Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS hurtiglader rundt OSL - lufthavn Gardemoen

Startet av Anterialis, onsdag 02. september 2015, klokken 18:18

« forrige - neste »

Anterialis

Hei,
hvor er nærmeste hurtigladestasjon fra OSL lufthavn?
ladestasjoner.no (fig. 1) får jeg ikke opp noen hurtigladestasjoner i øyeblikkelig nærhet, men på "hurtigladekartet" (http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet) står det at det er en Fortum CCS-stasjon rett i nærheten (fig. 2)

1 - Hva er korrekt? Finns det en fungerende CCS-ladestasjon som angitt på kartet under?
2 - Hvor er neste nærmeste CCS-ladestasjon for hhv. nordgående og sørgående løp på E18? (ja jeg vet jeg kunne benyttet ladestasjoner.no, men tydeligvis vet jeg ikke om jeg kan stole 100% på dette i området rundt OSL...)

Fig. 1 øverst: Ladestasjoner.no. Her vises kun sakteladestasjoner sør for rundkjøringen.
Fig. 2. nederst: Hurtigladekartet. Her vises én hurtigladestasjon nord for rundkjøringen.
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

TorS

Du bør sjekke kartet til den enkelte tilbyder for å være sikker. Du kan gjerne bruke ladestasjoner / hurtigladekartet for å finne hvilke(n) tilbyder det er. Så går du i dette tilfelle (Fortum) til http://map.chargedrive.com. Akkurat nå ser jeg at den nevnte stasjonen er ledig for CCS (og opptatt for Type2). Mao. den bør være operativ for CCS lading.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Homecast

McDonalds avkjøring etter OSL (kommer deg til OSL via den avkjøringen også)
CCS + chademo. Ligger på sørgående side men er bru over og enkelt å kjøre over.
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

Anterialis

BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA