Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model III kan bestillast frå mars 2016

Startet av Hamiso, torsdag 03. september 2015, klokken 13:03

« forrige - neste »

Hamiso

https://dreamelectricblog.wordpress.com/
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, desember 2012 til juli 2023,
-Tesla Model 3 LR, mars 2019 til november 2022,
-Tesla Model 3, september 2022,
-Super SOCO TC Max, elektrisk lettmotorsykkel, september 2023
-Pendlar med sykkel

timingbeltkiller

Consumer Reports:
"Given that Tesla has missed every one of its initial vehicle-launch deadlines to date,
it might be prudent to take Musk's current projections with a grain of salt."
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Diravi

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 03. september 2015, klokken 19:07
Consumer Reports:
"Given that Tesla has missed every one of its initial vehicle-launch deadlines to date,
it might be prudent to take Musk's current projections with a grain of salt."

Yupp - det var det som til slutt fikk meg til å bestille Model S. Satser på at den er noen år gammel når Model 3 kommer til Norge. ;-)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Sjøhyene

#3
Ganske trygg på at vi er i 2018 før de første Model 3 når Norge. Så selv om det er ganske sansynlig at M3 blir vårt neste bilkjøp så blir det meningsløst å bestille to år i forveien bare for å være først ute, syns nå jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Espen Hugaas Andersen

Innen Model 3 leveransene starter ville det på ingen måte overraske meg om Tesla har en venteliste på 10-20 måneder. Og Model 3 skal lanseres akkurat i det tidsrommet der avgifter skal fases inn, så om man bommer litt kan det hende man må betale mva.

Jeg kommer nok til å reservere en Model 3, selv om jeg er svært usikker på om jeg skal ha en. Reservasjonsbeløpet blir neppe like høyt som for Model S, kanskje 10.000 kroner, så det er en relativt liten sum å legge i betydelig større sikkerhet for å få en Model 3 uten avgifter og så tidlig som mulig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sjøhyene

Det er et poeng ja, men tror også det er lite sannsynlig at de innfører full moms på alle elbiler innen den tid. Tror heller det blir noe ala det som har blitt skissert tidligere, med et bunnfradrag på rundt 300-400 tusen, og så moms på alt over det. Nettopp da for å kun skattlegge "luksusen" i MS/MX som vekker misunnelsen hos mange.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Espen Hugaas Andersen

Hvis leveransene av Model 3 starter i Q1 2018, og det er ventetid på 20 måneder, så kan man være ute i slutten av 2019 før leveransene av bilene til de som har vært sene med å bestille begynner å bli levert. Innen slutten av 2019 kan bunnfradraget på mva være faset ut.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

timingbeltkiller

I verste fall vil en fullspekka M3 med SC adgang koste et sted mellom inflaterte NOK 400 og 500 K.
Og S og X vil i så fall ikke være dobbelt så dyre, men 3 ganger.

Den prisen for M3 er grei nok i 2018.
Verre er det dersom M3 arver barnesykdommer, kvalitetsmangler mv fra S.
Da kan nok Bolt og andre nykommere med samme rekkevidde være å foretrekke.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

sigurdi

Dersom Model 3 produksjonen skal økes slik Tesla håper til 500 000 pr år i 2020, tror jeg faktisk ikke det blir så veldig stort problem med reservasjoner.

Kommer noe ann på hva reservasjons beløpet blir, men tror i bunn og grunn at denne kjøpergruppen er mer impuls styrt en for Model S og X.
Men at det kanskje kommer opp i 100 000 reservasjoner kan nok hende, men det blir jo produsert iløpet av de første 12-14 månedne skal de holde opprampings taktet de ønsker.
Blir en reservasjon her også, så tidlig som mulig, noen som blir med til USA på tur om en får Invite. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

arnejorg1

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 04. september 2015, klokken 11:11
Innen Model 3 leveransene starter ville det på ingen måte overraske meg om Tesla har en venteliste på 10-20 måneder. Og Model 3 skal lanseres akkurat i det tidsrommet der avgifter skal fases inn, så om man bommer litt kan det hende man må betale mva.

Jeg kommer nok til å reservere en Model 3, selv om jeg er svært usikker på om jeg skal ha en. Reservasjonsbeløpet blir neppe like høyt som for Model S, kanskje 10.000 kroner, så det er en relativt liten sum å legge i betydelig større sikkerhet for å få en Model 3 uten avgifter og så tidlig som mulig.

Tror ikke det vil være noe problem  og selge avtalen dersom du ombestemmer deg. Denne bilen blir populær. Jeg kommer nok også til å reservere når det blir tilgjengelig .
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Elbil fundamentalist

Har nettopp solgt Leafen, og vi skal kjøpe modell lll. Satser på at det blir leveranse innen 2018..
Kanskje oppgradere til X også.. Usikker på om X er bedre da vi kjører mye på motorvei. Hadde XC90 og det er mye luftmotstand på høye biler. I 130-140km/t blir nok mye mer lading på model X enn S
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

bno

Modell III er det jeg venter på. Var å prøvekjørte Tesla her om dagen. Lurte på hva de etablerte produsentene holdet på med. Var på nippet til å kjøpe S70D, men besinnet meg. Vi får holde oss til vår ventebil egolfen. Tror utviklingen ref. IAA messen vil stresse Tesla en god del, så får vi se om de kommer igang med lev. Av MIII før 18. Kanskje strategisk riktig om Tesla holder kortene om III tett til brystet nå.

Amoss

Jeg tror neppe vi kan vente noen leveranser av TM3 her i Norge før nyttår 2018 dessverre :p  De skal jo starte produksjonen "sent 2017", og all erfaring tilsier at når Tesla sier "sent", så mener de sent ;)

Men ser slett ikke bort i fra en "leveransetopp" i mars som vanlig :)  Ny norsk rekord?
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA