Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Administrator og avgjørelser + informasjon.

Startet av laumb, tirsdag 01. september 2015, klokken 15:38

« forrige - neste »

Muffinman


Toonster

Sitat fra: VigdisA på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:06
En advarsel hadde helt klart vært bedre. Skjønner det er flere som bare har blitt utestengt, uten noen advarsel.
Det er ikke alle som er inne hver dag, så om det har stått i en tråd for noen uker siden, er det borte nå.
Når flere har lagt det i profilen sin, lurer det andre til å også legge det i sin.

Forøvrig: Sitter man med tapatalk på mobil, ser man ikke signaturen sin - og kan sikkert i farta glemme hva som står der.
Det er jo opptil flere som har oppgitt i signaturen sin at de får slik eller sånn bil på en dato som er passert for lenge siden ;-)  Husker ikke hva det står i min - det er alt for lenge siden jeg skrev noe her..

På de ulike Tesla-gruppene på Facebook, har man valgt å ikke tillate lenker direkte i gruppene da man der også ville ha druknet i lenkene sannsynligvis.

Så nei til lenker er OK,men det er ikke OK å kaste ut folk uten en advarsel.

Helt enig!
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Muffinman

Det er faktisk folk som fremdeles har en slik link i signaturen, så ting har neppe vært kommunisert tydelig nok.

moderator 2

#18
Rapporter til moderator ved å bruke knappen "Rapporter til moderator" for å gi beskjed om refferals utenom annonse forumet. Det er nå 10500 brukere på forumet. Å gå gjennom alle brukerprofiler har jeg "heldigvis" ikke tid til.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Diravi

#19
Jeg støtter det flere har sagt om at man ikke bør hive ut brukere uten advarsel, spesielt ikke når det ikke er tydelig hva som er lov. Jeg har heller ikke fanget opp at det ikke er lov å legge lenken i signaturfeltet. Jeg mener forsåvidt at å gjøre det bryter med hensikten bak vervekampanjen, som er å gi en påskjønnelse til dem som faktisk verver noen. Men det er i utgangspunktet en sak mellom vedkommende og Tesla, og skal det være en del av policy her på forumet så bør den policyen være lett synlig også for dem som ikke har pløyd absolutt alle sidene i vervekampanjetråden.

EDIT: Nå ble jeg nysgjerrig og måtte snuse opp hvor advarselen sto. Det er da kommet en ny "sticky" tråd om at referral-tråden er flyttet. DERSOM man går inn på denne tråden får man se advarselen. Det er ikke tilstrekkelig. Minimum er en sticky tråd med tittel "OBS ingen referral links i signatur eller tråder i diskusjonsforum - bruker blir utestengt" eller tilsvarende.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Toonster

Synes det er greit at Admin kan legge seg litt flat i forhold til denne utestengsel-praksisen.

Helt sikkert gjort i beste mening, men jeg tror det i praksis ødelegger mer for forumet.

Utestenging er jo en sterk reaksjon, hvor jeg ville forventet en advarsel før iverksetting - uansett om det står her eller der. Må jo være et mål at flest mulig deltar i dette forumet (som selvsagt skal forholde seg til reglene, men en advarsel er jo greit om noen bryter (muligens uten å vite det selv) ).
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Muffinman

Sitat fra: Forum Admin på tirsdag 01. september 2015, klokken 22:24
Rapporter til moderator ved å bruke knappen "Rapporter til moderator" for å gi beskjed om refferals utenom annonse forumet. Det er nå 10500 brukere på forumet. Å gå gjennom alle brukerprofiler har jeg "heldigvis" ikke tid til.
Send heller ut en massePM, så forsvinner problemet garantert av seg selv. Kanskje burde det vært gjort innledningsvis.

Og det tar mye mindre tid enn å gå gjennom alle brukerprofilene, eller håndtere en drøss rapporteringer.

El-boy

Nå har jo ikke laumb vært noe særlig aktiv i det siste på forumet.
Jeg lurer på om denne saken ble brukt som en gyllen anledning trekke seg som moderator ???
Men uansett er det jo ett personlig valg.

Husker jo tilbake til Kallagtunets Feil og Mangler tråd på Model S, som ble sterkt "moderert" (heller mer en total sensur) av Laumb, der administrator grep inn og fikk laget den "Feil og mangler (reklamasjoner)..." tråden som vi kjenner som sticky idag...

tnomsod

Jeg har nå laget en ny profil for og få forklare dette fra min side, siden brukerkonto og ipadressen er stengt/sperret.

Jeg også som mange andre ble fristet til å gi ut refferal link, men jeg ønsket ikke å gjøre det så aktivt, så jeg valgte å legge den på signaturfeltet.
Jeg hadde lagt merke til at enkelte forummedlemmer har linket til bla egne nettbutikker der så det tolker jeg som akseptert praksis siden de fortsatt har egenreklame der.

Men da Forum admin Lars C. Krogenæs Kan du forklare meg hvorfor vi som hadde link i signaturfeltet ble stengt ute uten advarsel, og hvorfor du gjør forskjell på om det er refferal link eller link til egne sider eller nettbutikk?

Det eneste riktige i mine øyne er at du legger deg flat og beklager oppførselen din og opphever de restriksjonene du har påført enkelte brukere, samt  prøver å skvære opp med laumb, for det er forumet best tjent med.
Men hvis du setter din egen stolthet høyest, så mener jeg at kanskje forumet er best tjent med at du ikke lengre har den rollen som du nå innehar som administrator.
Håper du har tilstrekkelig med kognitivt kapasitet til at du forstår det.


SunSeeker

Støttes. Opplevde det samme, og svaret jeg fikk var med "sinte stemme" over alt. Denne adm er tydeligvis en myndig person og liker å utøve det....

HåkonE

Jeg ble også sperret ute i 7 dager ganske fort etter jeg la inn linken i signaturfeltet.

Som moderator på et annet forum forstår jeg at det tas avgjørelser på om slikt er greit eller ikke, men jeg er normalt aktiv på forumet og har ikke fått med meg dette i det hele tatt. Så bare at det var "normal praksis", og at det går en tråd der enkelte brukere får diskutere sine "supertilbud" i fred.

Å sperre tråden, samt gi brukerne en melding om at dette ikke er greit hadde vært helt på sin plass. Jeg hadde selvsagt respektert det. Isteden blir noen sperret ute uten advarsel/informasjon, og de som faktisk pusher dette tungt får fortsette.

Vurderte å forlate forumet av prinsipp (denne linken kunne ikke brydd meg mindre), men pga. hyggelige brukere her som deler verdifull informasjon velger jeg å bli inntil videre.

Forstår dog reaksjonen til Laumb.

Rasmus.B

Kanskje administrator kunne flytte fokus fra referral links til problemene med Tapatalk?
Det er mange som har tilbudt seg å bidra med hjelp til det problemet, som faktisk er ett problem.
At noen har en referral link i sin signatur var ikke ett problem før Admin gjorde det til ett problem. Nå er det faktisk blitt ett problem. Kunskapsrike medlemmer melder seg ut i protest, andre blir kastet ut. Her må det fokuseres på hva som faktisk betyr noe. Kanskje det er på tide å bytte ut administrator?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Sandpusher

Litt OT: Jeg ble også sperret ute en ukes tid for noen uker siden, uten å ha lagt inn noe som helst av hverken linker eller reklamer. Ingen advarsel på forhånd, kun en rød tekst om at jeg var sperret, ingen forklaring. Det eneste jeg kan tenke meg som har skjedd var at jeg var på reise (Nederland og Midtøsten), og at "feil" IP adresse ble brukt til å lese på forumet.

Sendte en høflig/nøytral mail til forumadministradjonen for å be om forklaring slik at jeg kunne unngå dette i fremtiden. Fikk aldri noe svar fra dem. Elbilforum.no drives av Norsk elbilforening der jeg er betalende medlem. Hadde Krogenæs vært en idealist som drev med dette på fritiden hadde jeg ikke skrevet dette, men han er da vel vitterlig lønnet av oss for å drive dette forumet?

Ikke misforstå, jeg er glad for at forumet blir moderert, og det på en utmerket måte, men tilfeldig sperring som følge av en eller annen dårlig IP filter koding (spamprevensjon?) uten noen som helst forklaring er ufattelig provoserende! Noen andre som har opplevd dette? Kanskje admin kan svare meg her, siden de tydeligvis sliter med å besvare mail?
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

oleredv

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 04. september 2015, klokken 13:04
Kanskje administrator kunne flytte fokus fra referral links til problemene med Tapatalk?
Det er mange som har tilbudt seg å bidra med hjelp til det problemet, som faktisk er ett problem.
At noen har en referral link i sin signatur var ikke ett problem før Admin gjorde det til ett problem. Nå er det faktisk blitt ett problem. Kunskapsrike medlemmer melder seg ut i protest, andre blir kastet ut. Her må det fokuseres på hva som faktisk betyr noe. Kanskje det er på tide å bytte ut administrator?

Enig dette. Håpet må jo bli at man no får inn fleire admins og moderatorer slik at det kan vere mulig å ta tak i problemstillingar som f.eks dette med Tapatalk.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Allram

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 04. september 2015, klokken 13:04
Kanskje administrator kunne flytte fokus fra referral links til problemene med Tapatalk?
Det er mange som har tilbudt seg å bidra med hjelp til det problemet, som faktisk er ett problem.
At noen har en referral link i sin signatur var ikke ett problem før Admin gjorde det til ett problem. Nå er det faktisk blitt ett problem. Kunskapsrike medlemmer melder seg ut i protest, andre blir kastet ut. Her må det fokuseres på hva som faktisk betyr noe. Kanskje det er på tide å bytte ut administrator?

Helt enig,
Virker som admin på denne siden ikke er veldig kunnskapsrik og vil som andre har skrevet her kun utøve og vise at han ha flere rettigheter og kan kaste ut personer uten grunn.
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA