Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Hvorfor så absurd høye passordkrav på TOCN.no?  (Lest 3084 ganger)

krister461

• Gold Member
    • Vis profil
Hvorfor så absurd høye passordkrav på TOCN.no?
« på: Onsdag 09. ſeptember 2015, klokken 12:58 »
Tror det må være blandt de strengeste kravene jeg har vært borti - for en side der man stort sett bare kan betale for medlemskap og hente ut noen skarve rabattkoder...

Breezec

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Hvorfor så absurd høye passordkrav på TOCN.no?
« Svar #1 på: Onsdag 09. ſeptember 2015, klokken 16:52 »
Motsatt erfaring her, svakt passord. Hverken krav om store bokstaver eller spesialtegn.
« Siste redigering: Onsdag 09. ſeptember 2015, klokken 17:00 av Breezec »
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

krister461

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Onsdag 09. ſeptember 2015, klokken 19:58 »
Motsatt erfaring her, svakt passord. Hverken krav om store bokstaver eller spesialtegn.
Har du eksempel på et svakt passord som lar passere? Et passord som f.eks. !krisTer15kriSter111111111111111111111 blir ikke godkjent. Skulle likt å se det systemet som klarte å knekke et slikt passord.

Jeg ser dog at dette er wordpress sin standard passord-validator, og at den er rimelig dårlig på å vurdere passord-sikkerhet.

Breezec

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Onsdag 09. ſeptember 2015, klokken 20:22 »
smp56 er tilsvarende som jeg fikk godkjent. Registrerte meg før i dag på de nye sidene.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

satheesh.net

• Styremedlem TOC
  • Gold Member
  • *
  • President - Tesla Owners Club Norway
    • Vis profil
    • Satheesh.net
« Svar #4 på: Torsdag 10. ſeptember 2015, klokken 15:07 »
Da er passordkravene nedgradert. (Det er dog mulig at den ikke tillater de aller enkleste passordene da den gjør oppslag mot en ordliste.) Men forhåpentligvis er det lettere nå. ;)

krister461

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Torsdag 10. ſeptember 2015, klokken 15:11 »
smp56 er tilsvarende som jeg fikk godkjent. Registrerte meg før i dag på de nye sidene.
Den er tydeligvis rimelig random.

Da er passordkravene nedgradert. (Det er dog mulig at den ikke tillater de aller enkleste passordene da den gjør oppslag mot en ordliste.) Men forhåpentligvis er det lettere nå. ;)
Wohoo! ;)