Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilkomponenter.no - Rigid LED lysbarer m.m.

Startet av F_P, torsdag 03. september 2015, klokken 15:16

« forrige - neste »

F_P

Hei,

Vi har opplevd et helt vanvittig salg av dashcam til elbiler. Klarer vi å følge opp suksessen med ekstralys?

10% rabatt på veil.priser. Rabattkode = elbilforum14

LED-barer finnes her: http://www.bilkomponenter.no/categories/fjernslys-led

Rabattkoden gjelder uansett på hele sortimentet (trekkes fra veil.prisen på produktet).

Vi monterer selvfølgelig også :)

Mvh
Sondre
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

F_P

Noen bilder av ferdig monterte lys er kanskje på sin plass.

Den brune er min egen bil. Der er grillen under skiltet fjernet. Montert er 2x SR10
Slike: http://www.bilkomponenter.no/products/rigid-sr10-led-e-merket

Om noen er interessert selges disse som demo med 20% rabatt. Brukt i 10min, montert i noen dager pr. i dag. Selges kun fordi jeg "må" prøve litt andre varianter.

Så har vi bilen med 4x lys. Øverst er det 2x SR2-10
Slike: http://www.bilkomponenter.no/products/rigid-sr2-10-led-e-merket

De under fører ikke vi så vi lar de gli igjennom uten å snakke mer om det. Ble uansett et helt vanvittig lys på denne. Drøye 20000 lumen totalt...Heftig

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

OlavEmil

Det kjem heilt an på korleis du koplar dei opp. Om du tek styrestraum frå fjernlyset i bilen, funkar dei saman med fjernlyset. Om du tek styrestraum frå batteriet (som det er lagt opp til med medfølgjande leidningsnett), funkar dei uavhengig av fjernlyset.

Det følgjer med klargjort leidningsnett til desse, med eigen brytar ferdig tilkopla. Einaste du må / bør gjere av endringar, er å flytte styrestraumen (ei leidning frå brytaren) frå batteriet / releet og over på fjernlyset, slik at dei funkar som fjernlys.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Muffinman

Tenker å koble min bar opp med styrestrøm fra fjernlys, og seriekoble bryter inn i styrestrømskretsen slik at det går an å bruke fjernlys uten ekstralys. Tror det kan være en grei løsning ved f.eks. eu-kontroll når ekstralyset ikke er E-merket og dermed ikke helt lovlig.

OlavEmil

Leidningsnettet som følgjer med Rigid sine lys har brytar i styrestraumkretsen, som du skisserer.

Sjølv har eg brytaren i av-posisjon til vanleg, og skrur han på når eg skal ut og køyre i mørkret, og skal bruke lysa. Vil ikkje at dei skal skru seg på om eg skulle ha behov for eller ønskje om å blinke på nokon, både fordi dei ikkje er lovlege, men mest fordi dei er veldig sterke, og eg vil ikkje blende folk på eit slikt nivå.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

OlavEmil

Eg borra hol i dasjbordet på min bil, Kia. Lett å kome til på baksida for å plugge i leidningane til brytaren (3stk), og god plass under på venstre side av rattet, ca. i knehøgde. Dermed ikkje sjenerande på nokon måte.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

OlavEmil

Det er jo aldri direkte vakkert med uoriginale brytarar, men når ein må, gjeld det å finne ein plass (gjerne under / bak rattet) der det ikkje synst. Kan i tillegg anbefale å leite opp ein litt meir diskre brytar hos ein eller annan bildelforretning, brytaren som følgjer med er stygg.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

F_P

Uff da, her har jeg oversett tråden helt.

Takk for gode svar fra dere som har tatt dere bryderiet :)

Apropos bryter. Svaret er nei. Håper imidlertid vi kan få til en løsning i nær fremtid der vi kan sette inn et trådløst rele. Dette kan i sin tur igjen styres via garasjeåpneren i bilen. Fremdeles koblet til fjernlys, men samtidig mulig å dekativere helt rett fra skjermen..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA