Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Støren

Startet av Brødbilsjåfør, torsdag 07. august 2014, klokken 20:44

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

Hei. Har hørt rykter om at det står en hurtiglader på Støren en plass. Kan noen lokale avkrefte/bekrefte dette?
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

TB

Sitat fra: Brødbilsjåfør på torsdag 07. august 2014, klokken 20:44
Hei. Har hørt rykter om at det står en hurtiglader på Støren en plass. Kan noen lokale avkrefte/bekrefte dette?

Tips er http://ladestasjoner.no
Søk på Støren, Midtre Gauldal gir berre totalt tre stk 16A ladepunkt, fordelt på to stader: "Prestteigen butikksenter, Støren" - og Støren stasjon, Midtre Gauldal

Men, om hurtiglader er heilt ny kan det vere den ikkje er registrert enno?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

tomrh

Det vil bli prioritert på Berkåk først etter det jeg vet: http://www.opdalingen.no/lokale_nyheter/article7113276.ece
Vet ikke helt om de ligger i rute, Rennebumartnan er jo snart..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

havardolini

Er det noen som har hørt noe mer om denne ladestasjonen?
Det er ikke helt AR-tilstander, men den skulle jo for lengst ha vært satt i drift...

SoulEv

Jeg lurer på det samme da jeg skal til Røros i helgen og kjører fra Trondheim. Noen lokale fra Røros her inne som vet moe om lademuligheter?

havardolini

Jeg vet sannelig ikke hva man skal tro...
EV Power sier at det er Midtre Gauldal Kommune som trenerer, da de er i ferd med å utarbeide en ny reguleringsplan for området. Men dette høres jo rart ut, siden de første meldingene sa at Hurtigladeren på Støren skulle være ferdig innen utgangen av 2014. Da burde vel de nødvendige tillatelser allerede vært gitt fra kommunen?

Det står en semihurtig lader på Røros hotell, ellers kan du jo se på ladestasjoner.no. Det eneste operative mellom hurtigladeren på Klett og Røros, er jo disse gratis ladepunktene.
Jeg skal selv ta akkurat den samme turen som deg, så si gjerne ifra om du kommer over noen muligheter oppover Gauldalen :)

SoulEv

Tok turen og droppet all lading mellom Trondheim og Røros og satset på at det skulle holde akkurat. Har aldri kjørt denne veien før så var jo litt spent på å se hvordan det gikk. Kjente for første gang på rekkevidde angsten da skilpadda begynte å blinke, det var bare streker på "gom" og det eneste jeg kunne se fremfor meg på fjellet var enda flere bratte oppoverbakker. Var ikke bedre av at det regnet ganske heftig hele veien og det begynte å bli mørkt. Gikk heldigvis bra og trillet meg ned den siste biten og det var igjen 2% batteri når jeg parkerte. Jeg kjørte med veldig fulllastet bil, barn i baksetet og nervøs kone i fremsetet, så neste gang tror jeg at jeg satser på å lade en skvett på en saktelader på støren. Krysser fingrene for at det kommer opp en hurtiglader på støren snart for det er det absolutt behov for.

havardolini

Dette ble jeg mektig imponert av!
Jeg har kjørt denne veien mange ganger med fossilbil, men vet sannelig ikke om jeg hadde klart dette uten ladestopp med i3'n. Jeg føler i alle fall at jeg må knekke noen koder for økonomisk kjøring først...

Det er et ladepunkt også på Rognes og Langlete, men på Støren kan man jo spise wienerbrød mens man venter:)
En annen ting som slo meg, er at man kanskje får mer utbytte av et sakteladingspunkt jo mindre strøm det er på batteriet? Dvs. ladingen går tregere jo høyere SoC man får.
Dersom det stemmer, vil du antagelig få bedre utbytte av tiden lengre oppe i Gauldalen.

emil

Saktelading blir normalt sett lite påvirket av %SOC så lenge man ikke er langt opp på 90-tallet


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA