Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp - trenger ladekort til Danmark

Startet av kristin_evalia, søndag 16. juli 2017, klokken 01:11

« forrige - neste »

kristin_evalia

Vi har vår første sommerferie i el-bil, og har hatt en strålende tur over fjellet fra Bergen. Litt sent oppdaget vi her østpå at vi måtte bestille ladekort 7 dager i forveien for vår påfølgende danmarkstur. Reiser lørdag 22.07, og er noe nervøs for at det ikke skal komme frem i tide - her må det nemlig lades på vei fra båt til oppholdssted i Danmark. Med fire barn i bilen er det heller ufristende å strande langs veien. Er det noen i østlandsområdet som har et ladekort til bruk i Danmark med noen kwh igjen på, som kunne tenke seg å selge?

Mvh Kristin

Solarbroom

Jeg tror det er mulig å kjøpe ladekort på bensinstasjon i Danmark, iallefall i Hirtshals!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

jankph

Clever tilbyr også forhåndsbetalt lading via sms.

https://clever.dk/ladestasjoner-i-danmark/

Det ser også ut til at man kan kjøpe ladekort og få de sendt til en adresse i Danmark.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Orbit

Se annen tråd. Du kan også betale for lading hos E.on med EasyPark sin app.

I Sverige selger Clever ladekort på de bensinstasjonene der de har hurtigladere, kanskje også i Danmark? Ta kontakt med kundeservice på mandag og sjekk.

Bestill uansett et Clever fri ladekort fra Sverige i dag (kan også brukes i Danmark), levert til adressen dere er på denne uken. Vil tippe du da har det i posten på onsdag eller torsdag.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

kristin_evalia

Takk for nyttige svar! Det ser ut til at de selger ladekort på transportstasjon i Hirtshals - i såfall vil det løse problemet. Ringer kundeservice i morgen, så kan jeg forhåpentligvis senke skuldrene ;)

fredag

Clever har begynt å selge ladekort på turistkontoret i Sæby, Skagen og Frederikshavn, samt Hirtshals Transportcenter.

Mer info:

https://clever.dk/en/ladestasjoner-i-danmark/

Men de gniene danskene sier at allerede ubrukte forhåndsbetalte kWh utløper hvis de ikke blir brukt innen et år, med mindre man fortsetter å fylle opp Clever-kortet årlig.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

themarius

Vi var to uker i Danmark med nyinnkjøpt e-NV200.
Brukte kun e.on ladere med Easypark betaling. Fungerte utmerket.

På campingplassen var det 16A CEE men de lånte ut adapter til schuko så vi ladet med 10A.

Hjemturen gjennom Sverige gikk på Fortum (elbilforening-chip) og Clever (kjøpt på lokal bensinstasjon i sverige).

Marius

Olemann

#7
En tur på 100 mil i Danmark er  over kr. 500.- billigere med Focus dieseldyret enn med den nye Ampera'en.

Strømmen koster på Clever tett oppunder 7 norske kroner pr kwt, det betyr ca 10-12 kroner pr. mil.

Diesel koster 10 norske pr liter, og jeg kjører 2 mil pr liter, altså kr. 5 pr mil. 

Det koster å være miljøvennlig i Danmark....men, vi har vel ikke akkurat kjøpt elbil for å spare penger, så dette går jo greit  ;D

Ingeniøren

#8
Blir vel slike priser her og bare politikerne får kablene ferdig.... :angel:

I dag betaler jeg 2/3 av strømregninga gjennom fasttillegget fra de som eier kabelen, der halvparten er avgifter, og det kommer bare til å gå en vei når man skal ha inn det man har lagt ut på el bilistene og kompensere for redusert salg av diesel og bensin.

Man skyter av hvor miljøvennlig det er men det vises bare gjennom prat og ikke handling.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

WhiteLion

Hei!
Kjempebra og informativ tråd☺

Jeg sitter i den samme saksa selv og vurderer dessverre å byttelåne bil med naboen om det ikke lar seg gjøre å skaffe et lånekort kjapt..
Leser at det kan kjøpes på Hirtshals Transportcenter, men spørs vel om det er åpent der når båten kommer til havn ca 21.30 på kvelden.

Noen som vet åpningstider på Transportcenteret?

De har ikke skrevet åpningstider på HTC.dk eller Google søkesvaret
Håper på raskt svar! Tusen takk

tineberg

Jeg ladet min BMW i3 med SMS hos Clever i Hjørring i sommer.  Kjøpte lading per SMS i webshoppen til Clever og fikk ladet. Fungerte fint - heldigvis - da jeg ikke fikk bestilt ladekort fra Clever på forhånd jeg heller.  :)

...

Det skal som flere sier, være mulig å kjøpe Clever ladekort på Transportcenteret i Hirtshals.

Det er likevel lurt å bestille Clever Fri på forhånd fra clever.nu , så slipper man å passe på utløpsdatoer etc.
(når det er sagt, kjøpte jeg et 'brukt' Clever-kort en gang, det varte mye lenger enn et år)

fredag

Sitat fra: WhiteLion på tirsdag 25. juli 2017, klokken 04:31
Hei!
Kjempebra og informativ tråd☺

Jeg sitter i den samme saksa selv og vurderer dessverre å byttelåne bil med naboen om det ikke lar seg gjøre å skaffe et lånekort kjapt..
Leser at det kan kjøpes på Hirtshals Transportcenter, men spørs vel om det er åpent der når båten kommer til havn ca 21.30 på kvelden.

Noen som vet åpningstider på Transportcenteret?

Har du overhodet sett på websidene til Clever?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

krl

EasyPark-appen fungerer fint... Men sjekk på forhånd at den dekker ladestasjoner i rett område.

Jeg fikk ikke ladet ved å taste inn koden for ladestedet i Tyskland; det var nødvendig å finne den via kartet i appen. Deretter var det imidlertid bare å starte lading på vanlig måte.

Erlingni

Sitat fra: krl på onsdag 02. august 2017, klokken 10:34
EasyPark-appen fungerer fint... Men sjekk på forhånd at den dekker ladestasjoner i rett område.

Jeg fikk ikke ladet ved å taste inn koden for ladestedet i Tyskland; det var nødvendig å finne den via kartet i appen. Deretter var det imidlertid bare å starte lading på vanlig måte.
EasyPark appen er IKKE til å stole på!
I Viborg der jeg pleier å feriere, finnes det 4x e-on ladestasjoner rett utenfor hotellet. Disse dukker imidlertid ikke opp i EasyPark appen av en eller annen idiotisk grunn. Har nå bestilt ladekort rett fra e-on, så får vi se om de gidder å sende det til Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA