Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading/ Betaling

Startet av AlfRamberg, søndag 06. september 2015, klokken 23:56

« forrige - neste »

AlfRamberg

Hvor mangen som mener det burde vere en national betalings løsnin som man ikke var avhengig av telefon eller internett for å bruke når  man trenger å lade/ ønsker å lade ala lade brikke som man inngår et abbonemang men virker hos alle og ikke trenger å betale mer en en normal pris for ladingen per minutt ala for.ex 2.5 kr min uten admin gebyr... å alt blir samlet på EN regning i måneden i stedet for betaling for hver gang som for.ex bkk. artic roads når man ikke er medlem.
Bare et spørsmål og tanke.
Nissan Leaf 2013 109500 01.07.2016

emil

Jeg synes en form for roaming til fornuftige priser mellom operatørene burde bli et krav. Da kan man ha en god avtale med den eller de operatørene man bruker mest, men kunne lade hos andre de få gangene det er behov uten at det koster en formue pr lading.

Noen mener at siden det er strøm vi handler så burde det komme på strømregningen hjemme, andre mener at kortbetaling burde bli et krav eller rett og slett at ladingen skal være gratis (eller forhåndsbetalt som hos Tesla). For meg er ikke akkurat det så nøye bare jeg får startet lading når jeg kommer på stedet og priser rundt det Fortum og GrønnKontakt tar i dag. RFID muliggjør lading når ladestasjonen er offline samt rask oppkobling. Hvis dette i tillegg er den rimeligste måten for operatørene å identifisere brukere/tilgang og fakturere synes jeg det er helt greit.

timingbeltkiller

Støtter trådstarter!

Du bør kunne betale ladingen overalt på samme måten som når du tanker fossilt:
Med et vilket som helst kredittkort.

Betalingen bør videre være X øre per kwh som fylles på batteriet.
Ikke bingobeløpet Y øre per min som er avhengig av ørten varierende faktorer
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

RaBalder

Dem klarer jo idag å sette en kortleser på brusautomaten som står alene på en TBanestasjon.

Transaksjonen blir dog litt annerledes i forhold til at man ikke vet kostnaden idet man drar kortet for å starte lading.

Men belastning av kortet må kunne gjøres lik med det man har på parkeringshus.

  • Dra kortet når lading starter
  • Og eventuelt dra kortet når lading er ferdig

Bør være mulig å gjennomføre.

OlavEmil

Eg meiner å erindre frå dei tider eg fylte diesel at kortet vart trekt og avslutta før fyllinga tok til, medan summen som skulle trekkjast var ukjend. Funka fint likevel ;) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA