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 08. september 2015, klokken 09:13
ja, man må da kunne lukke andre sine luker dersom man har åpnet de? jeg hadde ihvert fall blitt glad om noen lukker den. Hvem som helst faktisk, ikke bare den som årsaket "problemet". Vil nok ha en lukket luke når en av de idiotene som liker å ødelegge Tesla kommer forbi.

Spørsmål er om det var du som har åpnet den med vilje eller om det var den bilen som åpnet den selv pga en feil i softwaren sin?

HelectriC

Sitat fra: elbilertilalle på tirsdag 08. september 2015, klokken 09:24
Sitat fra: HelectriC på tirsdag 08. september 2015, klokken 09:13
ja, man må da kunne lukke andre sine luker dersom man har åpnet de? jeg hadde ihvert fall blitt glad om noen lukker den. Hvem som helst faktisk, ikke bare den som årsaket "problemet". Vil nok ha en lukket luke når en av de idiotene som liker å ødelegge Tesla kommer forbi.

Spørsmål er om det var du som har åpnet den med vilje eller om det var den bilen som åpnet den selv pga en feil i softwaren sin?

det er uvesentlig, om luken på bilen min står åpen av en eller annen årsak er jeg glad om noen gidder å lukke den før noen annen som ikke er vennlig nok går forbi å brekker av luken.
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA