Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS På tur: Sandvika - Beitostølen t/r

Startet av erlanddf, mandag 28. september 2015, klokken 21:23

« forrige - neste »

erlanddf

Har leid hytte på Beitostølen onsdag-fredag denne uken og tenkte jeg skulle planlegge litt.
Slik været og progonosene ser ut bør sommerdekk fungere greit.

Når det gjelder lading tenkte jeg å ha relativt fulle batterier på onsdag og kjøre den lille omveien om SC på Gol opp/ned og benytte Type2 på Beitostølen. Jeg må toppe batteriene på Gol på vei hjem da jeg drar rett på min egen hytte i Nannestad hvor jeg ikke får ladet. Dessverre er jeg litt bekymret for Riksvei 51 over Golsfjellet siden den ligger ganske høyt, men det spås jo lite frost og relativt varmt vær.

Noen tanker rundt denne turen? :)
2014 P85+

andreasmj

Kjører Oslo - Beitostølen jevnlig. Ved 100% batteri kommer man frem med ca 19 mil typical. På returen ender jeg alltid på under 145wh/km. Dette med 85D og 19" dekk. Ser ikke hvorfor du må innom gol?
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

erlanddf

Sitat fra: andreasmj på mandag 28. september 2015, klokken 21:33
Kjører Oslo - Beitostølen jevnlig. Ved 100% batteri kommer man frem med ca 19 mil typical. På returen ender jeg alltid på under 145wh/km. Dette med 85D og 19" dekk. Ser ikke hvorfor du må innom gol?
Ønsker å ha mest mulig strøm til rådighet der oppe for utflukter. :) Ikke vet jeg hvor opptatt den type2-laderen der oppe pleier å være heller. Vet du?
2014 P85+

turfsurf

Sitat fra: erlanddf på mandag 28. september 2015, klokken 21:23
Har leid hytte på Beitostølen onsdag-fredag denne uken og tenkte jeg skulle planlegge litt.
Slik været og progonosene ser ut bør sommerdekk fungere greit.

Når det gjelder lading tenkte jeg å ha relativt fulle batterier på onsdag og kjøre den lille omveien om SC på Gol opp/ned og benytte Type2 på Beitostølen. Jeg må toppe batteriene på Gol på vei hjem da jeg drar rett på min egen hytte i Nannestad hvor jeg ikke får ladet. Dessverre er jeg litt bekymret for Riksvei 51 over Golsfjellet siden den ligger ganske høyt, men det spås jo lite frost og relativt varmt vær.

Noen tanker rundt denne turen? :)

Kom fra Golsfjellet i dag. Ikke antydning til is. Det er frost tidlig på morgenen bare.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RaBalder

Sitat fra: erlanddf på mandag 28. september 2015, klokken 21:34
Sitat fra: andreasmj på mandag 28. september 2015, klokken 21:33
Kjører Oslo - Beitostølen jevnlig. Ved 100% batteri kommer man frem med ca 19 mil typical. På returen ender jeg alltid på under 145wh/km. Dette med 85D og 19" dekk. Ser ikke hvorfor du må innom gol?
Ønsker å ha mest mulig strøm til rådighet der oppe for utflukter. :) Ikke vet jeg hvor opptatt den type2-laderen der oppe pleier å være heller. Vet du?
Er saktelading helt utelukket "der oppe"?  :o

Om bilen står i ro 10 timer hver natt tilkoblet 10A, så blir det jo noen kilometer det også. Og kanskje står den på dagen også noen timer.



andreasmj

De to laderene er stort sett tomme hele tiden. Det er en makstid der på tre timer mener jeg å huske. Kan trekke maks 25amp uten at sikringen går. Tipper du kan sette fra deg bilen over natten uten at noen blir grinete. Det enkleste er jo å trekke skjøteledning ut av hyttevinduet
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

boppus

#6
Jeg kjører også til Beitostølen jevnlig, med full bil. Uproblematisk. Dersom du ikke har ladet fullt kan du stoppe på Valdresporten, som er ca halvveis. De har kjøttkaker og 32A stikk, glimrende kombo det. De sa Tesla var i dialog for å sette opp superladere, men kan ikke bekrefte dette.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

petersv

Som andre sier, denne turen trenger du ikke stoppe på Gol for. Kjørt mange ganger og er mye lademuligheter på veien og der oppe. Mange p-plasser har også motorvarmerstikk.

erlanddf

Takker for gode tips! Alltid gøy med Tesla på tur...  :)
2014 P85+

Ferry

Nes Trafikksenter har chademoadapter til utleie (lån?) Funker ikke det temmelig bra på Tesla?

@boppus 32 A stikk på Valdresporten? Type 2 eller CEE? Genial plassering i hvert fall. Masse parkering, god mat, fine muligheter for barn og hundelufting.

Ferry

Sjekka Valdresporten i helga. Ikke noe strøm å finne der. Det blandes kanskje sammen med Valdres Storsenter på Leira? De har flere 32 A type 2. Sikkert kjøttkaker også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA