Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Administrator og avgjørelser + informasjon.

Startet av laumb, tirsdag 01. september 2015, klokken 15:38

« forrige - neste »

laumb

Da jeg ikke lenger kan stå inne for de avgjørelser administrator velger å ta på dette forumet vil jeg informere om at jeg sletter min konto og forsvinner fra forumet.


Denne gangen er det referanselinker i signatur - der brukere har blitt forvist fra forumet i 7 dager uten å ha fått verken advarsel eller informasjon om at det ikke er ok å ha disse i signaturen sin. Her burde selvfølgelig en advarsel vært sendt samt informasjon om at dette ikke er OK.
Det er allerede gitt informasjon om at det ikke er lov i ordinær diskusjon.


Dette følger ikke god netikke for administrator på nettforum.


Jeg kan ikke stå inne for slik behandling av brukere og melder herved min avgang.


Robin Laumb.

moderator 2

Synd du ikke vil være moderator for Tesla delen av forumet lenger. Du har gjort en kjempegod jobb.

Vi har tidligere varslet at refferal-lenker kun tillates i annonsedelen av forumet, og gitt beskjed om at brukere som ikke greier å respektere dette vil bli utestengt i 14. dager.

Når så enkelte brukere i stedet har sneket inn refferal-linker i profilen, slik at den blir vist på samtlige poster brukeren har lagt inn på forumet, blir dette selvfølgelig behandlet som om brukeren har spammet forumet.

Brukerene det gjelder har nå fått profilen sin slettet, og fått 7 dagers karantene på forumet, før de igjen får poste nye innlegg.

Lars C. Krogenæs
Forum admin
elbilforum.no
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Havebigfun

1: Synd det er så mange unødvendige konflikter nå om dagen :(
2: Laumb kunne sagt opp adminfunksjonen uten å melde seg helt ut.

Vi trenger erfarne, stabile bidragsytere ;)

Muffinman

#3
Jeg stusset litt over at enkelte hadde en slik link i signaturen sin etter at det ettertrykkelig var gitt beskjed om at det ikke var tillatt i denne delen av forumet og syntes nok at de det gjaldt var en smule freidige når de likevel tok sjansen. Slik sett er det kanskje på sin plass med reaksjoner, selv om det ikke hadde skadet med en presisering om at det også gjaldt signatur.

Ellers helt enig med Havebigfun.

krl

Generelt, så vil jeg si det er langt mer forstyrrende med lange signaturer enn med en link. Jeg foreslår at dere heller kutter ned signaturlinjen til maksimalt én eller to linjer.

Teslanewbie

Ser ikke problemet med at de hadde refereringslenke i signaturen..

Har selv ikke lagt ut min men det er nå meg. Men hvis noen vil legge ut sin , why not?
Vi må ikke bli paragrafryttere..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RaBalder

#6
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 01. september 2015, klokken 19:08
:
Vi må ikke bli paragrafryttere..

Noen regler må der være. Og de må etterleves, ellers er det ikke vits med regler.

Uten kjøreregler blir det bare rot og det gavner ingen.


7 dagers utestengning er jo ikke verdens undergang.
Det ligner mer på et kjapt "rapp" over fingrene enn et nakkeskudd.

HKS

Sitat fra: laumb på tirsdag 01. september 2015, klokken 15:38
Da jeg ikke lenger kan stå inne for de avgjørelser administrator velger å ta på dette forumet vil jeg informere om at jeg sletter min konto og forsvinner fra forumet.

Denne gangen er det referanselinker i signatur - der brukere har blitt forvist fra forumet i 7 dager uten å ha fått verken advarsel eller informasjon om at det ikke er ok å ha disse i signaturen sin. Her burde selvfølgelig en advarsel vært sendt samt informasjon om at dette ikke er OK.
Det er allerede gitt informasjon om at det ikke er lov i ordinær diskusjon.


Dette følger ikke god netikke for administrator på nettforum.
Trist at du forlater forumet laumb.

Jeg er helt enig med deg.

Jeg har ikke posten noen referal linker her, har heller ikke fått med meg at det er forbudt å ha disse i profiler og signaturer. Hvis det stemmer at brukere ikke får en advarsel eller oppfordring, men kun kastes ut i en uke så er jeg helt enig i at dette er kritikkverdig.

Det er ikke bare mangel på netikke, men også mangel på alminnelig folkeskikk!
Tesla Model 3 Long Range

eDooku

Jeg har heller ikke fått med meg at det er forbudt å bruke referral-linkene i signaturen, men har fjernet den nå. Synd at slike ting skal ødelegge for stemningen i forumet.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

cairnz

Nå ligger forøvrig denne posten i feil del av forumet, men det er vel gjort for økt eksponering...
Elbilist

Toonster

Snakk om å ha FEIL fokus i et forum - målet kan da umulig være å kaste ut aktive brukere, som er lysten på å utnytte en kampanje Tesla har satt i gang.

Er jo fryktelig synd for forumet at det skal bli fattigere pga av en filleting som ref-link i en signatur.
Spesielt håpløst blir det hvis det stemmer at man ikke får tilsendt en advarsel-melding før utkastelse.

Forumet er den eneste taperen her dessverre

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Tai

Jeg har heller ikke fått med meg noe forbud. Var heller ikke klar over at lange signaturer ble uglesett, det var populært en stund å skrive når man fikk oppdateringer om bilens levering. Det har vel utspilt sin rolle det og slik som mye annet.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Trustno1

Har egentlig ingen mening rundt utestengelser, men syntes det er bra at linkene blir banlyst. Det spammer og forsøpler. Føler meg rett og slett flau på Tesla's vegne når jeg ser disse linkene blir postet både her, i kommentarfelter osv.

Min mening er iallefall at dette var ett stort feilsteg av Tesla.

jkirkebo

Sitat fra: Trustno1 på tirsdag 01. september 2015, klokken 20:58
Har egentlig ingen mening rundt utestengelser, men syntes det er bra at linkene blir banlyst. Det spammer og forsøpler. Føler meg rett og slett flau på Tesla's vegne når jeg ser disse linkene blir postet både her, i kommentarfelter osv.

Min mening er iallefall at dette var ett stort feilsteg av Tesla.

Der er jeg helt enig med deg. Satser på at de ikke fortsetter denne slags kampanjer. Linken min har ingen fått, selv ikke de som har bedt om den.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

VigdisA

#14
En advarsel hadde helt klart vært bedre. Skjønner det er flere som bare har blitt utestengt, uten noen advarsel.
Det er ikke alle som er inne hver dag, så om det har stått i en tråd for noen uker siden, er det borte nå.
Når flere har lagt det i profilen sin, lurer det andre til å også legge det i sin.

Forøvrig: Sitter man med tapatalk på mobil, ser man ikke signaturen sin - og kan sikkert i farta glemme hva som står der.
Det er jo opptil flere som har oppgitt i signaturen sin at de får slik eller sånn bil på en dato som er passert for lenge siden ;-)  Husker ikke hva det står i min - det er alt for lenge siden jeg skrev noe her..

På de ulike Tesla-gruppene på Facebook, har man valgt å ikke tillate lenker direkte i gruppene da man der også ville ha druknet i lenkene sannsynligvis.

Så nei til lenker er OK,men det er ikke OK å kaste ut folk uten en advarsel.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA